Next Day~Haeni membiarkan Jaemin untuk sambung tidur.Haeni turun kebawah untuk membuat sarapan.
"morning bestie"-Jaemin
"Morning,jom makan"-Haeni mencubit pipi Jaemin.
"OK. Masakan Nini lah paling terbaik.Nana pasti jeles jika ada orang lain yang merasa Masakan Nini."
"Hahhahahah well Nini akan masak untuk Nana sorang je"
"haa good"
Selepas sarapan, Jaemin mencuci pinggan dan membersihkan apa yang patut sementara menunggu Haeni yang tengah bersiap. Selepas selesai, mereka berdua berjalan ke sebuah mall since diaorang tak tahu nak buat apa-apa.
Bersiar-siar, shopping dan basic spending duit beli apa yg patut.Jaemin decided untuk membawa Haeni pergi makan tengahari since Haeni sudah membuatkan sarapan untuknya. Jaemin sentiasa melakukan hal ini setiap kali Haeni memberinya makanan.Payback en.
"Nana tidur lagi ke dirumah Nini? "
"Ya, lepasnie pergi balik rumah Nana jap, Nana nak ambik barang sekolah dan baju extra.Isnin pasti hari yang sangat sukar untuk Nana haih"
Haeni tersenyum tawar,tapi apabila Jaemin memandang ke arahnya,dia tersenyum sangat lebar.Alah fake je tu.
"Ya, ia sangat sukar untuk kita berdua"-Haeni
Jaemin keliru dengan kata-kata Haeni
"Kenapa Ni-
"Maaf kerana menunggu lama,ini makanan awak berdua~enjoy~"
Kacau line waiter sekor nie.
Jaemin terlupa untuk menanya soalannya yg tergendala tadi. Tulahhh waiter tu sebok. Jaemin terus makan makanan dia bersama Haeni.
After makan, mereka berdua pergi ke rumah Jaemin dan Jaemin berlalu untuk mengambil barangnya. Haeni pulang kerumahnya since diaorang dah keluar dari pagi lagi.
"Mari tengok movie atau cerita"-Haeni
Tak sama ke tu? Jaemin mengangguk dan Haeni terus mencari movie untuk ditontonnya bersama Jaemin.What a relaxing day with Jaemin as always.
Haeni telah tertidur selepas beberapa movie ditonton oleh mereka. Jaemin memandangnya sekilas dan tersenyum.
"Best friend? "
Jaemin hampir ingin mencium kening Haeni tetapi Haeni memusingkan badannya ke arah Jaemin.
Jaemin blushing guys.
"Apa yang aku buat nie?!Aish Jaemin! "
Jaemin berlari ke bilik air.
Haeni P. O. V
Isnin tiba dan Jaemin terasa luar biasa. (luar biasa~).Hari ini ialah hari Jaemin try berbual dengan crushnya Hina dan aku terpaksa melihat dia melakukannya semasa rehat.Hina mata sis.
Jaemin memandang ke arah Haeni.
"macam mana penampilan Nana? Ok ke? "
"Nana tak pernah tak hensem.Pergilah ngorat Hina tu."
Jaemin menunjukkan thumbs up nya kepadaku lalu berjalan ke arah Hina.
Hmm, nampaknya perbualan mereka tidaklah seteruk mana. Jaemin siap duduk dengan Si Hina tu. Jaemin senyum tatkala Hina ketawa kecil.
Aku melihat makanan aku sebelum mata aku sedikit berair. Loceng sudah berbunyi dan Jaemin masih belum memunculkan dirinya. Aku mula menyimpan bekalku.
"Nana fiki-
Dia nampak gembira.
"Ah!"
Disebabkan terkejut, aku terjatuhkan bekalku.
"Nana minta maaf, Nana tak sengaja nak buat Nini terkejut.Nana rasa gembira sangat. "
Jaemin mengambil bekalku yang terjatuh tadi dan meletakkanya ke dalam begku.
"ya, terima kasih..nampaknya ia berjalan lancar Nana..uhuks"
Alaa sis terbatuk pula. Jaemin mengangguk dan berjalan ke kelas bersama aku.Takkan anak Makcik Jemah pula.
Semasa dalam perjalanan pulang, Jaemin tak habis-habis tersenyum semasa menceritakan perbualannya bersama Hina.
Apa yang aku boleh buat ialah dengar je apa yang dia cerita dan memberikan sebuah senyuman segar.
Buat pertama kalinya aku berjalan cepat untuk pulang kerumah supaya Jaemin berhenti bercakap pasal Si Hina tu.
"Eh kita dah sampai? Alaa Nana belum
habis cerita lagi""Cerita je kat Nini di hari yang lain"
"OK, nanti Nana sambung"
Jaemin terus memelukku.
"Terima Kasih,idea Nini sangat berguna dengan baik. Hahahhahah"
Aku hanya mengangguk .Aku melambai dan terus menutup pintu rumah.Aku
mengeluh."This is going to be harder than I expected,huh"
"Kamu ok ke Haeni"
Aku rasa nak peluk je omma aku.
"ya,Haeni ok je Ma"
TBC
Hina Hina menghina.😀
YOU ARE READING
Bestfriend || Jaemin ||
Fanfic"I love you!!"-Jaemin "I love you too "-Haeni "Bestfriend!"-Jaemin Nak tau lebih sila baca sendiri : )