Lady

12.6K 325 1
                                    

"Saya nak pergi kedai tu jap" kata Nana. Hari ini dia meminta Adam menemaninya ke shopping mall.

"Nana?" Panggil ifa perlahan.

Nana : Eh Ifa.😄

Ifa : Kau dh okey dengan dia?

Nana: hm

Ifa : eh kau tahu tak salah kau dekat nana? (Tanya Ifa kepada Adam)

Nana : Ifa..

Ifa : kau tahu tak banyak mana kau maki dia dulu?

Nana : Ifa. Please.

Ifa : kau sedar tak yang kau dh hina mak bapak ika?

Nana : Enough Ifa!! Stop !

Ifa : No i would not. Eh Nana. Asal dengan kau ni eh? Kau sedar tak yang dia hina mak bapak kau dulu? Kau sedar tak yang dia dh buat kaki kau melecur teruk? Kau sedar tak yang disebabkan dia, kau hilang adik kau? Pastu bila dia minta maaf, kau terus maafkan dia ? Aku kenal kau 6 tahun dh tau tak? Dia ni setahun pun tak sampai lagi , kau nak baking dia lebih-lebih.Asal? Dulu waktu kau sedih, aku selalu dengan kau. Aku harap lepasni kita tak jumpa dah.

Nana : Ifa...

Adam? Dia terdiam. Terkelu. Gila kau. Tiba-tiba ada orang datang imbau kesilapan dia pada Nana.

"Jumla balik." Kata Nana pada Adam. Hilang terus mood nak shopping.

***

Knock knock!

"Masuk jela" kata Nana.

"Hai sayang wat pe tu?" Tanya Adam

"Straight to the point. Nak ape?" Suara Nana agak tinggi.😑

"Abang nak tengok parut tu boleh? Would you mind?" Mintak Adam.😆

Nana melihat adam seketika👀 dan menyelak seluarnya. Adam terkelu. Diam seribu bahasa. 😯

"Tengok parut ni pun dah tahu yang sayang tak kan maafkan abang" kata adam sambil berlalu pergi.😢

Tiba2 Nana teringat Umi dan Ayah nya. Terus dia menangis. Adam yang terdengar tangisan Nana pergi semula ke bilik Nana.

"Sayang kenapa ni sayang hm?"

"Umi...Ayah..sayang rindu dekat umi.."

Adam memandang Nana dengan sayu.. terus Adam memeluk nana.

 terus Adam memeluk nana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Lovely maid.Where stories live. Discover now