Taistelu
Oletko koskaan ajatellut mitä kävisi, jos sinulta ryöstettäisiin kaikki. Perheesi, kotisi, ystäväsi ja maasi. Mitenköhän reagoisit? Vihan valtaamana vai itkun partailla.
Tämä on tarina taistelustani, jonka jouduin käymään läpi.
Siinä me vain istumme meidän kellarimme tuoleissa, mietiskelen kaikkea mitä on käynyt. Kuinka elämämme rauhallisesta muuttui sodalta piiloutumiseksi. Samalla pystyimme kuulla ulkona, kuinka pommit räjähtivät ja kuinka aseet huutavat. Sitten yhtäkkiä Ryan sanoi " Miten olisi, että huomenna menisimme katsomaan mitä on käynyt ulos?" Ryan oletko sinä nyt ihan varma tästä suunnitelmasta etkö muista mitä kävi viime kerralla, kun menit ulos, sinä tapoit ihmisen kylmäverisesti! Sanoin korottamalla vähän ääntäni" Anteeksi se ei ollut kylmäverisesti, sillä minä puolustin meitä. Ryan sanoi vähän häpeällisesti "Puolustit? Sinä ammuit häntä kahdesti kerran kurkkuun toisen sitten päähän". Väitän hänelle" Minä päästin hänet kivuistaan irti, veljeni huudahti minulle. Seuraa hetken hiljaisuus ennen kuin veljeni sanoi. Miten isämme on voinut olettaa minulta sellaista. Hän luotti sinuun kuten minä sinuun ole huoleta veljeni. Eli se on päätetty, lähdemme huomenna. Alamme pakata kamoja heti samana iltana. Otamme mukaan ammuksia, ruokaa ja vettä. Silloin minä näen sen. Iskän repun sisällä on äitini takki. Hän muisti hänet kuitenkin kaiken tämän keskellä. Samalla veljeni sanoi "käyn hakemassa äkkiä yhtä asiaa ulkona". Tämän sanottuna hän lähti lapio kädessä kellarin ovesta ulos. Lähdin hänen peräänsä ulos mutta en nähnyt häntä, kun satoi kaatamalla. Päätin lopulta kuitenkin odottaa häntä kellarissa. Odottelen häntä tovin ennen kuin hän saapuu mutaisessa armeijan uniformussa.
Katselen häntä järkyttyneenä. Miten tuo on mahdollista, mitä hän teki tällä kertaa. Ryan mitä sinä tänään nyt oikein teit?! Minä sain meille hankittua turvallisen reitin. Miten tämä on mahdollista? Sanoit, että et tappaisi ketään enää! Minä en tappanut ketään veljeni karjaisi. Mistä sitten sait tuon hankittua! kysyin häneltä. Minä löysin sen... Mitä tarkoitat? Sitten näen sen mutaisen lapion hänen käsissään. Kaikki alkaa tehdä järkeä Ryan käytti lapiota sotilaan haudan avaamiseen, jotta saisi hänen univormunsa. En tajua enää mitään, miten näin kävi. Minun oli pakko veljeni alkaa puhumaan. Tein sen sinun takiasi, mutta jos se yhtään auttaa minä hautasin hänet takaisin. Se auttaisi? Sinä ryöstit ihmisen haudan! Miten luulet, että annan tämän anteeksi? Sinä eka tapat hänet, sitten häiritset rauhaansa! En käsitä sinua lainkaan enää. Astelen takaisin pöydän ääreen ja käyn istumaan tuolille. Ryan huokaisee pitkään ja sitten astelee luokseni. Hän ottaa toisen tuolin ja istuutuu vierelleni. Veli minä tiedän mitä minä ja se oli väärin. Minä en vaan ymmärrä onko tämä mikä meistä on tullut? vastaan. Tämä maailma on muuttunut, joten meidänkin pitää muuttua veljeni. Ryan sanoo tarttuen olkapäähäni. Olkoot se sitten joko huonommaksi tai paremmaksi, meidän kaikkien pitää selviytyä tässä maailmassa sillä minä en kestäisi sitä, että menettäisin sinut kuten äitimme. Mitä tarkoitat? Ryan näyttää ahdistuneelta. Muistatko sen päivän, kun äitimme menehtyi? Tietty minä muistan. No sinä et ole kuullut koko tarinaa.
Sinä päivänä, kun se tapahtui... Niin jatka? Anteeksi veli minä en nyt pysty puhumaan siitä. Okei? no pakataan nyt nämä kamat ja katsotaan tuon takin sisällöt minkä "hankit" meille.
Kun alamme tutkia hänen takkiansa, löydämme kaikkea mielenkiintoista tavaraa karttoja läheisistä partioista, panoksia, pistoolin jopa, kun kokeilen sitä huomaan, siinnä kaiverrukset "I ja K ja löydämme vielä pienen kuvan pojasta ja hänen isästänsä kesällä he näyttävät iloisilta. Toivottavasti hänen isänsä ei saa tietää mitä hänen pojalleen tapahtui. Hei katos tätä! Ryan sanoo vetäen nahkaniittirannekkeen takin povarista. Näyttää olevan uusi ja ihan aitoa nahkaa. Sinulla pitäisi olla tämä Ryan sanoo ojentaen ranneketta minulle. Itseasiassa tiedän toisenkin jutun mikä sopii tuohon uuteen tyylin. Ryan antaa rannekkeen minulle ja lähtee iskän repun luokse. Hän kaivaa jotakin esiin ennen kuin sulkee repun. Hauskaa ajatella, että minä joku päivä luulin tämän tulevan minulle. Ryan sanoo ottaessaan äidin takin esille. Minun mielestäni tämä sopisi sinulle paremmin kuin minulle. Otan äidin takin käsiini. Kiitos Ryan todellakin kiitos. Ei mitään kääpiö. Kokeilen takkia ja se sopii hyvin.
Jatkamme viimeisten asioitten pakkaamista. Siinä saatto olla viimeiset asiat Ryan sanoo levähtäen pöydän ääreen. Niinpä saattoi olla vastaan. Mulla on vielä yksi asia, jonka haluan antaa sinulle, Ryan sanoi seinälle menneessään. Mitä sinä nyt taas teet? Odota ihan hetki Ryan sanoi vetäessä tiilen pois paljastaen pienen kätkön. Mitä sinulla on siellä? Samalla laittoi kätensä kätköön. Missä piru sinä olet, Minä tiedän, että olet täällä jossain. Siinnä! Ryan sanoi ottaessaan pullon pois kätköstä. Minä säästelin tätä pahan päivän varalle. No tämä on ollut aika paha päivä sanoin ojentaessani käteni. Otan pullon käteeni ja katson sitä. Pullossa ei ole mitään tekstiä tai etikettiä ja neste on ihan kirkasta. Se on vain lasipullo, jossa on puukorkki. Ota huikka, mutta ota varovaisesti tämä on aika vahvaa. Avaan pullon ja maistan pikkaisen sitä. Tunnen heti kovan poltteen kurkussani ja melkein heti sylkäisen nesteen pois suustani. Mitä helvettiä tämä oikein on?! Se on yhtä minun salaista projektiani, jota olen tehnyt tämän kesän. Mitä olkoot se tuntuu kuin kurkkuni olisi tulessa! Ryan naurahtaa vain ottaessaan pullon käteensä ja ottamalla huikan. Jatkamme illan muistellen menneitä Ryanin "projektin kanssa" kunnes menemme nukkumaan.
Heräämme huomenna vähän epäselvänä. Oletko nyt valmis tämän päiväseen tähystyskeikalle? Kuuluu kysymys oven suunnalta. Mitä nyt vastaan äänelle. Nyt nouse! Ääni muuttuu koko ajan komentavaksi. Yhtäkkiä tunnen jonkun kiskovan minut hereille. Avaan silmäni ja huomaan äänen olevan Ryan. Hei kääpiö muistatko mitä meidän piti tehdä tänään. Sitten tajuan mistä oli kyse. Ei perkele huudahdan noustessani ylös. Äkkiä nyt aamulla he eivät ole vielä liikkeellä! Puen itseni äkkiä valmiiksi, sen jälkeen juoksen portaat ylös. Valmis! Selvä mennään!
Tilapäivitys: Sota jatkuu raivokkaana Itä-Suomessa. Puolustusvoimat ovat joutuneet perääntyä kotkan kaupunkiin. Siviilejä pyydetään pysymään sisätiloissa ja tilaisuuden antaessa kulkea pääkaupunki Helsinkiin evakuointia varten... lähetys päättyy.
YOU ARE READING
Päivä jolloin maailma muuttui (kesken)
AventuraSota rikkoo normaalin rauhallisen kesäpäivän. Tarinan veljekset joutuvat koetuksilleen selviytyäkseen uudessa maailmassa. Tämä tarina on erilainen kuin toinen kirjoittamani ja paljon pidempi. Jos satut lukemaan tämän nii olisitko mukava ja kirjoitt...