Potkaisemme oven auki energisinä ja vähän innoissaan. Näky on ihan kauhea. Se mudan maalaama maailma on muuttunut kraattereiden asuinpaikaksi. Sitä jatkuu joka ikiseen suuntaa. Katson entiseen lähimetsään ja siellä näkyy vain mustia palaneita puu tikkuja. Entinen pihamme on myös ihan runneltu. Se kraatteri, jonka olin nähnyt meidän talomme raunioissa on muuttunut isommaksi, se melkein peittää puolet pihastamme. Kummastakaan meistä ei lähde ääntäkään, kunnes Ryan sanoo no mihin suuntaan? No isä sano, että hän menee keräämään tarvikkeita. Joten kokeillaanko läheistä Rajamarkettia? Minulle käy ihan mikä vaan, kunhan pääsen pois täältä: Ryan toteaa ennen kuin lähtee kävelemään tielle. Hei jätti etkö muista yhtä asiaa? Mitä meinaat kääpiö? Se että täällä voi olla lisää niitä sotil... Lauseeni keskeyttää kova huutaminen. ISOON KRAATTERIIN JUURI NYT!
Ryan huutaa juostessaan luokseni. Juoksen kraatterin luo ja käyn makaamaan mahalleni kraatterin reunalle. Samalla Ryan käy makuulle vierelleni. Mitä helvettä he taas tekevät täällä? No sinä tosin tapoit yhden heistä, joten en ihmettelisi, jos he partioivat pikkasen paremmin tätä aluetta. Ai niin perkele Ryan anna sinun reppusi. Okei mitä sinä oikein haluat siitä? Sen kartan, joka me löydettiin siitä takista. Totta veli. Kaivan kartan esiin mahdollisen hiljaa. Saan kartan otettua ja alan tutkia sitä. Huomaan että kartassa on ympäröity koko Kotka ja myös jotain muutakin viivoja on siinä. STOP RIGHT THERE! kuulen takanani jonkun karjuvan. GET UP! huuto jatkuu vaan. Kun katon Ryania päin huomaan hänen vain seisovan vierelläni hiljaa. GET THE FUCK UP RIGHT NOW! Nousen ylös hitaasti nostamalla käteni samalla. Sitten kuulen jonkun toisen kävelevän luoksemme. FOLLOW US SLOWLY! Jestas eikö hän voi olla yhtään äänekkäämpi. RIGHT THIS WAY! Alamme kävellä vanhaa raunio taloa kohti sotilaat selkämme takana. Katson Ryania oikealleni, hän näyttää hirveän häpeällisenä. EYE'S FRONT! Pienen kävelyn jälkeen pääsemme raunio talon luokse. INSIDE!
Tottelemme heitä. Avaamme ränsistyneen oven ja astumme vanhaan pölyiseen pieneen taloon. ON YOUR KNEES! Tässä vaiheessa tajuan vasta tilanteen vakavuuden. Sitten kuulen jotenkin tutun äänen "tarkista ikkunat Vadim" toinen ääni vastaa Da. Käännän selkäni ja näen vangitsijamme. He ovat venäjän armeijan puvuissa ja pitävät kaasu maskeja. Näytänkö erilaiselta pojat? Tämän kuultua Ryan myös kääntyy ympäri. Sitten kaasumaskinen ihminen ottaa naamarinsa pois ja sen alta paljastuu isämme.
Näytänkö erilaiselta? Nousen ylös ja lähden halaamaan iskääni myös, Ryan liittyy meihin. Meillä oli sinua ikävä. Ei se mitään olen nyt täällä. Päästämme toisistamme irti ja katsomme vain toisiamme missä sinä oikein olit ja miksi? Tähän on kyllä aikansa, mutta ei nyt. Sudat idut ruskie! kuuluu toiselta kaasunaamarilta. Okei pojat seuratkaa minua: iskämme sanoi, nostaessaan lattia lankkuja ylös menkää sinne. Katson lattiaan muodostunutta pimeää aukkoa. Selitän myöhemmin, menkää nyt sinne vain! Hyppään reikään Ryan suoraan perässäni. Pudotus on pienempi kuin oletin. Katson ylös ja näen iskämme sulkevan lankkuja sanomalla samalla, kulkekaa tunnelia suoraan, kunnes saavut isoon tilaan. Me tavataan teidät siellä. Isän laittaessa viimeistä lankkua paikoillaan kuulen jonkun huutavan mökin ulkopuolella. Matti meidän pitää nyt mennä! kaasunaamarinen mies sanoo iskälle. Me nähdään kohta isä sanoi laittaessaan naamaria päälleen. Sitten kuulen jonkun potkaisevan mökin oven auki. Kuulen monen ihmisen astuvan rakennukseen. Ryan vetäisee minut pois lattia lankkujen kanssa. Kääpiö meidänkin pitää mennä. Okei mennään sitten.
Hyvät kuuntelijamme tässä on päivityksemme sodan tilanteesta en me ole saanut tarkkaa tietoa, mutta paikallisten mukaan venäjän armeija on kuulemma valmistelemassa jotain isoa. Olkaa varovaisia ja pysykää sisällä myös, mutta jos pääsette Helsinkiin niin siellä on alkanut suuroperaatio teidän evakuoimisenne... lähetys katkeaa.
YOU ARE READING
Päivä jolloin maailma muuttui (kesken)
MaceraSota rikkoo normaalin rauhallisen kesäpäivän. Tarinan veljekset joutuvat koetuksilleen selviytyäkseen uudessa maailmassa. Tämä tarina on erilainen kuin toinen kirjoittamani ja paljon pidempi. Jos satut lukemaan tämän nii olisitko mukava ja kirjoitt...