Artık bu olaylara dur deme zamanı gelmişti.CB sonucu bildiği halde ateşe balıklama atlamıştı aslında sazan gibi desem doğru olur.Evimin 2.katında resmi evraklarla uğraşırken Er Arda Can evime gelerek son bilgileri bana anlattı ve birkaç evrakları teslim etti.Bende ona birkaç evrak vererek gizli gizli dolaşmasını olabildiğince tenha sokaklarda gitmesini tembihledim.Bende KB lilerin ev ev dolaşıp arama yaptığını bildiğim için evdeki birkaç dökümanı bahçemdeki sandığa yerleştirerk gömdüm.O sıralarda bana bir telgraf geldi telgrafta 3 hafta sonra Fred devletini kendi içinde referanduma gideciğini yazıyordu.Eğer bana soracaksanız Fred devletinin böyle hamle yapması geri zekalılıktan başka birşey değildi eğer diyelim referandumu yapacak peki seçim güvenliğini nasıl sağlayacak Bay Aprenejkov? adasını yarısında FFPC adında bir devlet bağımsızlığını ilan etmiş ve hızlı bir şekilde Fotkat adasının tamamını ele geçirmişti 1.5 yılda.Bizde ise Glanesvky komitern cumhuriyetler birliği Kolecha,Arstorska,Papria(şimdiki adıyla New Turkey)Guruania adası Malqueshya eyaletlerini ele geçirmişti. Markan cumhuriyeti Glanların işgallerine el ayak uyduramıyolardı ve 11 Aralık 1908 te Vrahan ateşkes antlaşması imzalandı ve bu antlaşma Markan cumhuriyetini öldüren bir antlaşmaydı ve birçok adayı bırakmak zorunda kalmıştık.Glanlarla uğraşırken bir de kendi içimizdeki Prusyat,Koshyat,Truyit adlı 4 terör örgütleriyle mücadele vermiştik ve Gloshkev savaşında pek birşey yapamamıştık.11 Ocak 1909 ta Glanesvky Komitern Birliği Malqueshya Nelapdoskta 2 bin masumu öldürerek Vrahan antlaşmasını korkunç bir şekilde ihlal etmişti.Ama elimizden birşey gelmedi ve Glanlar bugüne kadar toplam 2 milyon insanı öldürerek elini kanda adeta boyama yaptı ve bizde MHO adında bir örgüt kuruldu ve bu örgüt Faik Kerem adında ün salmış adıyla Faik Paşa tarafından kurulmuştur Faik Paşa yaptığı propaganda çalışmalarıyla adını hızlıca adını tüm devletlere duyurmuştu ama KB nin uyanması uzun sürmedi Faik Paşa Turnecan da verdiği miting esnasında suikast girişiminde bulunundu ama yoldaşları Faik'i oradan kaçırmayı başarmıştı.KB miting alanındaki 400 masuma yapmadıkları işkence kalmamıştı.Faik'in bu direnişi Turan,Bağımsız Türk adlı iki örgütün kurulmasında yardımcı olmuştu MHO Glanları ve KB yi 56 köyden arındırmıştı ama büyük şehirlerde bir türlü arındıramıyordu.Mınecoya girmeleri an meselesi idi.Öylede oldu Glanlar 4 Şubatı 5 Şubata bağlayan gece Mınecoya girmişti burdaki savunma birlikleri yaptıkları destansı bir savunma ile Glanları bir nebze bastırmıştı ama yetersiz kalmıştı ve başarısız oldular.Birçok çocukları kaçırıp toplama kampında yapmadıkları işkence yoktu. Glanlar benim çok sevdiğim eşimi kaçırıp öldürmüşlerdi.Bende bu MHO ya katılma kararı aldım ve 12 Şubat günü yola çıkmaya başladım.Yolda birçok insanlarla tanıştım bana yol gösterdiler ve sonunda Faik ile yüz yüze geldim her durum anlattım,başımdan geçenide anlattım ve bana dönerek"Vay adi o**** çocukları" diyerek bağırdı.MHO nun karargahı çok büyüktü ve güvenliydi Faikin korumaları beni kalacağım odaya doğru götürdüler oda çok küçüktü ama havadardı.Kıyafetlerimi değiştirdim silahımı temizledim ve orduya katıldım.Ordumuzdaki BinBaşı Berke yapılacak operasyon için hazır olun emri verdi ve 13 Şubat 03:30 da operasyon için yola çıktık bu operasyon da MHO nun etki alanın genişletmek için yapılan bir operasyondu ve bu operasyonda Kadıköy ve Kardeşköyü KB den arındıracaktık yola çıktından 3.5 saaat sonra perçinov köyü yakınlarında pusu kurmuş Komitern orduları vardı ve birçok yüzbaşı Berkeyi uyardıktan sonra güzergah değiştirecektik ama bu o kadar kolay olmadı ve Komitern Ordusu ile sıcak temasa girdik bu sıcak temasta Komitern ordusunu geri çekilmeye zorladık ve Komtiern ordusundu desteklerle Kadıköyün 300km yakınına kadar kovladık ve artık Kadıköye girmek için önümüzde engel yoktu ama ordu saldırılardan birkin düşmüştü ve bir çoğumuz açlıktan şehit düşmüşlerdi.Bu yüzden Binbaşı Berke eksik orduyu tamamlamak için birçok girişimde bulundu ve bu girişimler sonuçsuz kalmadı arık Kadıköye girebilirdik ve öylede oldu Kadıköye 13 Mart günü KB binasına yaptığımız topçu atışıyla başlamıştık ilk defa büyük bir yerleşim alanına girecek MHO yu sınayacak bir sınav dı bu operasyon MHO her nekadar az birlikten oluşsada teknolojik olarak burda KB den üstündü yapılan bu girişimle 20 gün sonra 3 Nisan günü KB teslim olmuştu bu bizim ilk zorlayıcı direnişti ama galip gelmesini bildik sokaktaki insanlar bizi alkışlıyordu ve KB ilk defa utanç verici bir malubiyet almıştı bunun üzerine birçok yabancı örgütler bizim safhamıza geçti ve KB nin aldığı ilk ciddi kan kaybıydı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KOMİTERN
БоевикCB deki ayaklanmalar büyüyor ve bir kıvılcım bütün ormanı yaıkyor.Batı bloğu ağır yenilgi alıyor ve komunizm yükselişte Faik,Berke,Fuat,Tuncay,Yunus adlı yoldaşlar bu komtiren savaşında yaşadıkları macera gün yüzüne çıkıyor