Gempa yg baru sahaja bangun dari tido terus mandi lalu turun bawah untuk membuat sarapan. Dia ingin membuat pancake untuk sarapan pagi. Sewaktu dia sedang membuat sarapan pagi, tiba-tiba ade orang memeluk dia dari belakang. X lain x bukan ianya thorn. Thorn memeluk gempa dgn erat dan meletakkan kepalanya dibahu gempa.
Gempa: Ape kau nk thorn??
Thorn: X ade pape. Saje je nk tgk kau masak ape. Kau nk masak ape ni?
Gempa: Aq nk buat pancake je..
Thorn: Oooo okey lh aq x nk kacau kau......
Gempa: Jap thorn........ blh kau tlg kejutkan yg lain bangun x?
Thorn: Okey.
Thorn pun naik ke tingkat dua untuk mengejutkan elemental2 gempa . Selepas itu elemental2 gempa yg lain bersama thorn pun turun. Mereka semua pun duduk dimeja makan dan menunggu gempa beri makan kepada. Selepas gempa letakkan makanan dihadapan mereka, gempa pun duduk diantara thorn dan solar. Mereka semua pun mula makan. Tiba-tiba hali meludah semula ape yg dia kunyah tadi.
Solar: Kau kenapa hali?
Hali: Aq yg kenapa ke atau gempa yg kenapa?! Apahal pancake ni x sedap. Dh lh masin.....
Taufan: Aik? Aq rase sedap je.
Blaze: Sama.
Hali: Klu kau orang nk sakit perut makan makanan beracun ni! Kau orang makan sendiri! Jgn ajak aq. Dh ah baik aq kuar makan benda lagi sedap dari duduk sini pastu makan makanan beracun ni dgn tgk muka dia yg acah-acah blur ni! Sampai naik meluat aq tgk! Baik aq kuar.
Hali pun keluar pergi ke arah pintu keluar dan menghempas daun pintu rumah itu. Gempa hanya diam dan memandang ke arah pintu yg dihempas oleh hali tadi. Ice yg memandang gempa terus menegurnya .
Ice: Abg gempa, x yah lh terasa dgn abg hali tu. Mungkin tekak dia sakit sampai x leh nk rasa masakan abg dgn betul kot.
Thorn: Haah. Ataupun dia nk mkn benda lain tapi segan nk minta.
Taufan: Lagipun klu dia x suka ataupun x nk mkn kitaorang kan ade tuk habiskan 😆.
Gempa: X ade lh. Aq x terasa pun and thanks guys😊.
Mereka semua pun sambung makan. Selepas selesai makan, ais dan taufan membantu gempa membasuh pinggan manakala solar dan blaze mengemas meja makan. Tiba-tiba ade orang mengetuk pintu rumah mereka. Solar yg berada dekat dgn pintu pun membuka pintu dan terkejut kerana ianya fang.
Blaze: Mimpi ape kau ni pagi ii dah dtg dtg umah umah kitaorang.
Fang: X mimpi ape pun. Just nk ajak gempa kuar teman aq jap gi beli brg..........
Taufan: Gempa je😏😏😏😏😏😏
Fang: Haah kenapa??
Ice: X ade pape. Abg gempa pergi lh ikut fang.
Gempa: Hah? Aaaa okey..
Fang dan gempa pun keluar dari rumah. Mereka pun pergi ke sogo?? Mereka berdua byk bersembang macam ii topik tiba-tiba fang teringat akan something.
Fang: Hah gem, nk tanya kenapa tadi aq nampak hali nangis waktu aq otw gi umah kau. Dia cam sedihkan sesuatu. Ade pape jadi ke kat umah tadi sebelum aq sampai?
Gempa: Erm.........x ade ape jadi pun. Just abg hali ade mrh aq tadi.
Fang: WHY?
Gempa: Abg hali kata aq masak x sedap. Dia keluar dari rumah. Tu je lh x ade benda lain yg jadi.
Fang:X kan dia nangis sebb dia mrh kau kot. X logik . Patutnya kau yg nangis. Hmmmm plk ii.
Mereka pun membeli beg yg ingin dicari olh fang. Selepas fang selesai mencari brg, mereka pun plg ke rumah. Gempa pun sampai ke rumahnya tepat pukul 7:30 malam. Dia melihat ice dan blaze yg sedang tgkk tv diruang tamu.
Gempa: Abg hali dh balik umah ke?
Ice: Belum.
Gempa: X pe lh. Abg naik dulu.
Gempa pun naik ke biliknya lalu mandi dan solat maghrib. Pada pukul 8:00 malam gempa pun turun bwah untuk masak makan malam untuk mereka semua. Mereka semua pun makan malam. Pada pukul 11:00 mereka semua sdh siap sedia untuk tido kecuali gempa yg duduk diruang tamu. Gempa ingin menunggu hali pulang ke rumah.
Ice: Abg gempa x nk masuk tido ke?
Gempa: Abg nk tunggu abg hali balk. Takut nanti dia lapar abg blh sediakan dia makanan.
Ice: Ala klu dia lapar pandai ii lh dia cari makanan. Jom lh masuk tido.
Gempa: x ape lh. Ice masuk lh tido dulu. Abg nk tunggu dia.
Ice: X pe lh klu camtu. Ice masuk tido dulu. Good night.
Gempa: Night.
Gempa duduk disofa yg berada di ruang tamu rumahnya sambil risau hali yg tidak pulang ke rumah lagi. Tiba-tiba dia terdengar bunyi pintu dibuka. Dia bangun dan memandang ke arah pintu dan ianya hali.
Gempa: Abg hali nk mkn. Kalu nk makan gem........
Hali yg tidak memandang gempa terus naik ke atas lalu menghempas pintu biliknya dan membuat gempa terkejut dan terasa hati dgnnya. Gempa duduk semula di sofa itu. Dia meraup mukanya beberapa kali sambil memikirkan salahnya pada hali sehingga dia diperlakukan begitu. Selepas puas fikir gempa pun naik ke bliknya dan tido.
HAHHAHAHAHAHAHAHA I'M COMEBACK WITH A NEW STORY OF BOBOIBOY. HEHHEHE MAAF KLU HAMBARRRRRIA. AND SORRY SBB DH LAMA SGT II NK BUAT CITER BARU. MAKLUM LH OTAK DH KOSONG X ADE IDEA NK BUAT CITER BARU 😂😂😂😂 HAH SATU LG NK BERITAHU ELEMENTAL2 BOBOIBOY TIDAK DUDUK BERSAMA DENGAN TOK ABA TAPI DUDUK DIA RUMAH IBU DAN BAPANYA DI KL AND FANG PUN PINDAH KL JUGAK. TU SBB ADE SOGO TU👆👆. HARAP KORANG SUKA LH CITER BARU NI. DON'T FORGET TO VOTE AND COMMENT ON THIS STORY. GEMPA -CHANN CHAOI
YOU ARE READING
WHY
Fanfictioncerita ini mengisahkan tentang bencinya halilintar kepada adiknya gempa yg sentiasa bersama dgnnya dlm ape jua keadaan. Apakah sebb dan punca bencinya halilintar pada gempa😮😮??? Baca lh citer ni sampai habis😂😂😂