Intro + presentation!

43 0 0
                                    

Han tar tre långa kliv och ställer sig framför mig. Trots att jag står rakryggad i klackar och försöker få mig själv att se skrämmande ut, ser jag ändå ut som ett barn i jämförelse med honom. Hans ögon borrar sig in i mina. Att hålla ögonkontakt visar sig vara en större utmaning när det är en 190 centimeter lång hunk, iklädd finkostym, som står framför en. Fyfan, det borde vara olagligt att vara såhär snygg, hans mörkgröna ögon och fyllig-

"Vad fan sa du nu?" Ilska genomsyrar orden som avbryter mina tankar och tar mig ner på jorden igen. Jag blinkar. En gång, två gånger.

"Jo men, alltså..." Jag flexar mina svettiga händer. Det står still i hjärnan, och istället för att bete mig som en normal människa, vänder jag mig snabbt om och går ner för korridoren. Bort från honom.

Var han arg? Han lät arg. Fan, kommer jag att få sparken nu? Nej. Eller? Nej, jag måste be om ursäkt. Helvetes jävla skit. Jag börjar vända mig om för att slänga Eddie en snabb ursäkt, men ovetandes om att han var hack i häl går jag rakt in i hans hårda kropp.

"Lugn." Eddie landar sina händer på min midja för att balansera mig, och tittar in i mina ögon. Eller, det känns snarare som att han stirrar rakt in i min själ. Jag slickar mina läppar per automatik, och hans blick dras dit. Eddies ögon mörknar och han spänner händerna för att få ett hårdare grepp runt min midja. I lust eller ilska? Jag önskar att det vore det förstnämnda, men det känns som att det är det sistnämnda.

——-

Isabelle Johnson är en 22-årig, nyutexaminerad ekonom som lyckats landa ett jobb som VD-assistent för Sveriges största textil- och modeföretag. Utan en familj som stöttar henne har Belle varit tvungen att möta vuxenlivets hårda sida helt ensam.

Eddie Sjölin är en 26-årig ungkarl, en man som endast bryr sig om sprit, sex och sömn. Men, allt det läggs åt sidan när hans pappa pensionerar sig och lämnar företagets framtid i Eddies händer. Ett enkelt jobb, enligt Eddie. Tills den nya assistenten kliver in på hans kontor.
----

Hejhej! Jag är en tjej på 20 vårar som äntligen, efter många om och men, bestämt mig för att lägga ut mina berättelser på Wattpad, haha.

Denna bok kommer att vara en kort bok, cirka 10-15 kapitlar. Har du en önskan om något specifikt som du vill att jag ska skriva om, skicka bara ett meddelande!

Hoppas vi ses här! 😊

e d d i e | svTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon