part 12

38 3 0
                                    

Aku membuka mulut. Haaa....asal bubur ni tawar. Nak nangis!

Aku menolak suapan Hara yang kelima.

"Sikit gila kau makan,makan lah banyak sikit macam mana nak sihat kalau macam ni?"

"Takde selera lah"

"Ada nampak macam muka aku ni kesah"

"Ala Hara...lima suap tu dah banyak tau, cukuplah tu"

"Haish yelar....nah ubat"

Ha ni lagi satu makhluk. Ubat tu pahit gila tau tak.

"Aku taknak makan ubat"

"Tak payah ngada ngada sengal."

"Haih yelar"

Ish dia ni...nasib sayang. Cium kang....

Bunyi pintu wad aku dibuka buat aku pandang pintu. Bambam. Haih dia ni sibuk jer.

"Kau dah okey jungkook"

Dia tanya.

"Sikit"

Takkan taknak jawab. Nanti kesayangan aku marah aku layan baby sayang dia teruk

Aku pon tak tau lah sebab dia datang ni nak lawat aku atau nak tgok girlfriend dia ni. Aku pandang dia yang senyum kat aku. And Aku entah kenapa rasa berat nak balas balik.

"Awak dah makan?"

Hara tanya bambam.

"Belum"

"Kenapa tak makan lagi"

Dia memukul perlahan lengan bambam. Tch-tak payahlah nak bersweet kat depan mata Mesen aku ni. Okay  aku jeles. Even diorang cuma bertepuk tampar mesra. Pergh aku tak pernah bertepuk tampar mesra dengan dia sebab yang dia selalu bagi kat aku adalah tepuk tampar yang real dan original Segar dari ladang. Cukup untuk buat kepala kau bergegar. Haih,nasib aku hensem. Eh tiber...

_____________________________________

Sebulan kemudian......

Aku dah mula terima hakikat. Tapi yup I still love Hara . Tapi ermmm yah jungkook Kan kuat💪 botol tak?

Aku langkah perlahan-lahan masuk ke rumah. Aduh camne ni. Wey readers tolong Wey Aku ade big problem Ni. Hwaaaa.....nak nangis.

Kau tau tak kenapa? Harini aku bawak report card balikk. Results Aku teruk bangang. Aku nak nangis. Kalau bapak aku yang sign report card Ni dia mesti tak cakap apa tapi kalau mak aku hwaaaaaa dia bebel tak habis wey.

And the great nya yelah bapak aku outstation woy. Dia balik minggu depan. Ssaem ni nak balik report card esok. Aduh....

"Haa jungkook dah balik"

"Loh apesal eomma tak kerja"

"Harini seperti yang jungkook tau lah eomma malas"

Aku bentuk mulut oooo......

"Eomma......nah"

Aku hulur report card dengan mata terpejam. Tak sanggup membayangkan malapetaka yang akan terjadi.

Eomma mengambil report card Aku.

"Jeon jungkook! Kenapa result jatuh"

Aku tersengih.

"Ermmm graviti eomma"

Aduh jungkook. Mengapa kamu ngomong sebegitu. Habislah eomma bebel Non stop. Ha tulah Jeon jungkook lain kali jaga mulut tu.

"Wah pekat betul bodoh kamu ni Kook,tak campur air ni."

Aku hanya tersengih.

"Sorry eomma"

war-malay jjkWhere stories live. Discover now