"Kook, bangun"
"Ermmm"
"Kook,eomma Kene pergi kerja jugak . Sorry Kook,appa tadi call eomma ckp ada emergency kat office.haish,sorry sayang"
"Ermmm....takpe eomma,Kook okay"
Eomma cium dahi dan pipi aku.
"Rest well ye sayang"
"Okay"
Eomma keluar. Aku? Tidur balik. Pening tak habis lagi. So Harini aku tak sekolah.
______________________________________
Aktersedar semula bila aku rasa Kool fever aku ditukar dengan yang baru. Aik eomma dah balik ke. Aku buka mata. Hara.
"Kook,sorry kacau kau"
"Tak-takpe"
"Ish kau ni,kenapa tak bagitau aku kau demam,ni pon sebab kau tak datang tadi terus aku pergi rumah kau balik ni,kau buat risau aku kau tau tak"
"Aku okaylah"
"Okay otak kau,gigil macam ni"
"Lain kali kalau kau tak cakap Ngan aku kau sakit aku campak kau dalam loji belakang sekolah"
"Yelar"
Hee ..jujur aku suka dia caring Ngan aku macam ni.
"Dah aku masakkan kau bubur. Tunggu sini.rest."
"Ala aku nak tunggu kat bawah"
Wajah comel cuba dikekalkan.
"Ish yela"
Dia papah aku kebawah.
Aku tersenyum.
"Gumawo Hara"
Dia senyum
______________________________________
"Makan banyak sikit"
"Takde selera lah"
"Makan lah macam mana nak baik"
Aku hanya memandang sepi dengan sudu yang Hara suakan kat betul ² depan muka mulut aku"
"Haish,kau ni,demam macam ni pon masih nak tunjuk kepala batu kau tu, haih nanti memang aku nak ucap takziah lah kat bakal bini kau sebab Kene hadap perangai hanat kau ni"
"Kau kahwin dengan aku kelar,kau kan dah biasa dengan perangai hanat aku kan"
"Awak nampak yini kaki,bila last awak dapat free yini kaki"
Jap aku ingat.
"Haa...semalam"
Aku tengok muka dia dh memerah Plus asap keluar dari telinga dia.waduh,boleh jerebu rumah ni.pencemaran udara sungguh.
Haih salah ke aku cakap.memang last aku kena semalam. Dengan kaki yang sama pulak tu. Haih,aku syak kaki dia ni dah angau Chenta Ngan aku ni. Tu yang hari-hari nak lekat kat aku. lepas rindu katakan.
______________________________________
Esoknya aku datang sekolah balik. Dah sehat sikit. Eomma aku punya risau,uish kalah risau nak jawab soalan SPM esok tapi Harini kau belom pandai baca abc.
Heee ape korang ingat aku jamak sangat ke nak gi sekolah ni. Eh please lah🙄.Aku senanya rindu Hara. Plus kang kalau bambam dok menggeletis Ngan Hara cam mane. Haaa....readers nak tanggung?
Aku masuk kelas. Hara punya bulat mata dia uih macam bola tenis dowh.
"Woi bangang, kau dah sihat ke"