•Hai
Aku memandang Joochan yang sedang ralit memandang skrin telefonnya.
Ting!
Aku kembali melihat skrin telefon aku.
•Siapa ni?
Ohhhh!!!!😰
Dia tanya aku siapa!! Apa patut aku jawab?😟
Takkan aku nak jawab...
'Saya Joo Hyewon rakan sekelas awak'
Tak nak aku dedahkan identity aku.
Buat malu je. Lagi teruk kalau dia dah tak layan aku macam dulu kalau dah tahu identity aku.
"Kau chat siapa tu?" Soal Mikyong sambil memanjangkan lehernya memandang skrin telefon aku.
Dengan sepantas kila aku jauhkan phone alu dari dia.
"Ala...aku nak tengok..." renget Mikyong sambil cuba mencapai phone aku.
Aku sedaya upaya memanjang tangan aku bagi mengelak Mikyong mencapainya.
Semasa aku sedaya upaya jauhkan telefon aku dari Mikyong aku memandang Joochan yang memerhati sikap kebudak-budakan kami.
Aku tersengih kerana malu.
Aku menutup skrin telefon aku lalu bagi pada Mikyong yang nak sangat tengok.
"Nah, nah tengoklah.."
"Ala...kedekutlah kau ni Hyewon" marah Mikyong sambil muncungkan mulutnya.
Aku tidak menghiraukan Mikyong. Aku memandang Joochan yang tersenyum melihat karenah aku.
Hahahahaha...
Comel♡-
Aku hempapkan tubuhku di atas katil.
Aku sumbatkan earphone di telinga aku.
Nyanyian Joochan yang aku rakam pagi tadi, aku buka.
Aku memejamkan mata aku menghayati suara dia.
Aku dapat rasakan dia sedang menyanyi di sebelah aku.
🎶
🎶
🎶
🎶
🎶
🎶
🎶
"Unnie, dengar lagu apa?" Soal Hyena yang tiba-tiba muncul.
Sebelah earphone aku ditarik lalu sumbat di telinganya.
Aku tidak sempat nak buat apa-apa kerana dia dah sumbat earphone di telinganya.
Aku memandangnya ketakutan.
Dahinya berkerut.
"Unnie....suara siapa ni?" Soal Hyena pelik.
"Ha? Su-Suara....suara...." aku memandang sekeliling aku mencari jawapan.
💡
"Suara Chanjoo" beritahuku.
"Chanjoo? Siapa tu?"
"Ala...Chanjoo...idol baru tu..."
"Idol baru? Group mana?"
"Group? Group....sky! Ha! Groyp sky!"
"Group sky? Hyena tak pernah dengar pun"
"Ala...Memanglah Hyena tak tahu. Hyena cuma tahu group-group yang terkenal je" perliku.
Hyena menayangkan muka menjengkelkan.
"Hyena buat apa dekat bilik Unnie? Dah tak jumpa bilik sendiri ke?" Perliku lagi.
Dia menjeleng aku.
Eh! Budak ni. Main jeling-jeling pulak. Aku cungkil biji mata tu baru tahu.
"Hyena nak pinjam pemadam. Unnie ada pemadam tak?" Mintanya.
"Huh! Sengkeknya tak ada pemamdam. Omma bagi duit bukan nak beli pemamdam. Simpan duit tu gara-gara nak beli album idol dia..." bebelku sambil memberi pemamdam aku yang dah terbelah 2.
"Eh keciknya? Kenapa tak beli pamamdam baru?"
"Suka hati Unnielah. Janji ada pemadam. Bukan macam dia tak ada pemadam. Sengkek" balasku.
Hyena menaikkan sebelah bibirnya lalu keluar dari bilik aku bersama pemadam aku.
TBC