Seton 5

9 2 0
                                    

  "JOM NAIK PUSING PUSING TU!! "Jerit Haera seperti Sehun berada 5km jauh daripadanya..

"Hun!! Girlfriend kau tu memang x reti cakap slow slow ke? Ataupun suara memang x boleh nak slow dah? "Soal Chanyeol kepada Sehunn.

"Hmmm.. Dia tu saha.. Even aku duduk sebelah dia jarak 0.0001cm pun dia jerit macam aku 100km jauh dari dia.. Aku dh biasa dah ngn.. Untunglah aku x pekak lagi setakat ni.. "Balas Sehun sambik menjilat ais krim vanila..

"Oi hunn!! Kau x dengar ke?! Jom la! "Jerit Haera lagi kerana tidak sabar.. "Sabarlah Park Haera.. Aku nk makan ais krim nihhh!!" Sehun dengan pasrah nya mengikuti langkah Haera..

    "YEOLLLL!! HUHH.. Hhuhh! "Laung Soomi dari jauh.. "Sso.. Sorry lama! "Kata Soomi termengah mengah.. "Aduhh kau ni.. Lama betul sampai cair ais krim kau.. Kau berak ke pergi buat tandas?! "Soal Chanyeol..

"Aku pergi buat tandas.. Tu yang lama.. Haa.. Mana aiskrim aku? "Kata Soomi sambil menyua(?) tangan nya ke arah Chanyeol.. "Dah habis aku makn.. Cair.. Kau lambat sangat.. Opp.. Sebelum kau marah apa kata kita main dulu.. Lepastu aku beli kan kau ais krim 10 "cadang Chanyeol untuk mengelakkan dari dirinya dihentam oleh Soomi..

"K lahh jom.. Rumah hantu? Amacamm? Tkut? "Kata Soomi sambil mencuit cuit bahu Chanyeol..

   "Ehhhh kau.. Jangan pandang akuu sebelah mata! Ini anak Park la! Tengok telibga pun dah tau kata aku ni seorang yabg berani! "Chanyeol memuji dirinya sendiri.. "Kee... Hehehee.. Kau yang takut? "Sambung nya lagi..

   "Huhh.. Kemon lahh ni anak Kim Garfu auu! Keturunan kitorang x de yang penakutnye macam kau.. AGAGGFGGAAGAAGA.. HAHA.. HA.. Ha.. "jawab Soomi disambut dengan gelak tawa nya yang jelas fake kedengaran..

       Maka dengan itu Chanyeol dan Soomi pun memasuki rumah hantu dengan dua langkah iaitu langkah kiri dan langkah kanan.. Serentak dengan itu bergema lah ruangan rumah hantu itu dengan jeritan mereka berdua.. (Author : tadi cakap bukan main.. X takut lah.. Keturunan lah.. Telinga lah..)

Mereka berdua keluar dari rumah hantu itu sambil berpelukan.. Mereka berdua duduk dan menangis di bangku akibat ketakutan.. "Shuhh.. Shutt.. Tskk.. Tskk.. Dah la Yeol.. Aku paham macam mana perasaan kau.. Sebab.. Sebab.. Aku pun kena tampar dengan zombie tu tadi.. HUWARRGHHHH! "Pujuk Soomi sambil mengusap usap belakang Chanyeol.

   "Haa.. Dah dah dah.. Jangan nangis nangis... X hensem dah anak Park.. Shutt.. Shutt...  Jom ah.. Akh beli kan kau ais krim.. "Cubaan Soomi untuk membuat Chanyeol berhenti kali ini berjaya.. Tiba tiba terdetik rasa menyesal di hati Soomi sebab nak belanja si Chanyeol tu sebab Chanyeol.. Dia mintak benda yang mahal mahal pulak.. Dah la masa tu Soomi bawak RM10 je..

-------------------------------------------------------------------------

"Hunnnnnnnn... Aeraaaaa lapaaaaaa lapaaaaaa! Jommm la makannnnn daginggggggggg... Aeraaaaaaa cravinggg la pulakkkkkk"kata Haera dengan muka mintak penampar.

"Kkauu cravinggg?! Haihh.. Anak Park! Kau jangan macam macam! Aku x buat apa apa pun kat kauu! Aku x berslah! Ke kau curang dengan aku! "Kata Sehun yang terkejut beruk mendengar perkataan 'craving'..

"Bodoh anak oh.. Aku cakap je! Dah la jom pergi makan! Aku lapar nihh! Kau jangan macam macam karenah depan anak park bila dia lapar.. kang aku makn kau baru tahu! "Kata Haera lalu mengheret Sehun ke kedai makan di seberang jalan yang tidak jauh dari funfair tu..

ToBeContinue

Macam biasa gaes.. Author x mintak bnyak pon.. Vote je kalau paling malas pun.. And. Support author . hihihi.. Bye!

Girlfriend seton oh sehun & park chanyeolWhere stories live. Discover now