Masing-masing senyap.Radio yang tadinya senyap sudah berbunyi memecah kesunyian dalam kereta.Sesekali Louise akan memandang sara yang sedang merajuk.Sara kalau merajuk dia akan diam dan kalau dalam kereta dia akan memusingkan badan kearah tingkap.
"Sara."
"Hmmm" matanya masih melihat di luar tingkap.
"Still sulking with me?" tanya Louise sambil memberi perhatian kepada pemanduannya.Sesekali dia memandang sara yang masih membelakanginya.
"No." jawabnya sepatah.
"Ok,kalau papa salah papa minta maaf papa tak tahan lah tengok sara senyap macam ni...papa nak dengar suara sara...you know that you only one my princess i love you.Please jangan seksa papa macam ni..." pujuknya.
Ini lah sebab kalau sara tak boleh merajuk dengan papa nya lama-lama papa nya akan pujuk dengan penuh perasaan lepastu letak ayat sedih-sedih...well as a daughter sapa yang tak terpujuk atau terkesan kalau papa sendiri pujuk dengan penuh kasih sayang.
"Fine,sara maafkan.Papa ni kan Sara nak merajuk lama-lama pun tak boleh selalu kalah dengan pujukan papa." rengeknya sambil memeluk lengan papanya.ceh manja betul macam mana boleh jadi Ketua Mafia.Tuan Louise hanya tersenyum bahagia yelah,dapat pujuk anaknya.Senyuman kemenangan.
"By the way papa...i love you too and if i'm your princess you are my prince." ucapnya lalu sara mencium pipi Tuan louise dan sambung memeluk lengan papanya tapi kali ni dia meletakkan kepala di tepi bahu papanya.Tuan Louise hanya membiarkan sara.Sejujurnya dia bersyukur dapat anak yang berhati lembut seperti Sara.
Akhirnya mereka sampai ke destinasi RAISER HOLDING.Wajah sara nampak sangat bangga bila melihat bangunan yang tinggi melampai tu mana tak nya bangunan itu dinamakan atas namanya sendiri Raiser.
Tersenyum dibuatnya tapi entah kenapa senyuman itu mati.Selepas ni dia ada tanggungjawab yang berat iaitu jawatan CEO yang akan disandangnya.
'Boleh ke aku uruskan syarikat ni sendiri?...macam mana kalau aku gagal mesti papa kecewa.' omel nya dalam hati.
Tuan Louise hanya memerhati wajah anaknya yang tadi tersenyum bangga tiba-tiba senyuman itu hilang lalu dia perlahan-lahan melangkah menghampiri sara lalu menggenggam tangan anaknya.Sara yang tadinya di hurung rasa risau tersentak kerana merasa ada sentuhan ditangannya,dia tidak perlu menoleh kerana dia sudah tahu itu sentuhan papanya.
"Are you nervous Sara?" dia tau anaknya itu sedang berlawan dengan perasaan gementar buktinya tangan anaknya sejuk walaupun sekarang mereka berada dibawah cahaya matahari.
"To be honest ya,because i'm scared that i can't handle this company by myself." kali ini sara meluahkan apa yang dia rasa.
"Don't worry dear,i'm here for you i will teach you one by one about this company.Lagipon tak lama lagi company ni akan jadi milik sara sepenuhnya,sebab papa dah nak keluar dari dunia business dan nak 'dating' dengan mama." tergelak sara dibuatnya kalau alasan papa untuk keluar dari dunia business ni dia fahamlah tapi yang dating ni dah kenapa?papa ni kan tua-tua pon masih ada lagi gatalnya.Nasib baik dia tahu dengan sapa papa nya hendak 'dating' of course la dengan mamanya.Yelah dah tua-ni nak juga spend time dengan bini ye dok.
"Ok lah pa jom kita masuk,nanti tak pasal-pasal papa masuk bab lain kang." Tuan Louise hanya mengangguk dan mereka pon berjalan masuk kedalam company dengan berpegangan tangan ye lah anak manja papa...
"Wow papa this is amazing.Banyaknya perubahan,last sara datang sini air pancut tu tak ada lagi.And lampu chandelier tu sebelum ni mana ada." seriously dia terkejut yelah banyak perubahan dekat company papanya lagi-lagi bahagian lobby dulu bahagian lobby lah yang paling bosan baginya now nak lepak sampai malam pon tak apa cantik sangat macam lobby dekat hotel dah.
YOU ARE READING
Mrs.Mafia Love Mr.Dungu
RomanceQaisara Raiser Zeyenda CEO kepada RAISER HOLDING merangkap KETUA MAFIA.Takut? Bagi Qaisara takut tiada dalam kamus otak dia.Kalau setiap hari minggu bagi kaum wanita mesti pergi shopping,spa or dating tetapi tidak bagi Qaisara waktu petang dia akan...