😎BAB 4

48 3 0
                                    

Datin Zahra sedang memasak di dapur kalau hal masak memasak memang pembantu rumah tidak sentuh kerana datin lebih suka masak sendiri katanya lebih mengeratkan kasih sayang.Tiba-tiba dia merasakan ada sesuatu yang sedang melingkar di pinggang nya tersentak dibuatnya tapi dia sudah tau kalau dah jenis yang balik senyap-senyap lepastu suka mengganggu nya ketika masak siapa lagi kalau bukan anak terunanya Naufal Aryan Dato' Naim.

"Mama buat apa tu?" tanya si jejaka sambil memeluk dan meletakkan dagu diatas bahu wanita itu.

"Tengah main facebook." sindirnya selamba.

"Ish mama ni orang tanya elok-elok dia jawab macam tu pula." Naufal mencebik kerana pertanyaan nya dibalas dengan sindiran.Yelah kau tau apa orang tu buat yang kau pergi tanya soalan 'super cerdik' tu dah kenapa mangkuk.Datin Zahrah tegelak kecil dengan kerenah anak terunanya.

"Dah tu Fal tau kan mama tengah masak yang pergi tanya lagi buat apa." jawabnya sambil mengacau masakannya.

"Hmmm orang nak manja-manja pon tak boleh." Naufal melepaskan pelukannya dan terus ke peti ais dan mengambil fresh orange yang ada didalam botol lalu menuangnya di dalam mug.

"Fal."

"Hmmm" jawabnya dengan mulut yang penuh dengan air.Eeee pengotor betul.

"Bila Fal nak bawak bakal menantu jumpa mama?"

Tersembur air yang diminum Naufal sampai tersedak dibuatnya.Datin Zahrah yang terkejut dengan tindakan drastik anknya terus cepat cepat menghampiri dan menggosok belakang anaknya.Haish anak sapa lah yang tak senonoh sangat nih.

"Kamu ni tak senonoh betul lah Fal minum tu biar sopan sikit boleh tak.Sampai tersembur ni dah kenapa?" bebelnya

"Macam mana tak tersembur ma...kalau dah mama tibe-tiba tanya pasal bakal menantu terkejut lah Fal." katanya sambil mengelap bibirnya yang kotor dengan air orange.

"Salah ke kalau mama tanya? Mama cuma nak menantu, kawan-kawan mama semua nya dah bercucu hari-hari cerita pasal cucu diorang kat group wassap tau." adunya

"Memang tak salah tapi mama pon tau kan yang Fal mana ada girlfriend and kalau mama jelez dengar diorang cakap pasal cucu mama keluar lah dari group tu and lagi satu sapa kata mama sorang aje kat rumah ni mak jah kan ada untuk temankan mama." Datin mencekak pinggang sambil menggelengkan kepala.Ewah ewah senang nya dia suruh kita keluar group dah la kita ni kawan pon takda nak harap kan dia teman kita alamatnya mati kemurungan lah dia.Ada ke patut suruh kawan ngan mak jah maid mereka macam lah dia tak dak kerja lain.

"Ish takkan lah kamu nak suruh mama bersembang dengan mak jah macam lah dia tak da keja lain kalau ada cucu lainlah cerita ."sesekali dia memandang anaknya berharap anaknya akan memberi respon tapi hampeh dia buat tak tau pulak.

Naufal mengeluh kalau dibiarkan,semakin teruk rajuk mamanya"Macam ni lah,kalau nak harap kan Fal bawak girlfriend memang lambat lagi kalau mama nak sangat menantu mama carikan je lah untuk Fal." dia melihat mamanya yang tadi kalau muncungnya boleh dibuat sangkut boxer sekarang ni berubah menjadi senyuman yang boleh ditarik ke telinga.Amboi cepat betul berubah mood mama dia ni ada penyakit split personality ke apa.Seram pulak dia dengan mama dia ni.

"Suka lah tu bila orang minta carikan girlfriend." Naufal mencebik tetapi memang tidak dinafikan memang dia tak ada masa nak bercinta bagai,hidup dia tersangatlah bosan setiap hari pergi kerja,balik kerja,solat,makan and tidur sampai takda masa nak keluar berdating.

"Hehe...memang lah seronok sebab mama dah ada banyak calon tau untuk kamu."

Mrs.Mafia Love Mr.DunguWhere stories live. Discover now