Episode 1

537 61 4
                                    

Jihyo sedar, dia tidur atas sofa dengan memakai gaun merah dan high heels berwarna hitam. Pengelihatan nya kabur, dia rasa pening.

Diri berbau seperti pelbagai jenis alkohol, terutama sojuu dan winee, berserta wiski. lidahnya terasa seakan mati dan kebas. Langsung tak ingat apa yang sisi gelapnya hyerin buat semalam. Kepalanya serasa nak pecah. Dia mula perlahan lahan duduk diatas s0fa itu sambil memegang kepalanya yang agak sedikit pening. Langkah perlahan lahan menuju kebilik mandi untuk membersihkan diri. Yang pasti dia memang tidak memiliki ingatan tentang apa yang terjadi semalam, bukan sahaja semalam juga selama 15tahun sejak dia disahkan memiliki penyakit itu setelah bangun dari koma

Apabila sisi gelapnya mengambil alih peranan didalam tubuh mereka, apa yang terjadi setelah itu hanya diketahui oleh sisi gelapnya yang bernama hyerin, begitu juga ketika jihyo kembali ke asal hanya dia yg akan mengetahui situasi dan apa yg terjadi. Mereka memiliki ingatan masing masing.

mereka memiliki watak dan personality yang berbeza.Macam cerita sinetron bawang putih dan bawang merah.Korang tahu kan bawang mana yg baik bawang mana yg jahat 😌

Tidak seharipun hidup jihyo merasa tenang sejak 15tahun yang lalu, setiap hari, setiap jam. Jihyo sentiasa merasa cemas jika sisi gelapnya, hyerin, muncul disaat saat yang tidak sepatutnya terutama dihadapan keluarga. Ataupun dimasa masa penting. Dan setakat ni jihyo masih boleh mengawal semuanya. Juga kerana bantuan orang orang kepercayaan nya

Sejak itu, dia menjauh dari keluargnya, dia merahsiakan penyakitnya dari keluarganya, dan memilih untuk hidup sendiri. Jauh dari segalanya. Dia bahkan tidak memiliki kawan lain selain orang orang kepercayaan nya.

Jihyo mencapai telephone nya setelah selesai membersihkan dan menyegarkan diri. Sms dari bodyguards peribadinya dibaca. Hmm, masalah lagi, jihyo mengeluh panjang, apa sebenarnya minahh ni buat dekat semua bodyguards dia sampai satupun taknak stay, asyik berhenti.

Dia mencari number ara, secretarynya. sekaligus kawan baiknya yang banyak membantu jihyo.

"araa-ya~😥 Bodyguards aku lari lagi, aku taktahu apa yang hyerin buat kat dia, ani bukan kat dia je, tapi kat semua bekas bodyguards aku. sampai dorang tak nak kerja lagi dengan aku," luah jihyo dekat ara sambil rasa nak nagis. Evan bukan first time tapi dia tetap sedih kenapa takda yang boleh stay dengan dia. Tuu baru bodyguards belum family dia lagi. Mybe kena buang keluarga sbb tahuu anak diorang macam monsters

Mana taknya! Nak dekat 10o orang daa bodyguards yang jihyo ambil untuk awasi gerak geri hyerin dalam diam setiap kali muncul, untuk tahu apa yang dia buat dan untuk menghalang hyerin dari membuat masalah. tapi takda satupun yang bertahan. Hyerin memang suka buat masalah! Entah sihir apa yang hyerin buat sampai 1 sehingga 100 bodyguard nya lari setiap kali jihyo cuba untuk bertanya tentang hyerin. Diorang berlari ketakutan macam aku ni nak pukul dorang. Aku syak dia ancam semua bodyguards aku.

"hmm.. Nanti aku cari bodyguards baru kau k.." kata ara.

Dengar suara sahaja jihyo tahu araa masih dalam keadaan tdur, hujung minggu sahaja ara ada masa tdur sepuasnya. Nak lagi jihyo takda bodyguard sekarang sebab masih dalam proses pencarian. So ara terpaksa jadi secretary, security, bodyguards untuk awasi jihyo. Kot kot hyerin muncul tengah malam and buat masalah lagi, minggu lepass kena tahan polis dekat balai sebab begaduh dengan orang tua mabuk, and lepas ni apa pulak?

"hmm.. Kau tdur lah puas puas. Jangan lupa cari bodyguard aku" kata jihyo.

"hmmmmm. Kalau rasa hyerin nak keluar lagi kau laju laju call aku tau" pesan ara sebelum talian dimatikan

Skip 🌼🤘

8.50malam. Jihyo fokuss dengan tv, dah taktahu nak buat apa hujung minggu, so seharian dia duduk dirumah. Makan tdur, makan tdur, sebab dia dah janji nak pisahkan hal kerjaa dengan masa hujungminggu, sebab jihyo kena hindari perasaan stress, takut, cemas, dan sebagainya yang kena mengena dengan perasaan ni, so dia just pandang tv.

Tapi, fikiran kelain. Sampai pintu yang berbunyi banyak kali dia takperasan, lepas fon dekat tangan berbunyi baru dia terbangun dari hayalan nya yang sudah sampai ke mesir.

"Eo? Araa-ya? Kenapa kau call ni?" soal jihyo.

"Kenapa aku call!?!! Wehh nak dekat setengahjam aku berdiri depan pintu tekan loceng tau, kau ada kat rumah ke tak? Aku tengok kereta ada je"

"laa? Kau kat luar ke" kata jihyo lalu berlari laju kepintu.

Terlihat muka ara sudah masam mencuka disitu.

"kau buat apa?!" soalnya sambil bawa barang barang masuk dalam dengan monyok.

"aku tengok tv" balas jihyo sambil tersenyum.

"tengok tv ke tengok dinding?! Takkan tak dengar aku tekan loceng tu?? Mati mati aku ingat hyerin dahh keluar tadi. Aku dah risaukan kau bagai nak mati tadi, takut kau pengsan ke, hyerin keluar ke, eihh kau ni. " omel araa.

"sorrylah. Aku takdengar" kata jihyo sambil senyum.

Macam tu lah peragai hyo. Takpernah nak berdebat, mesti terlebih dahulu minta maaf, selalunya bukan salah dia pun dia akan minta maaf, asyik mengalah.

Peragai dia taksama dengan hyerin. Jauhh tenukkk dari tapirr peragai hyerin macam dajjal dengan peragai bongok dia lagi suka sangat tukar password pintu digital rumah! Aurg! Pandai sangat! Macam lah aku takboleh datang kalau dia tukar password pintu tu, tunggu arh minah tu nanti kalau dia keluar. Omel araa

Araa bawak snack, beer, dan ayam. Dia pandang kearah jihyo yang asyik pandang beer tu lama.

"kauu sebenarnya nak minum beer ni kan?" soal araa dengan mata nya yg syak dekat jihyo.

"aku nak sangat minum sebab aku tengah tahan stress dengan peragai minah tu, tapi aku taknak dia keluar, kau tahukan dia akan keluar bila aku hilang kesedaran takpun rasa takut, cemas, panik tu semua.Nanti kang dia keluar macam macam masalah datang. Dahlah masalah bodyguards tak seattle lagi" kata jihyo sambil monyok.

"sekarang ni aku takboleh nak buat apa, salah aku jugak bawak beer. Kang aku suruh kau minum, dia pulak keluar, masalah bodyguards tu nanti aku carilah yang baru kau jangan risau k."

Araa sudah tidak sedarkan diri selepas meneguk 5tin beer tadi. Jihyo pulak tiba tiba rasa taksedap badan. Insomnia dia makin teruk, dah telan ubat tidur masih takberkesan. Matanya dipejam sahaja. Walaupun tiada mood untuk tidur. Dia tetap memejamkan mata, hairan pukul 3pagi masih takboleh lelap.

Jihyo berdiri, dia menahan amarahnya dekat mata.
Ani! Sekarang dah pukul tiga pagi kot? Kenapa aku takboleh nak lelap? Lima biji aku telan ubat tidur! Pun tak boleh nak lelap! Kenapaaaaa!!!

Jihyo menarik nafasnya. Aniya, aku takboleh marah dekat mata. Bukan salah dia aku takboleh tidur, tapi salah siapa? Arh!

Laju jihyo berdiri dan menukar baju. Selalunya bila insomnia teruknya datang dia akan Jogging dekat taman berhampiran rumahnya takkira lah pukul berapa yg penting dia akan berlari sepuas puasnya jika matanya degil untuk lelap.

♥️🍻✌️

First chapter is done 💃 maaf lambat 😄 boleh letak dalam reading list 😙 and vote and komen 🔥

"WHO R YOU?"Where stories live. Discover now