Episode 2

422 62 3
                                    

🌸

Jihyo terbangun, pengelihatan yang gelap dan kabur semakin terang, seakan baru bangun dari tidur yang lama. Dia berada ditempat asing lagi, masih bingung dengan situasi disekelilingnya. Ya, hyerin buat masalah lagi. Dan sekarang dia tinggalkan masalah tu dekat jihyo lagi. Lagi dan lagi untuk yang kesejuta kalinya. Mcm tuu la dia hilang lepas daa buat masalah.

Kalinie apa pulak masalah yg dia tinggalkan?

Araa selaku kawan baik, bff, secretary jihyo memandang jihyo.

"babe, kau ke ni? Kau daa back to normal ke? " soal araa ditelinga jihyo setelah perasan bibir jihyo yang merah kembali pucat. Tanda jihyo kembali normal, tuu jee cara nak bezakan dia dan sisi gelapnya hyerin. Kalau lips jihyo tiba tiba merah, means tuu bukan hyo tapi hyerin. Gejala tu bukan dibuat buat, memang semula jadi sejak jihyo menyedari penyakit nya selepas bangun dari koma 15tahun yang lalu.

Jihyo yang baru sedar, masing bingung sebab bangun bangun je, sedar sedar je daa  duduk dibangku dihadapan polis. Ditepinya araa. Dihadapan nya ada dua orang polis lelaki yang memandangnya seakan menyoal siasatnya. Bukan seakan! daa memang dia kena sial siasat 🤯

"apa daa jadi?" soal jihyo dekat araa ditelinga ara sebab memang dia takkan ingat apa yang hyerin buat jika hyerin yang sedar.

"Minah tuu begaduh dekat barr dengan someone pelayan lelaki ni ssmbil mabuk! Lepastu dia pecahkan tingkap kereta lelaki tu macam tu lah ceritanya kalau dipendekkan. Lepastu dia tak mengaku bersalah lepas apa yang dia buat! Katanya dia taknak ganti rugi sebab bukan dia yang salah at last? Kena bawa dekat balai. Nasib baik dia bagi number fon aku tau, kalau family kau? Habislah aku. Apa aku nak jawab?" jelas araa.

Semua automatic pandang mereka yang berbisik pelan. Termasuk someone yang hyerin pecahkan tingkap keretanya.

"So macam mana?! Cik masih taknak ganti rugi? Kalau tak nak kita guna undang undang, taknak cara senang kita guna cara susah. Sebab dalam hal ini cik salah. Terbukti bahawa cik pecahkan cermin tingkap ncik ni. Kalau taknak diperbesarkan bolehlah damai kalau taknak kita-

Takhabis cakap lagi salah satu pegawai polis tu,jihyo bersuara.

"Sayaakangantirugi!! Maafkan saya, saya salah, harap ncik takperbesarkan masalah ni. Saya akan ganti rugi semuaa!" kata jihyo sambil melutut dihadapan lelaki itu.

Lelaki itu agak terkejut, seakan perempuan mabuk gila yang berada dihadapan nya tadi hilang Lesap begitu sahaja. Dia memandang jihyo dengan pelik. Seakan melihat kearah orang yang berbeza. Betul ke ini perempuan mabuk tadi? Terdetik dihatinya berbicara seperti itu.

"maafkan saya sekali lagi. Ncik jangan risau, saya akan ganti rugi semuanya sekali, sebenarnya saya ada kebiasaan buruk kalau mabuk. Saya jadi gila sikit. ANI. GILA BANYAK! saya jadi taknormal " kata jihyo memandang lelaki itu dgn serbasalah dan berlulut sambil menunduk meminta maaf berkali kali.

"arraseoyo" kata lelaki itu lalu memberikan tangan kanannya kearah jihyo.

Jihyo memandang tangan nya itu beberapa saat lalu mencapai tangan itu dan berdiri

"okay takpa, saya maafkan" kata lelaki itu. Sekelip mata. Tadi mcm dah nak buat perang dunia ketiga. Tapi lepas nampak muka jihyo marahnya hilang. Dia pun pelik, seakan dirinya berhadapan dengan orang yg berbeza.

💓✌️

Mereka meninggalkan balai polis itu bila semuanya kembali seperti sediakala. Jihyo memandang kearah lelaki itu dengan muka bersalah.

" Really sorry dengan apa yang jadi, awak ada apa apa yang luka tak? Manatau saya terpukul ke tanpa saya sedar. Kalau ada kita pergi hospital sekarang" kata jihyo dengan risau sambil melihat sekeliling tubuh lelaki itu

Lelaki itu gelengkepala tanda tiada yang luka pada tubuh padannya. Mulutku pula asyik tak henti henti meminta maaf.

" haa! pasal kereta nanti secretary saya akan inform awak bila daa siap. Sekali lagi saya nak minta maaf"

Lelaki itu hanya membalas dngn senyuman. Sebelum langkahnya menjauh dari jihyo dan pembantunya. Dia kembali menoleh kearah jihyo dan pembantunya yg masih menunduk kebawah.

"이름이 무엇입니까?Ileumi mueosibnikka?" siapa nama awak? soalnya dekat jihyo dengan bahasa Formal.

"song jihyo... Imnida" kata jihyo. Lalu lelaki itu meneruskan jalannya.

Setelah 10langkah.. Dia teringat peristiwa dimana kejadian disaat jihyo mabuk tadi.

"YAAAA! KAU TAK KENAL AKU KE? AKU HYERIN PEMILIK BARR NI!!" suara dan peristiwa ataupun kejadian didalam bar tadi bermain diotaknya lagi. Hyerin? Jihyo?

Jihyo menutup matanya sepanjang perjalanan. Sedar sahaja tadi dia dah kena seattle kan masalah. Kepalanya yang bercelaru tadi sudah sedikit membaik. Nasib baiklah orang tuu nak bincang elok elok, kalau dia taknak maafkan aku. Habislah.

"Kau okay ke?" soal araa dalam perjalanan pulang.

"okay. Cuma aku rasa penyakit aku makin teruk lately ni. Selalunya hyerin keluar bila aku takdapat kawal perasaan. Bila aku tiba tiba teringat dengan mimpi buruk.Tapi sekarang dia dah always keluar tanpa aku sedar. And every morning tiada jaminan yang bangun tuu adalah aku. Bila bila masa jaa dia boleh ambil alih"

"tulaa selalunya every month 2 tiga kali je. Lately ni aku rasa dia selalu plak muncul. Lepastu suka buat hal. Sampai aku pun pening, nak marah kau kee nak marah dia" kata araa.

Sampai rumah araa dan jihyo duduk diruangtamu sambil pandang siling. Entah apa yang ada kat atas tuu sampai diorang berdua termenung lama.

"esok aku nak kau tolong seattle kan jadual aku sebelum lunch. Sebab aku rasa nak jumpa doktor yoon." kata jihyo dekat araa untuk kosongkan jadualnya sebelum lunch dan buat temujanji dengan doktor peribadi nya yg menjaga nya selama ni.

"ok. Aku rasa malam ni aku tidur kat sini lah. Sementara cari bodyguards baru, kalau nak biar kau sorang. Risau pulak aku, nanti kang dia muncul lagi malam ni. Takpasal pasal kau tidur balai" kata araa bergurau dalam suasana yg sunyi.

Dua dua letih. Taklarat nak bercakap lagi sebab kena hadap masalah lain lagi lepas ni.

💤💃♥️

Done 🙋‍♀️ please vote 😭😴👿 boleh comment, share, dan sebagainya.. Goodnight♥️

"WHO R YOU?"Where stories live. Discover now