Setelah tubuh jihyo dibaringkan diatas katil. Araa membawa taehyung keluar dari biliknya, kini mereka berada didapur.
"coffee or tea?"
"tea"
🌸
Setelah menghidangkan tea panas, araa memandang taehyung dengan serious nak lagi pasal apa yang jadi harini ofcause taehyung dah tahu segalanya tentang rahsia jihyo.
"apa yang jadi hari ni, boleh tak ncik taehyung rahsia kan, bukan sahaja dari semua orang tapi dengan jihyo jugak" kata araa dengan tenang, ada baiknya dia cakap baik baik, kang cakap kasar masalah lain pulak datang.
"kenapa nak kena rahsia dari cik jihyo sendiri?" soal taehyung.
"kalau dia tahu apa yang jadi harini, ofcause dia akan banyak fikiran, jihyo takboleh stress! Kalau dia terlebih stress sisi jahat dia akan keluar" jelas araa.
"okay, aku boleh rahsiakan semua ni, termasuk dengan dia jugak tapi tolong jelaskan A to Z what happen to her? Macam mana benda ni boleh jadi kat dia" kata tae.
"apa yang saya boleh jelaskan, penyakit ni datang lepas dia bangun dari koma. And afcause kena dengan masa lalu. Tapi jihyo lansung tak ingat apa jadi kat dia masa dekat sekolah dulu. So saya harap ncik dapat rahsiakan perkara ni"
Taehyung asyik termenung. Entah kenapa jihyo sangat menarik perhatian nya.
Baru sahaja araa hendak bergerak menuju kebilik setelah namanya dipanggil. Taehyung menahannya.
"cik araa. Ingat lagi tak, ada syarat yang masih belum saya ambil masa bagi video budak sekolah tu siang tadi?"
Haa. Baru araa teringat syarat itu. Sewaktu dia nak Masuk kebalai lelaju siang tadi sempat lagi taehyung memberikannya video berdurasi 30minit itu tetapi dengan bersyarat.
" Haa. Apa syaratnya"
"bodyguards, saya akan jaga jihyo. Lagipun ofcause cik araa akan hantar orang untuk tengok sayakan? Takut saya bocorkan hal ni. So simple. Cik araa boleh perhati saya sekali"
💕Skip💕
Tubuh jihyo mula bergerak dan bangun. Dia pandang sekeliling yang sunyi.
"araa-yaa. Araa-yaa" panggilnya dua kali.
Laju araa menuju kebilik jihyo.
"Eo. Dah bangun daa?" soal araa.
"apa yang jadi harini?"
Soalan itu membuatkan araa terdiam. Araa siap telan air liurnya, nak jawap pun dia kena fikir 100 kali. Patut jujur ke tak? Kang jujur bahaya, kang tak jujur bahaya jugak. Tapi demi keselamatan hyo dia kena menipu.
"ohh, takda apa sangat yang jadi. Lepas habis urusan dekat balai dengan budak sekolah tu. Kita terus pulang, and aku bagi ubat tidur kat hyerin. The end" cerita araa. Fuihh, kalau boleh buat cerita kat tv memang araa boleh menang oscar awards.
"Haa. Haritu kau suruh aku cari bodyguards an? Aku dah tengok, esok dia akan datang bekerjaa" ucap araa untuk ubah topic tadi. Kalau boleh dia taknak ulas lagi isu itu nanti macam macam dia tanya makin nampak yang dia menipu.
YOU ARE READING
"WHO R YOU?"
Fantasy" 누구세요?" awak siapa? soal taehyung pemuda bergelar bodyguards kepada majikan nya yang memiliki keperibadian berganda itu, untuk mengetahui siapa salah satu dari mereka yang memainkan peranan pada tubuh itu. "song jihyo imnida kim taehyung-ssi " ba...