Sudah hampir pukul 1pagi, mata jihyo masih tidak boleh dilelapkan. Asyik terpusing sana sini diatas katil. Langkahnya kedapur Jihyo menuju kepeti sejuk sambil membawa gelas untuk mengisi tekak yang dahaga, Dengan tiba tibaa lampuu rumahhnya mati terpadam, semua tempat gelap seakan berada didalam gua, langkahnya terhenti, gelas ditangannya automatic jatuh. Gelas kaca itu berkecai dilantai, Jihyo mempunyai fobia terhadap gelap, dia mula bernafas dengan tenang sambil menenangkan jiwanya.
Dia mula berjalan perlahan lahan menuju kelaci untuk mencari lilin dengan cepat. Tangannya mengagapkan semua barang barang dilaci itu dengan cepat, tapi tiada satupun barang berbentuk seperti lilin, nafasnya semakin lajuu
Dia semakin takut, habis seluruh barang didalam laci itu dibongkar laju, dia takterdaya lagi, dia terduduk dilantai kepalanya terasa sakit lagi seperti biasa, dia menggerang kesakitan sambil memegang kepalanyaa. Secebis demi secebiss mimpi yang selalu datang menyapanya setiap malam itu bermain dikotak fikirannya, mimpi buruk itu masihh kaburr, dia langsung takboleh membaca situasi didalam mimpi tu bahkan tidak mengetahui apa yang terjadi dimimpi nnya itu, termasuk suara suara yang seakan bermain ditelinganya.
Jihyo melawan sakitnyaa.. Dia tahu disaat begini hyerin akan muncul, sisi gelapnya itu akan mengambil alih peranan didalam tubuhnya jika ia merasa cemas, takut ataupun setelah bangun tidur, setiap malam apabila hendak tidur jihyo sentiasa merasa gelisah jihyo takut kerana tiada yang menjanjikan keesokan harinya dia yang akan terbangun, hyerin boleh muncul bila bila masa sahaja. jihyo tidak ingin mengalah, dia berteriakk dengan kuatt sambil mengeraskan tubuhnya.
"Arghhhhhhhhhhhhh!! 안돼 ! 나가지마!" andwae! Jangan keluar kata jihyo. Namun rasa sakitnyaa membuatkan dia semakin lemahh takberdaya, kelapanya dipegang kuat
Tubuhnya dipenuhi dengan keringat. Disaat jihyo ingin mengalah tiba tiba ada satu cahaya kecil meneranginya..
"Jihyo-ssi? Awak okay tak ni?" kata taehyung sambil menerangi jihyo dengan flashlight phonenya. Tadi taehyung tertidur, setelah dengar suara jihyo berteriak lajuu dia terbangun. Sedar sedar dah gelap, laju dia berlari mencari kelibat jihyo, dia tahu hyo fobia gelap
Jihyo sudah terbaring dengan lemah, dia mengeranggkesakitan, airmatanya sedikit keluar dek kerana sakit. Taehyung cemas dia taktahu nak bantu macam mana, panggilan ambulance pun takda guna. Benda ni hanya jihyo yang boleh lawan, flashlight dihala kewajah jihyo, Terlihat bibir jihyo sudah hampir merah seakan memakai lipstik, tanda tanda hyerin akan keluar dan memenangkan perlawan ini.
Taehyung tengah fikir sesuatu untuk bantu jihyo agar jihyo takmengalah. Setelah mendapat satu idea, evan idea tu mustahil tapi taehyung tetap mencubanya.
Laju taehyung mengucup bibir jihyo laju.
"포기하지마! Pugihajima! " jangan menyerah, kata tae sambil mengucup bibir jihyo lama.
Beberapa saat setelah itu, taehyung kembali melihat bibir jihyo yang kembali seperti warna asalnya. Tapi jihyo terduduk lemah tidak bersuara dan masa tuu jugak semua lampuu kembali hidup.
Taehyung melihat wajah jihyo yang terdiam kaku.
"song jihyo-ssi?" soal taehyung untuk tahu siapa yang berada dihadapannya itu.
"ne?" jawab jihyo seperti orang hilang akal. Asyik termenung. Seakan berhayal
"betul jihyo kan?" soal taehyung sekali lagi bila takpercaya dengan apa yang jadi.
"ne. Song..... jihyo... imnida" kata jihyo satu satu dengan tenang lepastu anak mata jihyo membesar. Macam mana dia boleh sedar lagi? Bukan tadi hyerin nak keluar ke?
Matanya melihat kearah taehyung. Laju taehyung melihat kearah lain bila jihyo memandang kearah dia, tiba tiba taehyung teringat scene tadi sewaktu bibirnya bercantuman dengan jihyo. Telinganya terasa panas bila ingat tadi punya scene.
Dan masa tu jihyo pun teringat sewaktu bibir nya bercantum dengan tae dan perlahan lahan hyerin semakin hilang, rasa sakitnya juga perlahan lahan hilang sehingga dia kembali sedar sepenuhnya. Untuk pertama kalinya,Hyerin takjadi nak keluar.
Masing masing mereka berdiri dan menjauh.
"Erk. Thanks sebab tolong saya tadi, saya tak apa-apa, awak boleh sambung tidur" kata jihyo dengan awkward, gila tak awkward lepas kiss dalam gelap, siapa jee tak awkward kan?
Waktu jihyo nak terus jalan, tangan jihyo ditahan, langkahnya mati, dia takjadi nak bergerak.
"kenapa?" soal jihyo sambil melihat anak mata tae.
Taehyung menunjukkan pecahan kaca dihadapan hyo, gelas yang jatuh dari tangan nya sewaktu ketakutan tadi sudah berkecai dan hampir terpijak olehnya, nasib baik taehyung tahan dia tadi.
"Owh" kata jihyo setelah melihat kearah kaca itu.
Jihyo diangkat ala bridal style oleh taehyung, dia membawa jihyo jauh dari kaca kerana takut hyo terluka. Jihyo pula hanya membatu dan terdiam setelah diangkat dan diturunkan jauh dari serpihan kaca itu.
"takpa. Saya bersihkan, awak boleh pergi rehat" kata tae sambil mengumpul serpihan kaca kaca itu dengan tangan kosong.
"Eh.takpa, saya yang pecahkan, saya boleh bersihkan, lagipun nanti awak terluka macam mana. " kata jihyo laju bila perasaan taehyung dah kutip pecahan kaca tu dengan tangan kosong.
Tak sampai sesaat cakap pasal luka, tangan dia dah keluar cecair merah. Laju tangan taehyung ditarik jihyo.
"kan saya dah cakap. Tengok dah luka" kata jihyo dengan nada marah, taehyung memerhatikan wajah jihyo, takpernah dia nampak jihyo marah.
Taehyung rasa terpukau. Laju dia kembali sedar
"takpa sikit je ni" kata tae sambil tarik tangan nya perlahan dari tangan hyo
Tapi hyo dah lari kedalam untuk ambil Plaster luka dan pelbagai jenis ubat.
Mereka berdua duduk bersebelahan diatas sofa, taehyung hanya memerhatikan jihyo yang membersihkan luka taehyung dan memasang Plaster.
"okay. Dah siap" kata jihyo sambil tersenyum.
Dan senyum tuu keluar dari wajah jihyo buat pertama kalinya, selalunya ni dia asyik murung, termenung, sesekali tu senyum tapi tak seindah ni. Kalini senyum dia bukan terpaksa tapi terlihat natural. Harinie first time taehyung nampak dia marah dan senyum.
"내 옆에있어 줘서, 고마워
nae yeopeisseojwoseo, gomawo" thanks, sebab ada disamping aku, kata jihyo sambil tersenyum dekat taehyung.Cuma dia.
Cuma dia yang tak lari dari aku, cuma dia yang boleh hadapi hyerin, dan untuk pertama kalinya, cuma dia yang boleh halang hyerin keluar.
🌼
Hai, sis backkkkkkkkkk with new stories. 😻😂 Rancang mahu publish 2020 🤒 tapi 😐 lately ni tiba tiba plot cerita ni asyik muncul diminda 😩 cerita lain langsung tiada masuk dalam kepala sis 😌✌️ sorry kepada lama yang tunggu cerita sis yang lain 🤧 sis cubaa 😭 ok! Tolong bersabar dengan imaginasi sis . Dia sama macam line digi 😴 4G tapi macam siput 🐖 😂
Hope you guys enjoy prolog sistur yang terlebih panjang ni 😂🙏
2020 fighting 🌹 semoga 2020 ni sis dimurahkan rezeki 🌹 dipanjangkan umur 😩💞 dikurniakan pasangan baru wkwkwkwkw 👻😂
K, sekian terima kasih 🌹
🖤
YOU ARE READING
"WHO R YOU?"
خيال (فانتازيا)" 누구세요?" awak siapa? soal taehyung pemuda bergelar bodyguards kepada majikan nya yang memiliki keperibadian berganda itu, untuk mengetahui siapa salah satu dari mereka yang memainkan peranan pada tubuh itu. "song jihyo imnida kim taehyung-ssi " ba...