Seminggu kemudian,Sandra sedang berjalan ke arah kelasnya dengan senyuman di bibir, Arghh kejadian hari itu susah untuk dilupakan.. Sesungguhnya itu yang didambakannya selama ini....
Seluruh kelasnya memandang ke arah Sandra dengan pelik, gadis itu pula membuat muka bersahaja..Malas nak kisah pasal orang dah!
Dia duduk di tempatnya sambil membuka buku, namun fikirannya melayang entah ke mana..
Dalam beberapa puluh minit belajar, satu ketukan pintu didengarinya..Hairan dia seketika..Dua jejaka itu berbicara dengan seorang guru sejarah dihadapan sambil memandang ke arahnya..
"Wilia come here"panggil guru itu dengan tegas
Sandra berjalan ke depan sambil dipandang oleh semua classmate nya...
"Why? "Tanya Sandra sambil mengangkat kening
"Kamu ikut dua senior ni pergi ke library, kunci ada dekat kamu kan? "Tanya guru itu sambil berpeluk tubuh
"Hah yaya ada dekat saya"tersengih kecil Sandra
Terlupa pulak Sandra merupakan perpustakawan or dipanggil pengawas pusat sumber.. Kunci memang ada sentiasa dengannya kerana dia merupakan pengerusi..
"Cikgu tak ada ker? "Soal Sandra pelik
"Cikgu Lisya tak datang harini, nanti kamu minta nota dari kawan-kawan"beritahu Guru sejarah itu lagi
"Hah baik cikgu"Jawab Sandra
"Terima kasih cikgu, kami cau dulu hehe"selamba mereka berkata begitu dan keluar dari kelas itu
Sandra pulak mengikut mereka dari belakang, muka jejaka itu seakan familiar tapi siapa eh? Dua jejaka itu berbual tanpa mengendahkan Sandra dibelakang.. Semua gadis disekolah itu memandang pelik ke arah Sandra.. Namun dia abaikan..
Kaki nya melangkah ke blok A tingkat paling atas, tiba-tiba dia berfikir sejenak.. Bukankah blok itu untuk budak-budak form 6? Seakan jantung nya berdegup dengan laju!
Dua jejaka itu berhenti dihadapan sebuah kelas.. Papan tanda menunjukkan kelas 6U,kelas paling pandai dan yeah kelas alongnya..
"Wey aku dah dapat kunci, jom! "Laung jejaka itu dengan kuat
"Good job Johan"Puji seseorang jejaka lalu melangkah ke arah mereka bertiga
"Budak ni yang pegang kunci"beritahu Johan dengan selamba jari ditunding ke arah Sandra
"Ouh"terangguk-angguk jejaka itu lalu menoleh ke arah Sandra
Terbuntang mata Sandra melihat jejaka itu.. Jantung nya berdegup dengan kencang!
Jejaka itu melangkah ke arah Sandra sambil tersenyum sinis.. Sambil bibir nya ingin mengatakan sesuatu..
"Wili"bisik jejaka itu dengan dingin
"Han Shuo jom, jangan nak takutkan anak orang"ujar seseorang lalu menarik Han Shuo berjalan bersama nya
Sandra pulak terkedu asal aura dia dingin? What happen? Sandra mula melangkah bersama mereka menuju ke perpustakaan..
"So Wili kan? Dah berapa lama jadi pengerusi? "Tanya seseorang jejaka
"Erm lima tahun juga la"jawab Sandra dengan perlahan
"Ada boyfriend tak? "Tersenyum nakal jejaka yang lain pula
"Tak ada"jawab Sandra dengan perlahan
Dia perasan ada dua orang memandang ke arahnya.. Dan yang pasti alongnya dan encik crush..
Apabila sampai di situ, Sandra membuka kunci dan masuk ke dalam perpustakaan.. Dia menghidupkan segala suis lalu duduk di tempatnya..
YOU ARE READING
[C] I LOVE YOU,BABY!
RomanceCinta yang disimpan sejak sekolah lagi..Cintanya terhadap si jejaka bagaikan hujan tidak berhenti... Si Gadis mencintai crush sejak dia bertemu empat mata dengan si jejaka... Namun hanya muka dingin yang dia dapat.. Bermacam cara untuk mendapatkan...