Lelaki yang setia.

1 0 0
                                    

Seorang lelaki berjalan, sambil mengheret pedang, pakaiannya penuh dengan darah.

Dia memeluk seorang badan seorang perempuan erat, menahan air mata. Namun hanya tinggal jasad sahaja.

Kringgg!! Kringgg!!

Kakeru membuka mata..

"Kenapa, benda tu datang balik," kata Kakeru sambil memegang mukanya dengan satu tangan.

"Aku takkan kembali ke sana, walau apa pun, aku takkan!" bisik hati Kakeru sambil mengegam tangannya erat.

........

"Kau dah tak kacau lagi dah ke dia?" kata kawan Hikari.

"Hikari, aku tahu kau ni jahat, tapi kau tak rasa kau dah melampau dengan dia, tengok dia.. dah macam orang nak dihitung hidup dan mati."

Kata rakan Hikari lagi seorang, sambil memandang Kakeru yang daripada tadi memandang keluar tingkap dengan muka yang gelisah.

"Mana ada aku kacau dia lagi.." kata Hikari dalam masa yang sama Kakeru terdengar.

"Perempuan ni memang nak gaduh ke?" bisik hati Kakeru, bila mengingat kembali apa yang perlu dipertaruhkan untuk menghentikan dia daripada terus membulinya. Tiada maaf langsung.

"Hari ni Ken tak datang kat sekolah." kata Aria.

"Jadi? Dia mungkin malas, lagipun kita cuma berlakun je selamani, kita tak ada niat untuk teruskan duduk disini." kata Hikari selamba sambil memandang keluar tingkap.

"Bukan tu je, daripada habis sekolah semalam dia terus hilang."

Kata Aria samb meletakkan tangan di atas meja Hikari. Baru sahaja Hikari ingin bercakap guru kelasnya masuk.

"Bangun!..."

........

"Ah, menyusahkan betul, aku lupa nak kemas barang.." kata Kakeru sambil melihat beg baju masih tidak dikemas.

Baru sahaja ingin melangkah mendekati beg bajunya, tiba tiba dia rasa tidak sedap hati

Booommm!!

Biliknya telah diletupkan. Tetapi Kakeru sempat mengelak daripada letupan itu.
2 orang bertopeng berjalan masuk ke dalam bilik itu.

Mereka mencari Kakeru, namun tidak kelihatan apa apa tanda bahawa dia disitu.

"Dia tiada disini.."

"Cari dia sampai dapat!"

Kakeru berlari ke dalam hutan yang menghala ke taman.

"Aku harap Hikari dah sampai! Siapa mereka ni? Tahap magis mereka bukan biasa biasa."

Bisik hati Kakeru sambil berlari dengan sangat pantas. Kakeru nampak salah seorang dari orang yang menyerang dia tadi terbang di atas dengan pantas dia menyorok dibelakanh pokok.

"Nyaris-nyaris,"

Kakeru memandang ke tepi dan melihat orang yang memakai topeng sudah berada disebelahnya.

"Impak." seru lelaki itu dan satu impak kuat menolak Kakeru sehingga terhempas di pokok yang besar.

"W-wargh!"

Kakeru jatuh ke tanah, dia cuba bangun tetapi badannya sudah tidak mampu bergerak.

"Ini ke yang Hikari nak? Orang macam kau? Apa yang hebat sangat dengan kau ni?" kata orang itu.

"Kenapa? Kau cemburu sebab aku lagi femes dari kau? Maaflah, tapi nampaknya hanya nampak aku dari kau." kata Kakeru sinis.

"Mati!!!!" Lalu dia mengeluarkan pedangnya dan menghayunkannya.

Hikari dalam masa yang sama baru sampai disana. "Ken! Berhenti!" Jerit Hikari.

"Full counter.." seru Kakeru.

Serangan Ken terpesong ke arah lain menyebabkan kawasan disebelah kanan Kakeru musnah.

"Hikari menahan pedang Ken dengan pedangnya."

"Aku dah hagak dah kau.." kata Kakeru dan menukar posisi baring kepada duduk.

"Kau tak apa apa.." kata seorang perempuan muncul. Kakeru memandang seorang lagi budak sekolahnya iaitu Aria.

"Ken cukup! Kau tahu tak apa yang kau buat ni?!" kata Hikari masih lagi menahan pedang Ken.

"Orang macam kau, orang macam kau tak layak untuk meminta pertolongan daripada orang macam dia! Dia kena dengar arahan kau, tapi dia tolak, dia fikir dia siapa?! Kau orang yang dipandang tinggi, berintegriti, bertanggungjawab, dan sangat hebat. Tapi kenapa dia? orang macam dia tak layak untuk dilayan dengan baik!" marah Ken.

Pada waktu itu, Kakeru baru sedar diri Ken. "Apa kau cakap ni Ken?! Kita tiada masa untuk fikir perasaan kau, kau memalukan aku Ken! Simpan pedang kau sekarang!" kata Hikari.

Ken akur dan menyimpan pedangnya. "Aku anggap semua ni tak pernah berlaku, balik ke kem."  arah Hikari dan bermenghampiri Kakeru.

"Aria macam mana keadaan Kakeru?" Soal Hikari sambil memandang Kakeru.

"Oi, aku ada kat sini, kau boleh tanya, tak guna."

Kata Kakeru. "Tulang dia banyak yang patah, ia akan ambil masa untuk aku pulihkan dia, Ken memang melebih." kata Aria.

Mata Hikari membulat,

"Aku minta maaf!" kata Hikari sambil menundukkan kepalanya 90 darjah.

Ken yang menyorok dibelakang pokok mengemgam tangannya kuat.

"Hikari.." kata Aria.

"Apa kau merepek ni?" kata Kakeru, Aria dan Hikari terkejut melihat Kakeru.

"Bukannya kau yang salah, dan bukan salah Ken, aku yang salah, aku memag tiada tempat untuk tolak tawaran kau, tapi kau masih lagi merayu untuk aku ikut, macam Ken cakap, orang yang hebat macam kau, mesti dihormati, dan orang yang pengecut macam aku, mesti kena patuh." kata Kakeru.

"Tapi.."

Hikari cuba menjawab. " Baiklah, kalau macam tu, apa yang boleh aku buat untuk kau." kata Hikari.

"Jangan kacau hidup aku lagi, itupun dah cukup besar dalam hidup aku." kata Kakeru kemudian Hikari menumbuk perut Kakeru.

"Arhh!! Takguna! Kau memang perempuan tak guna!" kata Kakeru melaung kesakitan.

"Maaf, bila dengar kau cakap macam tu aku rasa sakit hati." kata Hikari.

"Wargh!" Kakeru muntah darah.

"Hikari!! Berapa kuat kau tumbuk dia?!" kata Aria dan mula meningkatkan magis menyembuhnya.

"Kakeru! Dengar sini Kakeru!" jerit Hikari mula risau.

"Denyutan nadi mula berkurang, kita kena bawa dia pulang ke markas dengan cepat!" kata Hikari.

Ken tersenyum sinis dan mula berjalan pergi.

To be countinue...

Magic worldWhere stories live. Discover now