End

9 1 0
                                    

Lapan tahun kemudian...

"Rissa, kamu bila nak kahwin? Ayah dengan mak ni dah tua. Sebelum tutup mata, ayah nak tengok Rissa kahwin." Mazlan memandang anak bongsunya penuh mengharap.

"Ayah, nanti-nanti la ye. Rissa kan muda lagi." jawabnya serba salah.

"Apa susah bang, ada orang meminang nanti kita terima ja. kalau nak tunggu nanti-nanti dia tu alamatnya kita kempunan bang oi." Salwa mula menyampuk.

"Mana boleh mak... kalau orang dapat lelaki penagih dadah ke apa macam mana?" Aku mula nk bangkang ni.. suka hati je nak terima ntah sapa-sapa. Kena aku kahwin dengan orang jahat ke, macam mana?

"Astaghfirullah... apa kamu cakap macam tu Rissa?"

"Ayah, Rissa cuma nak berhati-hati ja. beringat sebelum kena." Maaf ayah, sebenarnya Rissa tunggu mamat separuh siap tu...aku mengeluh.

############################

"Hai sayang. Tunggu aku ke?" Arif Irfan menegur gadis yang menunggunya di taman.

"Kau jangan nak perasaan lah. Aku tengah runsing ni." Marissa termenung jauh.

"Hey, apasal ni hah? Kau ada masalah ke?" Dia risau bila melihat gadis kesayangan yang di puja dalam diam itu berkeadaan begitu.

"Kau tahu kan, aku baru balik dari kampung?" Jejaka itu mengiakan sahaja.

"So, apa masalah? Parents kau tak sihat?" Arif memandang wajah manis itu.

"Bukan. Masalahnya..." aku menarik nafas dan menghembus semula.

"... parents aku suruh aku kahwin." Aku mengeluh lagi.

" What? Kau... Kau... kahwin?" Arif terkejut.

" Er... kau dah ada calon ke?" soal Arif selepas dia bertenang.

"Belum..." sangat perlahan jawapan aku.

"Kalau macam tu... aku jadi suami kau boleh?" Aku terkejut. Gila...

#######################

Alhamdulillah... akhirnya semua selesai. Aku dapat cinta yang aku pendam selama ni. Tak sangka bermula dari bergaduh, kami berkawan dan akhirnya menjadi suami isteri. Ini lah insan yang aku sayang sangat-sangat, mamat separuh siap a.k.a Arif Irfan. Tujuannya datang jumpa aku di kelas lapan tahun lepas adalah untuk minta maaf sebab selalu ganggu aku. Itu pun sebab kes aku bergaduh dengan kak Sara. Sejak itu kami berkawan rapat. Aku tak menyangka dia pun ada perasaan pada aku.

                                                                               @}->-- Tamat --<-{@




ain_azalya: story ni pendek je. sis menulis sekadar suka2. xda kaitan dengan sesiapa

follow #ain_azalya kalau nk baca short story yg merapu.... :p

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 21, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

AKU MENUNGGU MUWhere stories live. Discover now