Evin iki odasi da sade did gorunusu kadar bakima muhtac durumdaydi.Evin sahibesi Fatma hanim Aseli tanimis Asuman da isin aslini bastan sona kadar Fatma hanima anlatmisti.
- Hayatta hersey Tesaduf degil Tevafuktur Kizim! Senin kapanmana,islama donusune sebeb olmussa bu kaza bizim icin sevinctir,
Asuman hickiriklara bogulur ve Fatma hanimin ellerini eperek ondan ozur diler.
- Nolur beni affedin,eger Allah bana merhamet etmeseydi ben bu halde olmazdim,kimbilir daha ne kotulukler yapardim.Once Allahtan sonra da sizden af diliyorum..
- Tamam kizim,ben hakkimi helal ediyorum.Sende uzulme artik.
Asumanin israrlariyla evin kucuk kizi Aysenin tum okul masraflarini onun karsilayacagina anlasmislardi.Asel son bir kac haftadir olanlarin tesaduf degil tevafuk olduguna mutmain olmustu.Asuman konusmasina devam etti.
- Eger izin verirseniz biz kalkalim artik.Yine gelmek isterim eger sizde izin verirseniz?
- Tabiki musade sizin evladim.Yine bekleriz.
Asel ve Asuman evin yolunu tutmuslardir.Yolda aksam vakti girmis Asuman arabayi yolun kenarinda bulunan caminin onune park etmis ve Asele namazi kilip gelecegim diye onu beklemesini soylemistir.Asel yine dusuncelere dalmistir.
- Asuman nasil bukadar cabuk degisebilir? Bir insani bu olay nasil derinden etkileyebilir? Kendi kendime sordugum sorulara bak! Ne icin sasiriyorum ki,zaten bu olaylar karsisinda benim bile fikirlerim alt ust olmus durumda! Oyleyse Asumana sasirmamak gerekir! Son zamanlarda yasadigim olaylara bak.Asuman dogru olani yapti.Keske bende onun kadar cesaretli ve korkmadan arzuladigim seyleri yapabilsem..
Birden duraksadi Asel
- Bu nedemek oluyor? Yoksa bende Asel gibi kapanmak mi istiyorum,islam dinine donup Asuman gibi dogru dusundugum seyi yapmaya mi karar veriyorum? Peki ya ailem bu ise ne der? Ama Asuman kimseden korkmamis ailesine adeta rest cekmisti? Ben neden kararsizim? Neden Asuman kadar imanima sahip cikamiyorum!?
Arabanin kapisi acilmis Asel adeta ansizdan uykudan uyanir gibi irkilmisti.
- Ne oldu Asel? Neden bukadar korktun? Nedir seni dusunduren?
- Ne olmasini isterdin Asuman? Su yasadiklarimiza bir bak!
- Ne demek istiyorsun Asel,acikca soyler misin?
- Kafam cok karisik Asuman,kendimi zayif ve gucsuz hissediyorum.
- Neden Asel?
- Nedenini sen cok iyi biliyorsun.Sen kapandin islama dondun bu durumda benimde boyle senin gibi korkmam ve gerceklerin farkina varmam gerekiyordu,ben ise durgun halde seni seyrediyorum..
- Asel bu soylediklerinin dogruliuk payi var evet,ama sen zaten gerceklerin farkina varmissin!
- Nasil yani?
- Sen kendi agzinla bu durumda korkum gercekleri anlamam gerekiyordu demiyormusun.Sen zaten anlamissin ki boyle konusuyorsun.Sadece Kafan karisik oldugunu dusunuyorsun.Bak Asel! Ben cok hatalar yapmis olabilirim fakat hatanin neresinden donsek kardir bizim icin.Artik bu dusunceleri bir kenara koy.Bu hayati bir kez yasayacagiz bunun tekrari yok.Oyleyse ne icin yaratilmissak onun icin calisalim Unutma mukafat Allahintandir.Dunyada bir kac gunluk nefsimizi tatmin edecegiz diye omrumuzu heba etmeyelim! Gel seninle bir yola cikalim.Caminin kapisinda asili bir ilan gordum.Hafta sonlari bu camiide Kadinlara ozel Kuran kurs veriyorlarmis.Yarin bizim ilk gunumuz olsun ve dinimizi anlamada ve ogrenmede bir adim atmis olalim,ne dersin?
Asel adeta afallamis,Asumanin soyledikleri karsisinda dili tutulmustu.
- Asuman sen ne ara bu dediklerini ogrendin?
- EE,az degil kazayi gecirdikten sonra gercekleri anladigim andan itibaren bol bol kitap okudum,ve Kuran ogrenmek niyetimde vardi.Bugun bu sozu bayagi tekrarkadik ama bu gercekten cok dpgru bir soz?
- Nedir o?
- Hayatta hicbir sey Tesaduf degil Tevafuktur,yeter ki gormesini bilelim! Ne diyorsun soruma cevap vermedin varmisin benimle bu yolda yurumeye?
- Varim arkadasim,elbette varim!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gokteki Salincak
SpiritualHertürlü nimetler içerisinde olmasına rağmen,hiçbir zaman Ruh güzelliğini yakalayamayan,ruhu daralan,yüzü gülse de kalbi ağlayan bir Genç kız,Asel.. Arayış içerisinde olan,fıtratın bir gereği olan inanç duygusunu bastırmak istesede bastıramayan,süre...