1485. október 31.
Elizabeth sokkal jobban izgult, mint amire számított. A hasa görcsben állt mióta ébren volt, reggelire is csupán néhány falatot evett. Utána azonban rögtön neki állt készülődni, magára vette a – szerinte legszebb – fehér színű ruháját, majd hajába szalagot font. Órák óta várt arra, hogy a király küldessen érte, miközben egyre feszültebbé vált. Még az is átfutott Elizabeth fejében, hogy Henry megfeledkezett róla – de végül elhessegette az e féle gondolatokat.
Már dél is elmúlt, amikor kopogtattak a lakrész ajtaján. Gyorsan magára kapta sötétkék köpenyét, majd az ajtóhoz sietett. Nagyot dobbant a szíve, mikor az őrökkel elindult a palota folyosóin.
A király kint az udvaron várt rá a bokrok mellett állva. Mikor megpillantotta a hercegnőt, halvány mosoly húzódott szájára, amit Lizzie viszonzott.
– Felség – szólította meg kissé bátortalanul Elizabeth, miután meghajolt előtte.
– Bocsánat, hogy megvárakoztattam, volt néhány... elhalaszthatatlan dolog – kereste a szavakat a király.
– Ne aggódjon, megértem. Édesapámnak is sokszor akadtak teendői – vonta meg a vállát a hercegnő, miközben a szíve kissé megfájdult. Eljön-e majd az idő, amikor képes lesz szeretett apjáról fájdalom nélkül szót ejteni?
Sétálni kezdtek a kert kacskaringós bokrai között, miközben kellemes beszélgetésbe elegyedtek.
– Szóval Catherine néném és Jasper hamarosan összeházasodnak, igaz?
– Valóban. Akkor már úton leszünk, így maga sajnos nem vehet részt rajta – mondta kissé szomorúan a király, majd megtorpant. – Hacsak nem tart velünk.
Elizabeth is megtorpant, és meglepődve pillantott fel a királyra. Nem számított erre, meg sem fordult a fejében ilyesmi.
– Maga örülne, ha elmennék? – kérdezte halkan a hercegnő.
– Természetesen. Végül is, joga van hozzá, a nagynénje esküszik.
– De mások is örülnének ennek?
– Hát ebben már nem vagyok oly biztos – komorodott el a király.
Helyet foglaltak egy padon, miközben lágy szellő ölelte őket körbe. Ahhoz képest, hogy október utolsó napja volt, az idő viszonylag enyhének mondható – még az eső sem esett.
Henry idegesen tördelte ujjai, és arcára is nyugtalanság ült ki, amit a hercegnő azonnal észrevett, és nagyon remélte, hogy nem miatta lett oly ideges.
– Történ valami, felség? –kérdezte halkan Elizabeth. A király lassan bólintott, de nem szólt semmit. – Megrémít ezzel – tette hozzá a lány, miután továbbra sem kapott választ.
– Nem tudom, hogy elmondjam-e magának, vagy jobb, ha inkább nem tenném.
Ezzel sokat segít – gondolta Elizabeth, mire ő is csak nyugtalanabb lett.
– Véleményem szerint, jobb, ha megosztja velem is.
Kis csönd nehezedett rájuk, Elizabeth a ruhája ujjával babrált majd végül a király újból megszólalt:
– Kerestettem a fivérei után. Mármint – akadt meg egy pillanatra – a csontjaik után, a Towerben és környékén. Az elmúlt hónapokban nem találtak semmit, pedig teljesen átfésülték a területet.
– Nincsenek holttestek? – kérdezi vékony hangon Elizabeth. Szemeibe könnyek gyűltek, és a fájdalom újból belehasított szívébe.
– Nincsenek – ismételte meg a király.
ESTÁS LEYENDO
Rózsák Tánca
Ficción histórica1485. Augusztus 22-én vívták meg az utolsó csatát Bosworth-nél, ami lezárta a Rózsák Háborúját. A tizenkilenc esztendős lány, Elizabeth, tudta, hogy ez mit jelent. Ha a Yorki király marad a trónon, akkor hozzá kell mennie a nagybátyjához. Viszont ha...