"Habistu mak ayah awak tak tau lah maksudnya?" Tanya hana.
"Mak ayah saya dah lama meninggal sebab kemalangan 7 tahun lepas" kata adam dalam tangisan.Hana menggosok lembut belakang adam yang berlapik.
"Sabar ye Adam,mesti ade hikmah disebalik apa yang berlaku dekat awak" kata hana
"Walau apa pun yang berlaku kat awak,saya nak awak tahu yang awak ada saya,okey? Kita kan kawan?" Kata hana lagi sambil tersenyum memandang adam.Adam tersenyum.
"Thanks hana,aku lega sebab aku dapat luahkan dengan
orang yang aku sayang" luah Adam lalu mengusap kepala hana yang berlapikkan tudung.Hana tersenyum."Same same" jawab hana.
"Okey dah?" Tanya hana.Adam mengangguk.
"Jom balik?" Ajak hana.Adam mengangguk.
~ ~ ~
"Okey dah sampai" kata Adam.
Krik krik senyap..
Adam memandang Hana. Tiba tiba terukir senyuman di bibirnya.
"Tidur rupanya" omel adam.
"Hana" adam menggoyangkan bahu hana yang berlapik itu.
"Hurm.." Rengek hana. Adam tersenyum.
"Awak bangun,dah sampai" kata Adam.
Hana tak bangun
"Awak nak saya dukung awak ke atau awak nak bangun?" Bisik Adam di telinga hana.Hana terus membuka mata.
"Dah sampai ehh?" Tanya hana.Adam mengangguk.
"Thanks hantar saya,bye awak" kata hana.Lalu hana terus membuka tali pinggang keledar dan keluar dari kereta.
Hana melambai tangan ke arah adam.Adam hanya tersenyum. Kereta Adam sudah tidak kelihatan,hana terus masuk ke dalam rumah.
"Assalamualaikum" kata hana.
"Waalaikumsalam" jawab Naufal.Hana terus mencium tangan abangnya.
"Mama papa mana?" Tanya hana.
"Kat atas" jawab Naufal. Hana mengangguk.
"Abang,hana naik dulu ehh" kata hana minta diri.Naufal mengangguk.Hana terus naik ke atas dan menuju ke biliknya.
~ ~ ~
Hana mendapatkan telefonnya yang dari tadi bising tak tentu pasal di atas meja belajarnya. Hana membuka aplikasi whatsapp dan dia mendapat banyak mesej daripada group "PENYU KAYANGAN".
Haihh macam macam ii lah diorang nii omel hana sambil tersenyum.
RINDUNYA GUYSS - FARA
HUWAA SAMELAHH - AIN
JUMPA JOM? - HANIS
JOM LAHH - HANA
ESOK EK? PUKUL 10..AKU AMBIK KORANG - FARA
SERIUS LAH KAU NAK AMBIK?! OKEY OKEY AKU SETUJU!! - IANA
YES SERIUS,JANGAN LAMBAT OKEY? - FARA
OKEY! - IANA
Tak sabarnye!!!jerit hana dalam hati
YOU ARE READING
Dari Matamu♥
Romance"Saya menghidap penyakit kanser" haihh Adam baru 17 tahun dah hidap kanser.Hana sedih bila dapat tahu pasal tuh. Mampukah hana menerima semua ini? "Hana maafkan saya , mama papa awak dah meninggal" kata Adam. Hana terkejut. Adakah hana mampu terima...