"Encik lee saya nak behenti kerja kat sini........saya dh tak tahan dengan perangai Tuan Taehyung yang serba tak kena tu...sikit-sikit salah....menyampah betul.Dia ingat dia tu perfect sangat ke."kata pembantu rumah baru itu sambil menyilang kan tangan ke dada.
"Alaaaa Cik hwajung....jangan lah macam nie,Tuan tu bukan serba tak kena....dia cuma sukakan sesuatu yang tersusun dan kemas mengikut kehendak dia...jangan lah berhenti....Cik je lah satu satu nya pembantu rumah yang paling lama kat sini"kata Lee Jong Suk selaku Personal Assistant Kim Taehyung.
"Saya minta maaf Encik Lee,tapi saya memang dh tak tahan kerja di sini"kata hwajung
"Cik Hwajung tolon---"belum sempat jong suk menghabiskan ayat nya...Taehyung mencelah
"tak payah nk merayu sangat lah jong suk dah macam pengemis aku tengok.....setakat perempuan tak reti bersyukur macam dia nie aku tak heran lah kalau berhenti...bersepah lagi kat luar tu yang nak kerja ngan aku......dulu masa interview beria-ia nak kerja lepastu berhenti...buat malu jer"kata taehyung tenang sambil menonton televisyen di ruang tamu.
"Kalau tuan rasa ramai lagi yang nak kerja dengan tuan teruskan lah....tapi saya rasa mereka tak kan lama kerja sini....sebab tak tahan dengan perangai tuan tu......"kata Hwajung lalu keluar dari rumah agam itu bersama bagasinya.
Jong suk cuba mengejar hwajung tetapi dihalang oleh taehyung
Jong suk mengeluh
"Tuan tahu tak dalam tahun ni je dah 500 orang berhenti kerja sebab mereka kata mereka tak tahan dengan perangai tuan"kata jongsuk yang cuba untuk menyedarkan tuannya yang keras kepala bin kepala batu itu.
"Aku tak kesah pon,cuma aku cari pembantu rumah utk tolong kau buat kerja rumah dan jaga aku....kau tau kan keturunan kau dh lama jaga aku dgn perangai aku yang macam nie lagi"kata teahyung
"Saya faham tuan tap---"
"Esok kita buat interview....cari pembantu rumah baru"kata taehyung dan terus masuk ke dalam biliknya.
"Dah agak dah...haishhh"kata jongsuk dan terus kedapur untuk sambung memasak.
YOU ARE READING
(H)My cold-hearted Dokkebi
FantasíaKim Taehyung seorang dokkebi yang menghadapi kesukaran dalam mencari pembantu rumah baru kerana pembantu rumah yang sedia ada sudah dipecat dan ada yang berhenti kerja akibat tidak tahan dengan perangai majikan mereka iaitu Taehyung yang sangat memi...