8.Just Married

8 1 0
                                    

2 Weeks later 

                                                                                            🌹 

"Kau pergi mana..kenapa balik lambat?"tanya taehyung tegas.

"sa......saya pergi be...beli barang dapur...."

"kau yakin kau hanya'beli barang'?"tanya dia lagi

"sa..saya...sa...saya"

"SAYA APA...kau keluar dengan lelaki lain tanpa beritahu aku kan,siapa dia"

Mehwa senyap,takut manjawab pertanyaan suaminya itu.

"aku tanya nie,jangan sampai aku naik tangan"

"tadi saya jumoa kawan lama masa tengah beli barang,pastu kami berborak sekejap...tu je"

"Berborak sampai malam ke?..ke kau buat kerja lain belakang aku?"tebaknya.

"Tak Teahyung..saya cuma berborak jer,yang lambat tu sebab saya pergi kedai balik sebab tertinggal barang"kata mehwa menyangkal dakwaan suaminya.Teahyung  terus masuk ke bilik meninggalkan dia sendiri.Mehwa mengeluh.                                                                                              

                                                                                      🌹

Me Hwa POV

"awak....saya minta maaf"kataku lalu naik ke katil kami dan memeluknya erat."awak tak tidur lagi kan?"Saya minta maaf"ulang mehwa sehingga dia tertidur.

Teahyung POV

Kata kata maaf me hwa membuatkan aku terasa.......ini salah aku sebab tk dengar penjelasan dia tapi terus marah...haih..teahyung ahh pabo...

Lama kelamaan suara itu hilang..aku pusing menghadapnya sabil mengesat air mata sendiri"aku maaf kan kau"ulang ku hinggap terlelap.


SKIP

Me hwa POV

Aku bangun lebih awal dari nyauntuk buat breakfast.....dia masih tidur dan mungkin masih belum maaf kan aku.Salah aku juga yang tidak usaha untuk bagi tahu dia

Aku mengeluarkan  segala bahan masakan....harini aku masak kimchi stew....kenapa?...nak pujuk teahyung lah...lagipun sejak kami khawin ini kali pertama aku masak...sebab sebelum nie biasa nya makan luar je..maklumlah baru 2 minggu khawin...

Kedengaran dia menapak ke arah ku dengan muka baru bangun tidu...omooo..kacaknya dia...dengan baju oversize dan rambut messy...haihhhh siapa je yang tak tergoda kan >,<                

END POV

"Taehyung,saya minta maaf pasal semalam,salah saya yang tak usaha untuk bagi tahu awak"dia memberi me hwa pandangan dinginya.

"Taehyung..awak dh tk na--"taehyung berlari memeluk me hwa.

"Saya minta maaf sayang....saya cemburu buta dan tak dengar penjelasan awak,maafkan aku.....please"kata taehyung.

"Saya sentiasa maaf awak....jangan risau....dh jangan sedih-sedih...awak mesti lapar kan,jom tolong saya masak,kita masak makanan feveret awak ke?"dia angguk sambil tersenyum









           


(H)My cold-hearted DokkebiWhere stories live. Discover now