"taehyung...jom tolong saya kemas rumah,kita gotong-royong harini"keterujaan me hwa sedikit diendahkan oleh taehyung.
"alaaaa sayang..saya malaslah,biarlah Jong Suk yang buat...."kata -katanya membuatkan me hwa sedikit marah.
"tak pelah..biarlah saya kemas sendiri...saya kan M.A.I.D dalam rumah ni"me hwa cuba memancing perhatian suami nya dgn pura-pura merajuk...harap dipujuk..
"Okey..sukahati awak lah"tanggapannya meleset apabila taehyung hanya membiarkan saja.
Me Hwa POV
Ke sana ke sini ke sana ke sini..penat aku mengemas rumah nie..dah lah taehyung tak tolong....dia masih lagi menonton tapi kali ni lagi advance....siap bawak popcorn lagi..haihhhhh dah lah makan bersepah...mulut bocor ke apa mamat nie...
"taehyung...kutip lah balik...awak dh la makan bersepah"
"jap...jap..lagii skit nie"
"ishhh awak ni tk boleh harap betol lah"aku terus membersihkan kawasan itu,tanpa aku sedar perbuatan itu menghalang pandangan nya.
"ish...awak nie tepilah....saya nk tgk ni"katanya sambil terjengket jengket memandang tv."weiiii..alaaa kau tgk dh habis...dah lah tayang sekali jer.....dari semalam aku tunggu"marah taehyung.
Aku dh tak tahan,aku penat2 kemas rumah..dia pulak senang-senang makan sambil bersepah..aku halakan tangan ku kearah tv itu
"awak nk sangat tgk tv ni kan!!!ambik nie......"aku melerpar tv itu pada dinding rumah menggunakan kuasa aku...taehyung masih tak tahu aku dh ada kuasa....biasalah isteri dokkebi kan.
prakkkkkkk!!!
"sa....sayang.....ma..ma..macam mana kau bu...buat tuuu"taehyung masih terkejut..mungkin.
"kenapa...terkejut ke..bukan campak je saya boleh buat...bakar pon boleh"aku terus membaling bola biru kehijauan ke arah tv yang separuh berkecai itu.Cepat-cepat taehyung berlali dan memadam kan api tersebut..kalau tak padam karang terbakar pulak rumah tu...
"sayang...i am sowwey.....saya tolong awk kemas ee"pujuk taehyung..taku lepas ni dia pulak yang kena campak...
"dah nk siap dh"kata ku malas
"tak pe..... biar saya buat..."dia terus mengambil penyapu dan sambung mengemas..termasuklah bangkai tv tadi
aku hanya duduk memerhatikannya ...haa baru aku ingat yang aku ada beli aiskrim semalam...hahaha moh le kitew
bila ku kembali semula kelihatan taehyung tersandar kepenatan di sofa.."haih awak ni baru menyapu dh tersandar macam nie"
"penat lah sayang..kesian awak kan kemas rumah sorang sorang..hmmmm"katanya lalu bersandar ke bahu aku
"tau pon..lain kali tolong saya....dh jom tgk tv..kan ada lagi satu tv dalam bilik kita"
"haah kan saya lupa pulak....ehhh sayang apa kat tangan kau"taehyung memandang aiskrim di tgn ku
"ohhhh aiskrim....saya nk makan sambil tgk movie jommm.....kalau awak nk kejarlah saya..."aku terus berlari memasuki bilik kami....
"hahahah kalau aku dpt kau bukan aiskrim yang yg aku makan nnti"kata taehyung tersengih dengan gatalnya
END POV
YOU ARE READING
(H)My cold-hearted Dokkebi
FantasíaKim Taehyung seorang dokkebi yang menghadapi kesukaran dalam mencari pembantu rumah baru kerana pembantu rumah yang sedia ada sudah dipecat dan ada yang berhenti kerja akibat tidak tahan dengan perangai majikan mereka iaitu Taehyung yang sangat memi...