chαpter 09 ♡

574 74 17
                                    

ヽhabis cuti musim panas

' ding dong '

" minsoo turun bawah "

" nnae eomma "

minsoo segera menuruni tangga setelah siap berpakaian untuk ke sekolah .

" eo joshua , eo aunty hong pun ada ? " kata minsoo lantas bersalaman dengan eomma kepada joshua itu .


" minsoo pukul 6 hingga pukul 930 malam nnti eomma takda kat rumah tau "

" eo wae ? "

" eomma nak keluar dengan aunty hong so joshua teman kamu kat rumah nnti " terang eomma minsoo .

" nae eomma " minsoo hanya akur lagipun kalau dia duduk sorang kat rumah pun mesti boring so better ada joshua hiks .

" lagi satuu joshua ni satu sekolah dengan kamu so kamu pergi sekolah pun dengan dia ya "

" naee eommaa saya pergi dulu yaa "
kata minsoo lalu menyalam tangan kedua wanita pertengahan usia itu .

" cepatlah budak , pakai kasut pun lambat dah la budak baru "

" eleh saya ni tunggu awak tu siap lgi lama dari awak tunggu saya ni ikat tali kasut tau " balas joshua .

" papejelah , kaja !! "

ヽ di sekolah

joshua's pov

" BUK ! "


" eo mianhae "
joshua segera meminta maaf lalu memandang ke wajah yeoja itu . yeoja berambut paras bahu itu cantik wajahnya . jantung joshua tiba tiba berdegup pantas .

" gwaenchana " kata yeoja itu lalu tersenyum . joshua kaku , senyuman itu membuatkan dia cair eceh .


" by the way saya tk pernah nampak awak pun " soal yeoja itu

" ouh saya new student , joshua and awak pulaaa ? "

" park sooyoung , but you can call me joy "

" eh kita match lah j-j " joy tergelak


ヽ dalam class

minsoo berjalan ke arah meja joshua lantas duduk di sebelahnya lalu berkata .

“ jeles siaa tengok wonu ngan dak pompuan tuw ”

“ budak pompuan tu lawa laaa and saya rasa dia mesti ramai fans ”

“ geli pulak aku tengok kau ni kita cakap kau aku jelah ”

“ if that's what you want aku okay jew ”

ヽrehat

“ weh kita ajak dak pompuan tu rehat ngan kita nak ? ” soal joshua ke arah minsoo .

“ kau ni dah kenapa , angau ? ”

“ hish mana ada lah ”
jawab joshua menggeleng sebanyak boleh menafikannya .

ヽrumah joshua

“ weh malam ni kita duduk umah aku lah study group nak ? aku dah ajak pompuan tu anddd nama dia joy ”

“ hmmmm pikir jap ”

“ tunggu kau pikir author habis spm baru tau kau nak ikut ke tak ”

“ ish yelah yelah aku ikutt ”
akur minsoo .

‘ tok tok ’

“ weh seram do siapa tu ”
kata minsoo tiba tiba menyorok di belakang joshua .

“ kau ni kita kan nak buat study group mesti lah si joy tu yang datang bengong ”

“ ouh ehek lupaa ”
kata minsoo sambil menggaru kepalanya yg tidak gatal itu .

pintu dibuka oleh joshua , figura yeoja terpampang namun tiba tiba seseorang muncul dari belakang .

“ w-wonwoo ? ”

“ minsoo apa kau buat kat sini ? ”

hiks nak tahu something tak ?  quota author tinggal sikit je (╥_╥) tak tahu lah dapat update lagi tak minggu ni sumpah sedih weh ︶︿︶
soo jgn lupa vote and comment wihuu iwuv youu <3 ♡ !!

hiks nak tahu something tak ?  quota author tinggal sikit je (╥_╥) tak tahu lah dapat update lagi tak minggu ni sumpah sedih weh ︶︿︶soo jgn lupa vote and comment wihuu iwuv youu <3 ♡ !!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
 || tablemate || jeon wonwoo ✔Where stories live. Discover now