chαpter 07 ♡

639 71 24
                                    

ヽcuti musim panas

" electronic network lobe tutungtuungtututtungtutut pabambabababamababam electronic network lo- "

" OPOCOT MAK KAU TERGOLEK PEGI PASAR BELI KAMBING UI UI "

minsoo yang sedang asyik mencuci kereta eommanya terkejut lalu melatah apabila seorang namja menepuk bahunya .

namja itu berkata

" hai ! "

" EO ! BWOANENEUNGOYA ? AWAK SIAPA ?! "

soalnya dengan nada yang tinggi sambil mengangkat baldi itu tanda untuk menyerang

" wOaHh chill , eumm saya jiran baru awak "

" ouh , tapi kenapa muka tak mcm orang korea pun ? "

" eo saya orang american tapi faham bahasa korea cumanya saya more fluent in english la "

" ouh btw saya minsoo , eum sorry tangan basah . "

niatnya hendak bersalaman terhenti apabila tersedar tangannya basah . takut juga namja ni tak selesa .

" ouh , naneun jisoo , hong jisoo but you can call me joshua "

" eum nnae , chakamannyo
EOMMAAAAA ! "

" nnae nae wae ? "

" eomma kita ada jiran baru ! "

" a nnae aunty annyeonghaseyo naneun joshua " kata joshua sambil membongkokkan badannya .

" awuu hensemnya kamu ni , mari masuk dulu dan takpayah la beraunty aunty panggil eomma jew "

" n-nae "
akur joshua

" tch , eomma ni "
cebik minsoo

eomma minsoo dan joshua masuk ke pintu rumah diikuti minsoo

" bwo ? kamu kenapa ikut ? pegi la basuh kereta tu "

" eomma pijak paip "

" eo m-mian "

joshua tergelak melihat gelagat dua beranak itu harapnya kehadirannya sebagai jiran baru tidak merimaskan mereka dua beranak itu .

๑๑๑

" joshua balik dulu ye eomma "

" nae dan jangan lupa bagi makanan tu kat eomma kamu "

" tch , eomma ni sebelah umah je pon tapi bungkusnya mcm nak post makanan tu luar negara "

kata minsoo apabila melihat bekas makanan yang dihias cantik oleh eommanya

" eh dah kamu pergi mandi
busuk dah ketiak kamu tu sampai sini eomma boleh bau "
gurau eommanya .

" ish eommaaa taknak kawang hem " , katanya sambil memuncungkan bibir .

" hah elok lah tu meh eomma ikat muncung tu "


" taknak ! mandi duluuuuu "

jerit minsoo lantas berlari ke arah bilik air , puan kim tertawa melihat gelagat anaknya yang manja itu , satu satunya puteri yang dibesarkan olehnya seorang selepas kematian suaminya 10 tahun lepas ketika minsoo masih berumur 6 tahun .

hati tuanya ingin benar melihat anak perempuannya berboyfriend , baginya pelajaran bukanlah perkara nombor satu tetapi kebahagiaan yang diletak sebagai nombor satu .

dia tidak mahu anaknya terlampau tertekan akibat belajar .
sayang sungguh puan kim terhadap anaknya .

_____________

samekom !! maafla this chapter boring and mia dah janji nak tambah watak joshua dalam ni so here he is ♡ !!! korunk tunggu je eh tengok apa jadi hehehwiwiebe ,, enjoy reading <3 !

 || tablemate || jeon wonwoo ✔Where stories live. Discover now