Promowanie książki
Jeśli się nie wstydzisz, zareklamuj swoją książkę znajomym lub podlinkuj na swojej tablicy Facebookowej, ale pamiętaj, żeby upewnić się, że żaden twój znajomy przypadkiem nie zobaczy siebie w bohaterze. Skrzętnie przygotuj się na odwiedziny ludzi znanych w realu.
Promuj się na grupach na Facebooku, chyba nie muszę rozwijać.
Bierz udział w życiu Wattpada. Konstruktywnie komentuj książki, jeżeli piszczałeś z podniecenia przy danej scenie, napisz to autorowi. To bardzo miłe, a on od razu cię polubi. Nie zapominaj o gwiazdkach – jak byś się poczuł, gdyby ktoś z radością komentował twoje dzieło, ale nie zostawiał po sobie śladu? Wdawaj się w dyskusje w komentarzach i przemierzaj profile, z którymi masz styczność nawet pod innymi książkami. Może znajdziesz coś dla siebie?
Wiadomości prywatne. Jeżeli osoba ma zawartą w opisie profilu informację o reklamach, zastosuj się do niej. Ważne żeby dostosować się do odbiorcy i nie być nachalnym. Widzisz, że ktoś interesuje się fantastyką? Zareklamuj swoją książkę sci-fi, nie małopopularne romansidło.
Możesz także podzielić się linkiem do swojej książki na stronach lub blogach o takiej samej specyfikacji. Dołącz do grupy na Facebooku (właśnie nie koniecznie pisarskiej, bardziej pod fandom lub tym twojego dzieła) i zapytaj administratora, czy mógłbyś się zareklamować.
Reklama jest ważna. Bez niej, ludzie mogą się nie dokopać do naszej pracy wśród setek tysięcy innych książek, a algorytm wyszukiwania książek wattpada to wielka zagadka i nie ma co na niego liczyć. Rób to kulturalnie, a jeśli twoja książka jest dobra, sama zarobi sobie wiele wyświetleń.
CZYTASZ
Wyświetlenia i gwiazdki | Poradnik
No FicciónWszystkie moje rady i zasady pisarza, oraz to czego wymagają czytelnicy. Dla początkujących i lekko wprawionych autorów na wattpadzie.