Podejscie do czytelników

104 11 6
                                    

To bardzo ważna sprawa, bo popełniając błędy w komentarzach, możemy zrazić do siebie wiele osób. Stwórz swoją osobowość Wattpadową i stosuj się do zasad, jakie sobie ustaliłeś. Uwzględnij przy tym odbiorców.

Bądź kulturalny

Nikt nie chce się zadawać z niemiłą osobą, która pod zwykłymi komentarzami rzuca zgryźliwie teksty. Taki czytelnik od razu straci chęć do czytania i nie przeglądnie, ani nie poleci żadnych twoich pozostałych dzieł.

Konstruktywna krytyka to nie hejt

Nie obrażaj się na osoby, które kulturalnie poprawiły twój błąd, lub podpowiedziały co nieco o stylistyce. To bardzo ważne! Słuchaj swoich czytelników, by móc dopasować swoje dzieło do grupy odbiorców.

Sama wiem, że czasami z punktu czytelnika trudno jest zwrócić autorowi na błąd, bo boimy się, że odbierze nas negatywnie, lub nie chcemy podważać jego autorytetu. Myślę, że jeśli widzicie mały błędzik ortograficzny, możecie dać znać pisarzowi, ale gdy jest to spory błąd stylistyczny lub ich seria – napiszcie krótką recenzję opka w komentarzach z radą.


Gwiazdki

Nie popełniajcie popularnego błędu z dodawaniem rozdziałów. Mogę śmiało stwierdzić, że wszyscy wolą, by części były dodawane regularnie, nie przedłużane przez nieprzekroczenie granicy gwiazdek, jaką wyznaczył autor. Osobiście troszeczkę odbieram takie zachowanie jako żebranie.

Co innego, można kulturalnie przypomnieć o "like'u, jeśli się podobało". (Ja zawsze zapominam go dać, a kulturalne przypomnienie jest praktyczne😅.)

Różnica:

"Za 20⭐ next."

"Zapraszam do polubienia, jeśli się podobało i do konstruktywnej opinii!"

Tipy

Zapamiętaj błędy i popraw je w opowiadaniach.

Odrobinkę opóźnij odpowiedź na komentarz. Dzięki temu wyciszysz emocje.

Nie bierz wszystkiego do siebie, skup się na tym co jest źle, ale się za to nie obwiniaj.

Znaj swoją wartość.

Zaakceptuj swoje błędy.

Zrozum, że nie możesz uszczęśliwić każdego.

Mie skupiaj się tylko na jednym aspekcie. Poprawiaj błędy, ale zwracaj uwagę na pochwały.

Pamiętaj o korzyściach wynikających z konstruktywnej krytyki.

Powoli zrozum i zinterpretuj komentarz. Zakładaj, że każdy jest z brzmieniem pozytywnym.

Podziękuj komentatorowi.

Nie odpowiadaj na ton krytyki, tylko na rzeczowe problemy.

Zadawaj pytania, żeby wszystko było jasne.

Ignoruj hejt.

Wyświetlenia i gwiazdki | PoradnikOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz