Sirius, Regulus ve Bellatrix Yıldızları

1.7K 104 17
                                    

Sirius, Yunan mitolojisinde avcı Orion'un köpeğidir. Harry Potter evreninde ise Sirius'un babasının ismi Orion'dur.

Mısır'da ölüleri öteki aleme götüren Anubis'tir.

Türk mitolojisinde göksel sarayın bekçisi Kutsal Kurt Asena'dır.

Roma mitolojisinde Roma şehrinin kurucuları Romelus ve Remus'u emziren ilâhi kurttur.

İslam'da ise Zülkarneyn'in bu yıldıza giderek Yecüc ve Mecüc'ü hapsettiği düşünülür.
-----------------------------------

Aslan takımyıldızının en parlak üyesi Regulus, en eski çağlardan beri tanınan ve önem atfedilen bir yıldız olmuştur. Kış ve bahar aylarında Samanyolunun kalabalığından uzak bir bölgede yer alan parlak yıldızı Babilliler "Şarru", gökbilimci Ptoleme "Baziliskus", Kopernik ise küçük kral anlamında "Regulus" olarak adlandırmıştır.

Kraliyet yıldızlarından Kuzeyin gözcüsüdür, en önemli kraliyet yıldızlarındandır. Regulus'a Kuzeyin gözcüsü denmesinin nedeni Yaz Soltist'inde gözükmesidir. 

Anahtar kelimeleri: başarı, yüce gönüllülük, onur, kumanda etme yeteneği, güce düşkünlük, sağlam karakter, güçten düşme, skandallar, kazalar, şiddet.
-------------------------------------

Bellatrix, ya da Gama Orionis (γ Ori / γ Orionis), Orion (Avcı) Takımyıldızı'ndaki parlak mavi bir yıldızdır. Orion'daki en parlak 3. yıldızdır. Ayrıca, gökyüzündeki en parlak 27. yıldızdır. Tam zamanı bilinmemekle birlikte, gelecekte bir süpernova olarak patlamaya yeterli derecede kütlesi vardır. 

Bellatrix ismi, Latincede "Kadın Savaşçı" demektir. Ayrıca Bellatrix, bu anlamından ötürü, "Amazon Yıldızı" olarak da bilinmektedir. 

Bir zamanlar, Orion Takımyıldızı'ndaki yıldızların aralarındaki fiziksel bağlantının, Orion'u oluşturmak için var olduğu düşünülüyordu. Fakat artık biliniyor ki, Gamma Orionis, bize (Dünya'ya) çok daha yakındır. Dünyayla olan mesafesi yaklaşık 400 ışık yılıdır. Bellatrix, Orion Takımyıldızı'nda merkezdeki yıldız olan Alnilam'ın sağ üstünde kalmaktadır, yani Avcı'nın sol omzunu oluşturmaktadır.

Harry Potter Evreni ve Az BilinenlerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin