Harry Potter evreninden yüzlerce karakter ve figüranı olsun, başrolü olsun, yan karakteri olsun binlerce oyuncu gelip geçmiştir. Kimi oyuncular Harry Potter serisi öncesinde ve sonrasında pasif kalarak kendilerini neredeyse unutturmuş, kimisi de büyük başarılara imza atmışlardır. Hadi, hep birlikte başarıların belki de en büyüğüne, Oscar Ödülleri'ne adaylığı bulunan ve ödülünü almayı başaran oyuncularımızın başarılarına kısa bir bakış atalım.
1-Bellatrix Lestrange ile Harry Potter evreninde kendine bir yer edinen Helena Bonham Carter'ın 2 Oscar adaylığı bulunmaktadır. The Wings of the Dove ve The King's Speech isimli filmleriyle Oscar Ödülleri'ne aday gösterilen Carter, ne yazık ki iki adaylığının da sonunu getirmeyi başaramamıştır.
2-Gilderoy Lockhart rolü ile tanıdığımız Kenneth Branagh'ın tıpkı Helena gibi 2 Oscar adaylığı bulunmaktadır. Henry V ve My Week With Marilyn filmleri ile Oscar'a aday gösterilen Kenneth, iki ödülün de sahibi olamamıştır.
3-Horace Slughorn rolüyle seriye sonradan dahil olan Jim Broadbent'in tek bir Oscar adaylığı bulunsa da Iris isimli bu filmiyle ödülü kazanmayı başarmıştır.
4-Madam Rosmerta olarak gördüğümüz Julie Christie her ne kadar Harry Potter evreninde çok göz önünde bulunan bir oyuncu olmasa da Oscar adaylık listesinde 4 film bulunmaktadır. McCabe and Mrs.Miller, Afterglow, Away From Her filmleriyle aday olup başarısız olsa da Darling filmi ile başarıyı yakalamıştır.
5-Yetişkin/Yaşlı Voldemort olarak gördüğümüz Ralph Fiennes, 2 adaylığı olmasına rağmen başarısız olanlardan. Schindler's List ve The English Patient filmleriyle Oscar Ödülleri'ne aday gösterilmiştir.
6-İlk iki filmin Dumbledore'u Richard Harris ne yazık ki Oscar alamadan aramızdan ayrılmıştır. Harris'in This Sporting Life ve The Field filmleriyle 2 adaylığı bulunmaktadır.
7-Bay Ollivander'ı canlandıran John Hurt de ne yazık ki tıpkı Richard Harris gibi ödülünü alamadan aramızdan ayrılmıştır. Aktörün Midnight Express ve The Elephant Man isimli filmleriyle toplamda 2 adaylığı bulunmaktadır.
8-Sirius Black'imiz Gary Oldman 2018 yılında The Darkest Hours filmi ile Oscar'ına kavuşmayı başarmıştır. Bundan önce ise Tinker Tailor Soldier Spy filmiyle bir adaylığı bulunmaktaydı.
9-Rita Skeeter olarak tanıdığımız Miranda Richardson; Damege ve Tom&Viv filmleriyle Oscar adaylığını almış ancak ödülüne kavuşmayı başaramamıştır.
10-Maggie Smith yani Minerva McGonagall belki de listenin en başarılı isimlerinden. Othello, Travels With My Aunt, A Room With a View ve Gosford Park filmleriyle adaylığı bulunan Smith; The Prime of Miss Jean Brodie ve California Suit filmleriyle başarıya ulaşmıştır. Yani Smith'in 2 Oscar Ödülü bulunmaktadır.
11-Dolores Umbridge'i canlandıran saygıdeğer oyuncı Imelda Staunton oyunculuk kariyeri boyunca sadece bir kez Oscar Ödülleri'ne aday gösterildi. Vera Drake filmi ile aday olan Staunton ne yazık ki ödülüne kavuşmayı başaramayanlardandır.
12-Profesör hafiftençatlak Trelawney'ye hayat veren Emma Thompson'ın uzun bir listesi bulunmakta. The Remains of The Day, In Name of The Father, Sense of Sensibility filmleriyle adaylığa layık görülen Thompson, Howards End filmiyle başarıya ulaşmış, Oscar Ödülü'ne kavuşmuştur.
13-Molly Weasley rolüyle belki de kendisinde biraz annemizi gördğümüz Julie Walters listenin 2 adaylığı bulunan ve başarısız olan isimlerinden. Ne yazık ki Walters aday gösterildiği Education Rita ve Billy Elliot filmleriyle ödülüne kavuşamamıştır.
14-Yetişkin Dumbledore olarak daha Harry Potter serininde yeni olmasına rağmen fazlasıyla ilgimizi çekmeyi başaran Jude Law, 2'nin lanetlediği oyunculardan. The Talented Mr.Ripley ve Cold Mountain filmleriyle adaylığı bulunan Law, Oscar almayı henüz başaramamıştır.
15-Yetişkin Grindelwald olarak daha yeni tanışacağımız Johnny Depp bir fark yaratarak listedeki tek 3 adaylığı bulunan aktör olmayı başarsa da Oscar Ödülü'nü almayı ne yazık ki başaramadı. Sweeney Todd, Pirates of Caribbean: The Curse of The Black Pearl ve Finding Neverland filmleri ile henüz başarıya ulaşamadı.
16-Newt Scamander olarak tanıdığımız Eddie Redmayne tek adaylık tek ödül ile nokta atışı yapan oyunculardan. The Theory of Everything ile Oscar Ödülleri'ne aday gösterilen Redmayne, ödülüne kavuşmayı başaranlar arasındadır.
Ah, Oscar Ödülleri demişken bunu da es geçmemiz mümkün değil: Daha önce Harry Potter filmleri Oscar Ödülleri'ne aday olmuş olsa da başarıyı Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulurlar (En iyi kostüm) filmiyle yakalamıştır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Harry Potter Evreni ve Az Bilinenler
RandomHarry Potter bir Gryffindor'dur veya Harry Potter'ın annesinin ismi Lily'dir seviyesinde bilgilerden gına geldiyse çalışmama hoş geldiniz!