6. kapitola - Žiju, smiř se s tím

559 42 21
                                    


Soundtrack Buffy přemožitelka upírů - Going Through The Motions

"Prošvihla jsi píseň Moudrého klobouku," informoval mě Harry šeptem, když jsem se k nim posadila

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

"Prošvihla jsi píseň Moudrého klobouku," informoval mě Harry šeptem, když jsem se k nim posadila.

Spletla jsem se ve svém odhadu, že se teprve čeká na prváky. Už tu byli a zařazování právě začínalo. Trochu jsem doufala, že se všechna pozornost bude soustředit na ně, když jsem přicházela. Ale šepot, který pak nastal, dostatečně naznačil, že si mě asi pár lidí všimlo. To že jsem sebou vedla Gucciho na vodítku tomu moc nepomáhalo. Profesorka McGonagalová musela přestat vyvolávat jména prváku a šlehnout po šeptajících studentech přísným pohledem, než se zase uklidnili, a mohla pokračovat. A právě proto taky teď Hermiona se zamračila na Harryho, že vyrušuje. Tázavě a s malinkými obavami se na mě ještě podíval. Ani se nemusel ptát a já jsem mu bezehlasně odpověděla "Jsem v pohodě." Pak jsme museli počkat až do konce zařazování, než jsme se mohli bavit.

"Co jste to chtěl říct před zařazováním?" obrátila se Hermiona hned na Skoro-bezhlavého Nicka, který tam seděl s námi.

"Ach, ano, ta píseň. Tohle nebylo poprvý, co nás Moudrý klobouk varoval. Někdy vycítí, že se blíží nebezpečí a varuje nás. Přitom nám vždycky radí to samé. Ať se semkneme a držíme při sobě."

"S tím varováním má už trochu zpoždění," zamumlala jsem tak potichu, že to nejspíš Nick ani nezaslechl. Místo toho zaslechl huhlajícího Rona ptající ho se na to, jak to klobouk pozná.

"Podle něj se mají koleje spřátelit?" ušklíbl se Harry a ohlédl se ke zmijozelskému stolu na Malfoye. Zamračil se přitom a zavrtěl hlavou. "To sotva."

Narozdíl od něj se mi ta myšlenka spolupráce nezdála tak odpudivá. Hlavně když jsem si vybavila dnešní večer s Malfoyem. To jsme byli ke spolupráci donucení okolnostmi, protože jinak by se ani jeden z nás nedostal do školy. A kupodivu jsme to zvládli. Možná Moudrý klobouk má pravdu.

Harry pak pohlédl zase na Nicka, který se mu snažil vysvětlovat, že mezi duchy taková kolejní nevraživost nepanuje. Já jsem mezitím zůstala pohledem ještě chvíli u zmijozelského stolu, kde se Malfoy bavil se svými spolužáky. Tipuju, že jim taky nic o té cestě neřekne. Ale jakoby vytušil, že se na něj někdo dívá, a podíval se na mě. Na chvíli jsme se střetli, ale pak jsem pohledem rychle uhnula a pozornost věnovala zase svým přátelům tak akorát včas, abych postřehla jak Ron nechtěně urazil našeho ducha.

"Moudrý klobouk má možná pravdu. Třeba bychom měli spolupracovat s ostatními," povedlo se mi tohle téma znovu nadhodit poté, co Hermiona vynadala Ronovi, že je takový hulvát.

"S Malfoyem nespolupracuju," ozval se ihned Ron.

"Co kdyby jsi musel s ním spolupracovat, protože jinak by ses z té situace nedokázal dostat?" navrhla jsem.

Spojené a propojenéKde žijí příběhy. Začni objevovat