"Gege!!!!" Tao hampir terjerit bila sepupunya Kris menatapnya sambil tersengih.
"Sape suruh lambat bangun? Semalam balik jam berapa?" Kris bertanya sambil tersengih. Tao naik geram, lalu capai bantal seraya dibalingnya kearah sepupunya yang asyik ketawa.
"Lain kali bangun lambat lagi!" usiknya.
"Isshhh...gege ni..." ujar Tao, geram.
"Dah...pergi mandi. Nanti lewat nak masuk kerja!" balas Kris sambil mencubit pipi Tao.
"Sakitlah gege!" Tao menjerit.
Agak keras bunyinya.
Kris ketawa sekali lagi, lalu keluar dari bilik."Selamat pagi!" ujar Tao kepada Kris, Kai dan Sehun yang ketika itu sedang bersarapan.
"Pagi juga!" Sehun membalas, mengukir senyuman.
"Lewat bangun hari ni?" soal Kai, yang sedang melayan smartphonenya.
"Biasalah...ada hal semalam." jawab Tao. Lalu duduk berhadapan dengan Sehun.Dipejabat, banyak fail kes menantinya untuk diselesaikan.
Tugasnya sebagai seorang penyiasat tidaklah begitu mudah baginya.
Sesekali dia menghadap komputernya.Bahunya ditepuk. Tao menoleh.
Ternyata itu adalah Sehun.
"Macam mana?" soalnya.
"Apa lagi...macam biasalah!" jawab Tao diiringi senyuman.
"Tempat biasa juga kan?" soal Sehun lagi.
"Yup...aku dengar betting kali ini cukup besar!" Tao berbisik ditelinga Sehun.
"Berapa?" soal Sehun ringkas.
"USD$3juta....bukan calang-calang. Dengarnya pihak penganjur sengaja sediakan hadiah sebesar tu agar ramai yang akan join nanti." jawab Tao seraya berbisik ditelinga Sehun.
Buntang mata Sehun mendengar jumlah 3juta tersebut.
Tao angkat-angkat kening kanannya.
"Macam tak masuk akal. Siapa penganjurnya?" soal Sehun.
"Entah...tapi dengar ceritanya orangnya bukan calang-calang juga. Seorang drifter macam kita namun dia ni sangat berpengaruh." jawab Tao.
"Jangan-jangan anak orang kaya agaknya." Sehun membuat kesimpulan.
Tao cuma angguk.
"Agaknya." ujarnya ringkas.Malamnya, Tao berada dibengkelnya. Bersamanya mekanik kepercayaannya Han.
Han sebenarnya berasal dari Jepun, namun telah menetap di Korea selama 6 tahun. Sebelum ini dia adalah seorang pelumba profesional dan pernah menjadi juara untuk perlumbaan kereta sekitar Jepun."Yo...wassup bro?" tegur Han sebaik saja melihat Tao masuk ke bengkelnya.
"Anything okay bro?" Tao menyoal.
"Semua okey bro. Eh...dengar-dengar ada race lagi kan? Dengar khabar hadiahnya lumayan juga." jawab Han.
"Yup...dari mana dapat tahu?" soal Tao.
"Ni..." Han mengunjukkan smartphonenya.
"Cerita pasal ni dah tersebar pun. Apa lagi dalam Weibo. Lagilah kecoh." sambungnya. Tao memegang dagunya.
"Cuba buka kat smartphone awak tu. Cerita tu dah keluar pun." Han memberi saranan. Dengan cepat Tao menyeluk kocek seluar jeansnya, sambil mengeluarkan smartphonenya.
Dia melihat skrin, berderu notifikasi masuk kedalam akaun Weibonya.
Buntang matanya membaca apa yang dikatakan oleh Han tadi.
'Memang betullah!' batinnya.
"Kalau dah lumayan begini hadiahnya, pasti orang akan berebut nak ikut serta." ujar Tao.
Han cuma angguk.
"Yup!" ujarnya ringkas.💐💐💐💐Continued💐💐💐💐
YOU ARE READING
ADRENALINE RACE: KOREAN DRIFT (NEW TITLE/2024 REVISION)
Fiksi PenggemarSekumpulan pelumba drift profesional terlibat dalam satu perlumbaan yang menjanjikan hadiah lumayan bernilai USD$3,000,000. Namun disebalik perlumbaan tersebut sebenarnya ada muslihat yang diadakan oleh pihak penganjur. Berjayakah mereka memenangi...