Lalu aku terus melompat turun dari kerusi tersebut dan terlanggar dengan Yunho sehingga kami berdua jatuh bersama di lantai .
Andd ...
Aku ter on top dia !! ☠
Yunho : yah !! Sakitlah !! Tepi kau !
Dengan cepat Yunho terus menolak ku ketepi .
Ingatkan nak ada sweet moment tapi pahit moment rupanya .
Aku : Mian . Neo gwaenchana ?
Yunho : Sakit lahh ! *menepis debu2 di bajunya
Aku : Mian *bow
Yunho : Eish dahla . Jom balik *katanya dengan kasar
Aku : Tapi buku2 ni belu-
Yunho : Kau nak susun , kau tinggal je kat sini . Aku nak balik
Aku : ani ! Saya nak balik
Aku dan Yunho pun terus keluar dari situ .
Di luar kawasan sekolah
" adoh eotteokaji ? Hari dah gelap lah " monologku
Dengan tidak kesah , aku pun terus jalan menuju kearah rumahku dengan menunjukkan muka tidak takut lalu memasangkan earphone serta lagu dipasangku di telinga
Dalam perjalanan aku di sesuatu lorong yang sunyi dan gelap tanpa sedar aku diikuti oleh seseorang .
Aku mula berasa takut lalu mempercepatkan perjalanan aku .
Ternampak 3 bayang yang mengikuti aku dan aku mempercepatkan lagi perjalanan aku .
? : Ya !
Aku berhenti seketika lalu memandang ke arah belakang .
Aku nampak 3 orang lelaki yang memakai baju sekolah seragam sekolah . Mereka menuju ke arah aku sambil tersenyum sinis .
Dengan cepat aku terus berlari dan terus berlari diikuti oleh mereka .
Aku terjatuh dan mereka meneruskan perjalanan mereka ke arah aku lalu mengusap rambutku dan menyentuh tangan ku .
Dengan cepat aku menepis tangan2 mereka yang hendak menyetuh aku .
Dan salah seorang daripada mereka mendekati mukanya kearah aku dan memegang tanganku . Dengan cepat aku terus menutup mataku .
Beberapa saat kemudian
? : ERIC AH !!
Aku terus membuka mata dan melihat
Yunho 😲
Thank God
Eric : Yunho ? Annyeong chingu ah *melepaskan tanganku
Yunho : Kau .
Eric : Lebih baik kau berambus sebe-
Yunho Pov
Semasa aku dan Hyunji bersurai ke arah sesama sendiri , dalam setengah perjalananku ke rumah , aku tiba2 berasa tidak sedap hati .
Dengan cepat aku patah balik dan terus mencari Hyunji .
Nasib baiklah kami belum berjauhan .
Aku pun mengikutinya dari belakang .
Kemudian , aku mengikutinya masuk ke satu lorong yang aku sangat kenal .
Ianya lorong Eric dimana dia dan gangnya sering melepak disitu .
Semasa aku mengikuti Hyunji , aku merasa sesuatu bergegar di poket seluar ku dan ianya dari telefonku .
Dengan segera aku menyambut panggilan sebentar .
Beberapa minit
Habis sahaja aku dalam panggilan , aku pun kembali mencari Hyunji dan aku jumpa
Eric dan kawannya mengganggu Hyunji dan ternampak Hyunji sedang terduduk di atas lantai lalu aku melihat Eric mendekatkan wajahnya kepada Hyunji .
Dengan segera aku terus pergi ke mereka .
Aku : ERIC AH !
Eric : Yunho ? Annyeong chingu ah
Aku : Kau *smirk
Eric : Lebih baik kau berambus sebe-
Belum sempat Eric menghabiskan kata2 nya , dengan pantas aku berlari dan menumbuk Eric sehingga dia jatuh ke lantai .
Eric : Yah ! Ada hari aku balas *tunjuk aku
Eric pun lari dari tempat ini .
Dan aku terus menuju ke Hyunji dan menghulurkan tanganku .
Hyunji Pov
Aku melihat Yunho menghulurkan tangannya dan dengan segera aku pun menyambut tangannya dan berdiri .
Yunho : Jom balik *kata dgn kasar
Skip
Di depan rumahku
Aku : Em gomawo *bow
Aku mengucap terima kasih kepadanya dan dia terus pergi begitu sahaja tanpa memandang aku dan tidak berkata sesuatu .
tbc