5

375 54 17
                                    

Selepas sahaja Jieun terbersin dan menyebabkan kami terkantoi .

Dengan cepat aku terus menunjukkan diriku kepada mereka diikuti dengan Jieun .

Aku : Jwoseonghamni-

Belum sempat aku nak meminta maaf , seseorang terus memotong percakapan aku .
Dan orang itu adalah Yunho .

Yunho : Nak lalu tu LALU JELAH !!

Aku dan Jieun terkejut . Dan bukan kami berdua sahaja terkejut tetapi kawan kawannya juga terkejut .

Crush aku . Tengking . Dekat . Aku .

Aku ..

Hongjoong : Yah Yunho ah , bertenanglah . Takkan lah disebabkan perkara tadi kau terus nak marah orang sesuka hati .

Hoongjoong cuba untuk menenangkannya manakala Yunho , memandang aku dengan tajam lalu menggosokkan rambutnya dan tunduk .

Dan seorang lelaki daripada mereka datang ke arah aku dan Jieun . Orang itu sama kelas dengan kami juga dan namanya

Choi San ..

San : Em mianhae .

Aku : Eo gwaenchana . Salah kami yang mengintip korang . Maaf kami tidak sengaja .

Lalu aku dan Jieun bow 90° darjah kepadanya .

San : Em korang nak ke rooftop ?

Jieun : Ne

San : Jom lah ikut saya .

Aku : Pergi mana ?

San : Pergi dekat rooftop la . Kan tadi kata nak pergi dekat situ *ketawa kecil

Aku & Jieun : Ahh *malu

Aku dan Jieun mengikuti San . Aku berjalan tepi San manakala Jieun berjalan ditepi aku .

San : Selain daripada tempat tadi , banyak lagi tempat nak pergi ke rooftop tapi jauh lah .

Aku : Ohh . Minta maaflah sebab kejadian tadi . Kami tak senga-

Dia memotong kata2 aku

San : Gwaenchana . Saya pun nak minta maaf sebab perlakuan Yunho tadi .

Jieun : Tapikan , apa yang terjadi tadi ?

Aku : Yah ! *kataku dengan perlahan dan menolak tangan Jieun

San : Oh tadi . Tapi korang jangan bagitahu dekat orang lain ok ?

Jieun : Ok !

flashback

San Pov

Semasa kami hendak bertugas di kawasan tangga dimana tujunya ke rooftop , kami ternampak tiga orang lelaki seperti sedang menendang seseorang dan orang itu adalah Yeosang .

Sedang mereka menendang dia , Yunho terus menuju ke arah salah seorang daripada mereka yang sedang menendang Yeosang lalu menarik kolar bajunya dan menolaknya ke dinding .

Kami pun mengikutinya . Aku , Hongjoong , Seonghwa dan Mingi terus mengangkat Yeosang dari terbaring di atas lantai dengan cepat manakala San , Wooyoung dan Jongho terus menahan dua orang yang hampir menumbuk Yunho .

Selepas sahaja itu , nasib baik ada cikgu disiplin bersama guru besar telah melihat kejadian itu , dengan segera mereka menuju ke arah kami .

Belum sempat dua orang guru itu datang , lelaki yang ditahan oleh Yunho itu terus menolak Yunho hingga terjatuh dan meludahnya .

end

Aku & Jieun : Ohhh begitu ..

San : Ya . Sebab itu lah Yunho tak berpuas hati dengan diorang .

Jieun : San ? Boleh saya tanya sesuatu ?

San : Apa dia ?

Jieun : Yunho tu seorang yang macam mana ?

San : Oh hm . Dia sebenarnya seorang yang mudah panas baran , tidak pandai bersabar , keras kepala . Tetapi disebalik itu , dia seorang yang mudah ambil berat tentang orang . Cuma itulah , kadang2 dia tu psycho lah jugak

Jieun : Oh

🔔 !!!

San : Eh ? Lonceng dah berbunyi ? Maaf kalau saya cakap terlalu panjang sampaikan  dah habis masa *gosok kepala sambil senyum

Aku : Eh takpe . Kami okay je lagipun kami berdua tak makan waktu rehat . So selalunya kami lepak , berborak macam tu je *senyum

San : Oh yeke ? Hehe kalau macamtu jomlah pergi kelas sama2

Aku & Jieun : Jom

Skip

Habis sahaja kelas pada hari ini , belum sempat aku hendak pulang lalu cikgu memanggil aku .

Mr. Kim : Hyunji ! Yunho ! Mari sini sekejap .

Aku dan Yunho pun pergi ke arah Cikgu Kim

Yunho : Ne songsaengnim ?

Mr.Kim : Saya nak korang berdua pergi ke bilik buku stor dan kemas buku2 dalam ni dekat rak buku disana .

Aku : Eo ? Tapi songsaengnim-

Mr.Kim : Takde tapi2 . Cepat pergi sana . Nah bawak buku2 ni . Dan Yunho bawak kotak ni . Cepat !

Aku & Yunho : Ne

tbc

[C]ICE COLD: Let's Love [JEONG YUNHO]Where stories live. Discover now