2

924 120 16
                                    

Jam menunjukkan pukul 8.00 pagi dan pintu rumah milik ateez sudah terbuka menandakan ada orang yang keluar dari rumah tu. Biasanya pukul 12 baru nak ternganga pintu rumah tu itu pun sebab nak tengok bil elektrik dah sampai ke belum.

Yunho mencapai sandalnya lalu keluar dari rumah tak lupa jugak nak tutup pagar balik. Disebabkan dia dan San je yang tahu tentang bayi tu jadi dia kena ke pasaraya untuk beli lampin dan susu. Sebelum yang lain bangun dan tahu tentang hal ini. Mujur dia ada adik dan dia ada la sikit pengalaman jaga budak ni.

Sikit je la.

Lampin dan susu diambilnya sejurus dia sampai di ruangan keperluan bayi tak lupa jugak botol susu kang tak pasal minum dalam gelas budak tu nanti.

Yunho: budak tu tak de baju.. Aku nak beli jugak ke?

Yunho menyoal dirinya dengan botol susu yang dipilihnya masih lekat di tangan.

Yunho: ahh.. Kejap lagi lah keluar dengan diorang.. Lama-lama kat sini mampus aku kena soal

Yunho meletakkan botol susu tersebut ke dalam troli lalu terus bergerak ke chasier untuk membayar barang yang dibelinya.

•~•~•~•~

Yunho menyusun kasutnya di rak kasut dengan perlahan untuk mengelakkan ahli yang lain tahu sebab rumahnya sudah cerah menandakan yang lain dah bangun.

Dia melepaskan nafasnya sebelum memulas tombol pintu. Takut la kang kalau dibuatnya Hongjoong dah tunggu depan pintu mati kejung dia dekat situ.

Yunho: *bukak pintu* *jenguk dalam rumah*

Terbeliak mata Yunho apabila melihat situasi rumahnya yang riuh rendah macam kena bom.

Yunho: astaga.. KORANG KENAPA NI?? YA AMPUN TENANG ANAK-ANAK.

Dia masuk ke dalam rumah melihat membernya yang tak tentu arah. Dia mencari punca mereka menjadi seperti ntah nak panggil manusia ke beruk sekarang ni.

Jongho: hyung! Cepat! Hongjoong dengan Seonghwa hyung dah tak tahu nak buat apa!

Pelik Yunho dengan ayat Jongho tadi. Tiba-tiba dia terdengar bunyi tangisan budak di tingkat atas di mana Jongho muncul tadi. Jadi ini lah sebabnya mereka jadi kelam kabut.

Yunho: *lari pergi dapur* kejap!

Yunho segera membuka plastic susu yang dibelinya lalu membuat susu untuk budak itu. Sukatan? Hentam je la labu. Asalkan penuh botol tu.

Selepas selesai membancuh susu, dengan kelebihan dilahirkan dengan kaki yang panjang laju Yunho berlari menaiki tangga mengikut Jongho yang di depannya.

Jongho berhenti di depan biliknya dan San dan bunyi tangisan lebih kuat di dalam tu tambah dengan bising suara yang lain.

Yunho masuk ke dalam biliknya. Budak itu memang menangis didukung Hongjoong yang cuba mendodoinya tak lupa jugak San, Wooyoung dan Mingi cuba menghiburkannya dengan menggunakan patung-patung yang San ada.

Susu yang telah dibancuh Yunho laju disuapkan ke dalam mulut budak tu. Terus diam dibuatnya. Semua orang dalam bilik melepaskan nafas lega. Hongjoong meletakkan budak itu di atas katil milik Yunho dan terus menarik mereka semua keluar dari bilik itu.

Mereka berkumpul di ruang tamu manakal budak itu sedang nyenyak tidur selepas diberikan susu tadi.

Hongjoong bermundar-mandir di ruang tamu dengan Yunho yang terduduk di sofa sambil tertunduk memandang lantai.

Hongjoong:*ulang alik depan Yunho* kau kutip mana budak tu? Ke tu anak kau?

//mood sinetron on//

Yunho: *tangan di dada* *mata nak nangis* hyung.. Sanggup hyung menuduh satu-satunya member hyung yang paling berguna ni hiks... Aku berani sumpah tu bukan anak aku.

Mingi: *sedut hingus* *lap air mata palsu* kau curangi aku mas.. Apa tidak cukup keperluan yang di mintak mas padakku...

Yunho: *bagi penampar* hey kau.. Kau diam dekat tepi sofa sana. Aku nak selesaikan masalah aku ni.

Wooyoung: haa dah tu budak tu datang dari mana?

Yunho: eh tanya aku pulak dia yang datang sendiri

Wooyoung: eh?

Yunho: eh?

Mingi: eh?

Seonghwa: YANG SEMUA NAK EH NI PAHAL!? TERENCAT AKAL DAH KE?

Lepas dijerkah Seonghwa terus sunyi kembali ruang tamu itu. Wooyoung, Yunho dan Mingi hanya menunduk.

Yeosang: ok sudah! Nasib budak tu dah besar sikit dah boleh berjalan. Kalau baby lagi. Memang lagi susah kita. Harap dia dah boleh cakap la.

Jongho: tu la aku pun harapkan macam tu jugak.

San: ok jom! Kejap lagi lepas semua dah sarapan kita shopping barang baby.

Cadangan San itu mendapat persetujuan member yang lain. Duit dari mana? Diorang kaya babe biar kat diorang nak shopping macam orang gila.

Hongjoong: ha ye boleh tu boleh. Baby tu kau nak sorok mane? Poket kau? Kita keluar dengan baby tu confirm kejap je penuh dekat internet.

Yunho: halah hyung..wat lek wat pish je la.. Cakap la tu anak sedara ke sepupu ke..

Hongjoong: *pusing tengok yunho* kau diam! Aku hangin dengan kau harini! Jangan cakap dengan aku.

Yunho: hiks.. Sungguh malang nasib ku ini..

Yeosang: tak pe la kalau keluar rumors cakap tu anak sedara Yunho. K bye i nak siap dulu nak gi shopping.

Laju je Yeosang menghilangkan dirinya lepas bagi cadangan dekat yang lain. Katanya dia siap lambat ha gitew.

Hongjoong: ok anak sedara Yunho. *perli* Yunho setuju ye? Ok bagus. Now semua pergi siap. Woo dengan Hwa masak sarapan boleh?

Woohwa: *angguk serentak*

Hongjoong memberikan thumbs up lalu naik ke biliknya meninggalkan yunho, wooyoung dan Seonghwa di ruang tamu.

Seonghwa:*pegang bahu Yunho*nasib kau la Yunho hehehehe.. Hongjoong melawak la tu kau jangan ambik hati pulak.

Yunho: aku tahu hyung hiks...Aku tahu..ಥ_ಥ

#yunhotabah2k20

[ TBC ]

Iyeayy haluuu. Ff ni je yang lain sbb aku update bukan hujung minggu hehehe.

Even aku cakap buku ni susah aku nak type chap baru(bahagi part,content setiap chap,etc.) tapi aku tak unpub tau. Sebab ada yg baca aku ingat nak flop dah ff ni HAHAHAHA.

Aku tak unpub tapi aku akan update dengan lambat gileeeer. Memang giler2 lambat ah sebulan maybe 2 chap je. kalau aku baik banyak la aku pub hehhe

Sorry korunk (╥_╥).

[OG] - Papa Express - | ATZWhere stories live. Discover now