bab 2 - miss

8.9K 174 3
                                    

Hafiz pov

Harini aku balik ke malaysia selepas 3 bulan aku berada di Negara orang (Australia) aku meminta P.A aku untuk ambil aku di airport.

"can you help me ris? I nak you ikut kereta merah tu!". Aku terasa macam pelik dengannya ,aku terus meminta rania mengikut kereta tu .

"baiklah boss."katanya lalu terus memecut kereta merah itu.

Klinik? Asal dia pergi klinik eh?...tak boleh jadi nih aku kene ambil tahu . Yes i know what to do.

"Bos!" terkejut aku bila ris menjerit panggilku.

"erm."

"maaf tuan ,tuan kenapa?...saya nak cakap yang saya nak jumpa tunang saya sekejap boleh? Dia agak tak sehat ..jadi saya nak singgah klinik tu nak belikan ubat dia .. Dia tengah tunggu saya kat restoran belakang tu..." kata ris sambik memandangku dari cermin depan .

"erm ok lah..jadi ada apa apa lagi encik ris?" kataku kepadanya.dia tersengeh kerang busuk kepadaku.

"ha ada ..erm saya nak mintak tolong tuan ambil dia boleh .. Saya kene pergi klinik nak tengok ramai orang ke tak ..sebab perut dia tengah kronik tu .. Lagipun dia ada saya je sekarang nih tu yang saya kene jaga dia betul betul ." katanya dengan nada meminta simpati.

"erm ..yerlah " kataku...tapi jauh dari sudut hatiku ada agenda lain yang perlu aku uruskan .

"terima kasih tuan!"

-----_---_------------_-----_--------
Semasa aku jalan ke klinik itu aku nampak yang adriana memandangku tapi aku berura ura untuk tidak nampaknya..jelas di mukanya dia sangat benci kepadaku ataupun cemburu.Maafkan i sayang .

"maaf tuan ,saya menyusahkan tuan pula" kata si gadis.

"takyah panggil i tuan ..sebab i know hwo you are ,but maybe you don't know hwo i am" ..kataku sambil meneruskan langkahku ..setelah sampai dalam klinik aku terus menyerahkan si gadis kepada tuanangnya .

Aku terus pergi ke kaunter untuk bertanya tentang adriana.. Mula mula nurse tu macam susah lah jugak nak bagi aku maklumat . But nih Tuan izhar hafiz lah...apa dia nak semua akan dapat...kecuali erm..hati adriana kembali kelak..tuh aku tak pasti..haih.

Aku terkejut dengan keterangan yang diberikan oleh doktor yang merawat adriana . P/s btw doktor dia ada 2 ..macam mana aku tahu tu doktor adriana?..oh dia terdengar perbualan aku dengan nurse ..jadi mungkin dia fikir sebagai suami haruslah tahu tentang isterinya kan?...erm.

Alhamdulillah,baru aku teringat .aku telahpun bersetubuh dengannya 3 bulan lepas sebelum aku pergi .

Yer betul apa yang korang fikir aku masih belum ceraikan adriana.. Kau rasa ?..lagi lagi dia mengandung anak aku....kau fikir aku boleh duduk diam?!!!!!!...memang tak lah ...

Setelah selesai segalanya ..aku terus memberitahu ris aku harus balik secepat yang boleh . Jadi aku balik sendiri... (naik grab) maaf aku bukanlah kekwat sangat sampai nak suruh dia hantar aku ke... Taknak naik kereta or jijik ngan kete lagi ok...ha...︵

Adriana pov.

"erm..baby what do want to eat?"sambil mengusap perutku aku berkata seorang diri.

"ha?! You want maggi?" erm bila cakap pasal maggi nih mesti aku teringat si dia.

Flashback~

"sayang!!!?? Where are you??" laung hafiz dari tingkat bilik kami .bilik kami tingkat 2 .. Rumah kami ada3 tingkat ..erm .

"aduh mati aku , kalau dia nampak aku makan bende nih mesti start peperangan bebel dia tuh . Aduh macam mana nih!!" kataku perlahan sambil tergopoh gopoh menyimpan maggi tu dalam almari.

Tanpa aku sedar dia sudah pun berdiri di belakangku sambil menunjukkan muka nye yang marah.lahai shuband..muka camtu pun buat i cepat cair .. Ehek

"sayang~ what are you doing? Dont lie to me okey?" sangat lemah lembut dia berkata kata kepadaku dengan senyuman manis ..kan aku kata husband aku nih comei!..hihihi

"e..eermm..ha tak buat pape ..saya makan nasi ..ha makan nasi..tapi saya tengok nasi takde..jadi saya minum air jerlah" sambil tersengih menampakkan gigiku.

"erm.. Ingat abang taktahu sayang buat apa ha?.. Sayang~ kan abang dah cakap jangan makan maggi lagi ..bukan tak boleh...tapi baru dua hari lepas kita makan kan? Abang beli nih time betul betul terdesak ..macam haritu.. Faham? ..tapi sayang macam ambil sambil lewa je kan perkara macamni. Awak tahu kan abang sayang sayang macam mana?..you know w..."

Belum sempat dia bebel lagi..aku buat buat tido..shubend saya nih kan..haih.

Setelah itu..esoknya aku tahu yang aku sebenarnya betul betul tertido ..niat nak buat buat tido..ha sekali tertido ..alhamdulillah..nasib tuhan tu tak ambil nyawa aku terus kalau tak..berdosa aku sampai mati. Sebab tak dengar cakap suami.

end flashback.

Tanpa aku sedari air mataku telah mengalir, ya Allah.. Demi Allah aku masih belum dapat melepaskan nya.
Jika ini ujian yang harus aku tempuhi , aku hanya mampu berserah kepada-Nya agar dapat bangkit dan sabar dengan ujian ini. Hatiku mula berbicara sambil ku meletakkan tangan kananku di dada dan sebelah tangan lagi mengusap baby bump ku ..

"sayang cepat kekuar okey , insha allah nanti kita bahagia bersama dan jangan jadi badboy or badgirl okey sayang..ummi doakan anak ummi nih jadi anak yang soleh dan solehah ..insha allah." kataku sendiri di dalam bilik tidurku yang pernah berkongsi bersama seorang yang pernah jadi sebahagiaan dari hidupku.

Lalu ku kesat air mataku dan pergi ambik air wudhuk sebelum tidur . Aku harap esok hari masih ada peluang untuk aku sujud padanya dan berbahagia.

------------------------------------
Rania pov.

"Haih macam mana ye adriana sekarang? ...dia okey ke tak? ..aku sentiasa doakan kau sahabat . Aku harap satu hari nanti kita jumpa ,aku dah balik seminggu dekat malaysia tapi aku masih tidak dapat jumpa aku adriana ." kataku sendiri setelah menunaikan solat tahajjud .

Sebelum aku tidur ,aku ingin meminta tolong haris untuk carikkan adriana.

"assalamualaikum?"

"waalaikumusalam rania ada apa awak call saya malam malam ni? Urgent"

"yes ,urgent sangat .erm."kataku

"saya nak minta tolong awak carikkan kawan baik saya ..nama dia ainun adriana ..sebab saya tahu awak kan terer bab bab maklumat..jadi please ris.. Saya perlu jumpa adriana..i miss her so much" kataku lagi. Terdengar dari hujung talian suara sesorang tergelak . Sudah semestinya haris .

"erm alahai ,okey oeky...insha allah..esok saya bagi maklumat tu..and awak jangan lupa lagi 2 minggu ..get ready eh!" kata haris ,aku dah agak dah.dia akan sentiasa ingatkan aku tentang bende tu haih.

"eyerlah..okey..thanks tau ris..bye assalamualaikum"

"waalaikumusalam riana"

Setelah end call ..aku ambil wudhuk dan tidur . Tidak sabar nak tahu maklumat tentang adriana and then nak jumpa kau.. I miss you ainun!!..









So macam mana?
Sorry for my wrong dalam bahasa oeky...
Erm stay tuned for next chap ..

Bye assalamualaikum
Thanks for vote and read my story. 😅



MRS.Izhar Hafiz ✔️Where stories live. Discover now