Adriana pov
"Harini aku nak kau tolong aku ,aku akan bayar.jangan risau"
"baiklah."
Setelah habis sahaja Hafiz on call with someone. Aku terus larikan diri ke dapur semula.aku hanya buat sahaja macam biasa . Yes memang aku rasa pelik dengan dia .but its okey . Kita tunggu dan lihat husband!.
"ha kau termenung apa sensorang tu?"
"ha..ha mana ada, kan tengah potong sayur nih . Buta ke ?" kataku yang terkaku dek kerana terkejut dengar suaranya yang sangat hampir.
'Bila masa pulak dia nih ada nih!' ngomel ku sendirian.
"apa? , tak dengar" kata Hafiz.
"ha..Saya cakap ke tadi? Takdepapelah" kataku untuk lindungi diri dari bapak singa nih.
'Bapak singa tu pun laki yang kau sayang jugakkan! '
'Ish diamlah ,sebuk je'
'Fine!'
" nih aku nak bagitahu ,maybe dalam minggu nih aku balik lambat ataupun tak balik .banyak kerja aku kene settle kan ." kata hafiz.
"alaa baru plan nak goda dia.. haih"ngomel ku sendirian.
"ermm..pergi jerlah" kataku seraya meletakkan sayur tadi ke dalam peti sejuk dan terus naik ke bilik.
"macamtu jer?"
Hafiz pov
"macamtu jer?"kataku setelah ketiadaan kelibat isteriku.
"erm merajuk lah tu. Tengok tv lagi bagus" kataku seraya duduk di sofa dan menonton film taekwando.
seminggu kemudian
"B~ mana rumah you ?"
"pagar kelabu tu ha"
"okey b dah sampai jom i bawak masuk umah"
"erm"
'dingdong' (bunyi lonceng rumah)😆
"eh siapa pulak tu? Abang dah balik ke? Eee yey" dengan muka yang teruja aku terus turun dan buka pintu .
"abang?!!" kataku dan aku terus terkaku apabila melihat figura yang sedang memeluk erat tubuh suamiku.
"awak nih si..siapa ye?" kataku tergagap.
"oh i girl hafiz,i hantar dia balik jer nih ..nah ambil lah balik husband you" aku terus mencempung suamiku dan memapahnya terus ke bilik.
Kenapa abang ,why you jadi macam nih ,dengan bau arak .. Ya allah kau ampunilah dosa suamiku ini
"baby~ please i love you lisa" kata Hafiz.
"a..abang nih sayang lah! Abang please jangan macamni.sayang taknak!" sambil ku menolak tubuhnya dari terus ingin menyetubuhinya.
"hey..baby please i want you tonight"kata Hafiz .
"abangg!!!" aku tidak berdaya untuk melawannya lagi .
Dan pada malam itu aku disetubuhi dengan suamiku sendiri tetapi dalam keadaan yang aku sendiri tidak menerima.
Keesokkan harinya (pagi)
"auch.aduh sakitnya" aduh aku yang sakit di bahagian alat sulit.
Bila aku lihat figura yang berada disebelahku ,baru aku ingat apa yang telah terjadi pada kami berdua. Sungguh aku tidak dapat menerima cara Hafiz.dan pada hari itu aku tekad untuk tidak bersemuka dan diam .
Hafiz pov.
"arghhh.. Apa aku buat kat isteri aku nih! Mati aku macamni" apabila aku melihat disebelahku Adriana telah pun tiada disisiku aku berasa sangat gelisah . Aku bangun dan terus membersihkan tubuhku terlebih dahulu.
Di dapur.
"sayang~" aku memanggil Adriana .tetapi malangnya dia tidak menyaut walaupun sepatah.
Apabila aku ternampak figura yang sedang menyediakan sarapan di dapur . Aku terus pergi ke arahnya .
"sayang~ abang minta maaf about last night .. Sorry sayang ..abang takde maksud nak buat macamtu" kataku kepada Adriana.
"sayang~ cakaplah janganlah buat abang macamni "aku cuba sedaya upaya untuk memujuknya kembali
Aku fikir rancangan aku untuk cemburukan dia je ..haih nih lebih pulak jadinya ..ini semua sebab si jes tu.haih..nasib kau lah Hafiz.
"jes!kau kata berhasil disebabkan kau letak pil tu.teruk semalam aku kerjakan dia.you know what dia langsung tak bercakap dengan aku!" kataku kepada jes yang berada di hujung talian.
"alah you nih ..sekejap je tu nanti dia okeylah. Kau kene lah kuat sikit.pujuk je dia.shuh aku nak spend time with my hubby nih!" katanya dan terus menutup talian.
"haih."mengeluh ku sendirian.
Aku kembali ke Adriana yang berada di sofa. ruang tamu, selepas makan dia memang akan berada di situ.
"sayang ,okey fine selamani abang memang berlakon depan sayang.abang tuduh macam macam tak sangka sampai jadi macamni .sayang please bagi abang peluang..hey pandang lah abang" sambil ku cuba mengankat dagu Adriana untuk memandangku.
Adriana pov
'ish aku baru niat taknak bercakap seharian dengan bapak singa nih,susah betul lah dia tu ada sahaja cara untuk aku bercakap dengan dia'ngomel ku sendirian.
"ha apa sayang? Sayang panggil abang bapak singa???!"aduh dia dengar pulak,ish mulut nih kan.
"mana ada!!"
"okeylah takperlah ,abang nak sayang pergi bersiap malam nih abang nak bawak sayang ke suatu tempat dayyan kita bawak je sekali ye baby ..can?"
"erm ok" kataku malas untuk banyak bicara bersamanya.
"sayang bawa baju kita sekali ye bawak banyak pun takpe."
"lah,kena? Erm takperlah ikutkan sahaja lah " kataku sendirian sambil menaiki anak tangga .
Hafiz pov
"sayang kita dah sampai nih ,wakeup ..hey" kataku seraya menepuk nepuk wajahnya yang enak dibuai mimpi.
"ermm ,kita kat mana nih abang?"
"jom keluar dulu..hermm?"
"oekey ."
Tanpa berlengahkan masa .kami berdua keluar dari kereta dan kelihatan Adriana terkejut dan ingin menangis setelah dia melihat seorang wanita yang berada di depannya.Aku berharap Adriana fahami aku why aku buat macamni dekat dia.
"a..abang apa semua nih? Siapa dia?"
Stay tuned for last chap next day . Insha allah
Thanks for read and vote. See you bye bye.
YOU ARE READING
MRS.Izhar Hafiz ✔️
Romance"saya nak kita cerai" kata suamiku. "a..apa abang cakap ini? Abang main main kan?" kataku sambil menahan air mata yang ingin mengalir. Apa sebenarnya yang berlaku? Masihkah ada cinta untuk mereka? Dapatkah sang isteri memaafkan sang suami? Adakah me...