bab3- masihkah ada rindu?

8.1K 184 4
                                    

Haris pov

"Ainun adriana? Kenapa aku rasa macam pernah dengar nama nih eh ?" setelah beberapa minute aku cuba berfikir dan betul kan balik sel sel otaka aku nih .

"ha yes. Tu kan nama isteri tuan izhar . Aduh macam mana nih..erm takperlah kawan baik kan?" 

Lalu aku terus memberitahu riana tentang alamatnya semua.

Skip...

"assalamualaikum adriana~" ku ketuk pintu rumahnya lalu memberi salam.

"waalaikumusalam, sekejap ye ." setelah adriana bukak pintu dia terkejut kerana seseorang yang dia nampak depan matanya itu ..seseorang yang dia baru sahaja nampak dan merinduinya beberapa hari lepas.

"adriana!!!!! Weh aku rindu kau sangat sangat , you know what i have so many story mory to tell you . Haih ..erm taknak jemput aku masuk ke?" kataku sambil tersenyum kepadanya.

"ha? Aaa ha masuklah dulu..hihi..aku pun rindukan kau ." walaupun sedikut terkejut dan secara tiba tiba muka suaminya terpancul dalam kotak fikiran adriana.

"its sokey ad ,you can .. Allah ada dengan kau!" kata adriana sendirian .

" ermm besarnya rumah kau nih .. Best kan.. Eh babe .. Jap jap ..are you pregnant????!!!!!!!" kataku sambil mengusap perutnya..sebab aku perasan ad punya perut macam membesar.

"alhamdulillah, yes ..kan aku kata aku dah kahwin 2 tahun lepas..alhamdulillah sekarang baru dapat cahaya mata..syukur kepada Allah ."

"alhamdulillah, ha where your husband ? Kau tahu aku macam mana kan? Aku kalau boleh nak kenal semua orang ..lagi lagi kawan baik aku punya . Senang sikit aku basuh dia kalau dia buat perkara tak elok kepada kau!" kataku sambil gelak bersama adriana.

"erm.. Dia k..ke kerja ha ,dia kerja belum balik lagi ..biasanya dia balik jam 6 camtu ." kataku sambil tersesa gelak tawa yang dibuat .. Ye adriana harus kuat!.

"ouh ye ke.. Hahaha .okeylah.."

"alang alang kau kat sini , apa kata kita makan dulu sebelum kita kongsi banyak lagi perkara sebab aku baru habis masak tadi.. Mesti kau lapar kan... You miss my sambal udang ?"

"wehh babe seriuslah , thanks ad .. Kau ingat lagi .. Yer weh kat sana ya allah makanan semua aku dapat sayur sayur sayur.. Ka tengok badan aku jadi apa dah ." kataku dengan mata yang bersinar sinar .

"ha dah jom kita makan" kata ad sambil memegang tanganku.

Skip~

"okeylah babe dah jam 6 nih aku rasa husband kau kejap lagi pun nak balik kan? Aku pun ada kerja lepasni .. Nak kene kemas kemas barang sebab aku nak pindah rumah lepasni ."

"oh ala,,erm i miss you lah riana!! Takper nanti kau bagi alamat rumah baru kau ..nanti kita call call semua okeyh babe."

"insha allah,okey adriana .. Nak peluk!!!"

"alahai manja dia tak abis abis ,nanti lepas kau kahwin nanti mesti lagi manja kan?"

"hahahaha ish dia nih malu lah "

"okeylah babe aku balik dulu..bye assalamualaikum"

"waalaikumusalam" ku lambai kepadanya kembali dan senyum .

Aku doakan kau dan dia bahagia riana , aku minta maaf tidak dapat memberitahu siapa dirinya .pasti kau akan minta putus darinya nanti . Walaupun kau tidak menceritakan soal dia ,aku tahu siapa dia itu .

Semoga abang bahagia .

Flashback hafiz pov
(Australia)

Sayang i buat semua nih ..for you sayang maafkan abang ye sayang . Ya allah jika pembedahan ini aku dapat diselamatkan dengan rahmatmu aku mohon padamu memberi aku peluang untuk memberi kebahagiaan kepada isteriku .

Ye pada Khamis 17 januari 2020
Aku menjalani pembedahan untuk membuang organ yang telah rosak disebabkan makanan yang telah aku makan.

P/s author senanya bab sains low class jadi korang ignore jerlah penyakit dia tu...hahaaahahaha.

Setelah seminggu menjalani pembedahan itu ,alhamdulillah aku deberikan peluang untuk terus bernafas dan yes ,terima kasih Ya allah kerana kau masih memberi aku peluang dengan rahmatmu .

Di malaysia.

Selepas balik dari klinik yang aku tsrserempak dengan adriana tadi ,aku rasa lebih bersalah sebab aku  tinggalkan adriana dan anak yang dia kandungkan ..ya allah .

Aku pasti yang dia fikir aku curang,baguslah jugak dia fikir aku curangkan? . Tapi aku tak boleh buat adriana macam ni .. Aku harus betulkan balik!.


Hati manusia Allah yang pegang.
Kita sebagai hamba banyakkanlah berdoa dan berserah kepada-Nya agar mendapat keredhaan. Dan sabarlah dalam menghadapi ujian😉.




Thanks for read and vote.
I appericiate sangat tau.
Sorry for my tatabahasa ataupun bahasa english .. Ha.

Thanks for you all ..
Tunggu next chap okey ..
Fihifzillah semua. Assalamualaikum.

MRS.Izhar Hafiz ✔️Where stories live. Discover now