bab 5 - gaduh? syg?

7.6K 147 5
                                    

Selepas 2 tahun.

Harini yang aku tunggu2 telah pun tiba . Hari dimana aku akan bertemu dengan dia kembali dan menjalinkan hubungan kami seperti biasa mahupun dengan lebih tepat. Hubungan yang akan lebih bahagia insha allah.

02/2/2020.

"Abang!!" aku memanggilnya sambil melambaikan tanganku .

Dari jauh aku sudah menampakkan yang riak wajahnya berubah dingin.aku pelik dan aku terus pergi kearahnya seraya memeluknya dengan kemas.

"abang , i miss you!" luahku sambil menyembamkan mukaku di dadanya.

"Pahal pulak kau nak rindu aku? Eh kau fikir aku tak tahu apa yang kau buat ke perempuan?!.apa lagi yang tak cukup? ! Ha adriana!! Aku tanya kau nih!" tersentak ku dengan jeritan tambahan pula dengan orang yang sedang memandang kami dengan pandangan yang tak dapat aku terangkan.

"a..abang kenapa nih ? Sayang buat apa ? Sayang buat apa?Demi Allah sayang duduk rumah sahaja sepanjang abang keluar tidak kemana kecuali ke pasar mahupun shopping mall" kataku teresak esak.

"dah ambik beg aku nihh letak kat bonet .Aku nak balik jumpa anak aku." katanya dingin tanpa memandang wajahku .

🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻

Setelah sampai di rumah .

"Abang~ bangun dah sampai." kataku dengan berhati hati . Yerlah taknak lah kejut singa kang aku pulak yang kene .

"eem . So? Pegilah masuk dulu. ke kau nak aku dukung kau pastu campak masuk dalam rumah" katanya yang masih lagi menutup mata dan mengeluarkan suara serak basah dia tu. Nasib husband aku nih handsome kalau tak eyyyy dah lama mati.

"eemm bangunlah masuk,kata nak jumpa dayyan tadi?"

"kau masuk jerlah dulu !"

Tidak mahu menunggu lama aku terus buka pintu kereta dan masuk ke dalam rumah .jika aku masih disitu entah apa lagi yang dia akan cakapkan kepadaku. Aku mengeluh sendirian.

🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻

etelah aku masuk dalam rumah aku terus ke bilik untuk membersihkan diri . Yerlah lama perjalanan kami tadi . Dayyan duduk dengan pembantu rumah kami tapi pembantu rumah balik bila tuan setelah jam 6 50 . Aku balik sahaja nampak dayyan sudahpun tido di dalam katil bayinya.

setelah selesai memakai pakaian . Aku melihat dayyan telahpun bangun dari tidurnya.

"dayyan sayang dah bangun? Sayang ummi nih dah bangun ye . Daddy kat luar .. Jom kita jumpa daddy nak?"kataku dan respon senyuman yang dipamerkan dari dayyan yang bermaksud dia nak itu mengukirkan senyuman diwajahku . Good boy budak nih.

Setelah sampai di ruang tamu ..aku melihat hafiz sedang bercakap dengan seseorang di hujung talian
Selepas dia mengakhirkan talian . Aku pergi ke arahnya dan menegurnya.

"abang~ abang bercakap dengan siapa tadi?"

"erm. Takde siapa ,takyah ambil tahulah!"

"erm takpelah ,nih dayyan nak kat daddy dia .katanya rindu dapat video call je selama nih."kataku kepada hafiz sambil melagakan hidungku bersama hidung dayyan.bayi kecil itu tergelak kecil.

"eyerlah tu dia rindu aku , ke kau yang dah gatal sangat rindu aku ?" katanya bersama dengan senyuman sinis sambil memandang tepat ke anak mataku.

"eem.ermm man..mana ada..!" kataku seraya menyerahkan dayyan kepada hafiz dan berlari masuk dalam bilik kami.

Pada jam 9.00 malam

"malam nih aku tidur dengan dayyan." kataku dengan tegas.kita bagi garang garang sikit biar dia rasa.

"abang ,apa nih! Abang baru balik kan tidur jerlah dengan saya." kata adriana yang sudah mula ingin mengeluarkan air mata . Haihlah isteri .

"suka hati aku lah.aku taknak kongsi katil dengan manusia macam kau ,jijik!"

"a..abangg~" aduh dia dah mula nangis pulak.kesian pulak aku tengok. Eh yak boleh ,kau jangan tertipu dengan lakonan dia!

"tak payah nak menangis sangatlah ,dah pergi tidur bukan tak biasa tidur sorang.ke selama aku takde nih kau ada peneman" kataku sinis dan terus keluar dari bilik kami itu .

Adriana pov

"sampai hati abang kata sayang macamtu.. Sayang tak pernah buat macamtu abang ."

Kataku sendiri yang sangat tidak tertahan dengan perangai Hafiz yang 99% dah berubah . Pada malam itu aku tidur dengan air mata yang tidak berhenti mengalirkan air mata.

Selepas seminggu.

"Abang. Makan jom sayang masak makanan kegemaran abang nih ,nasi lemak dan ayam goreng berempah"kata adriana yang sangat teruja .

"erm." aku masih dinginnya dengannya tapi aku perlu bertahan untuk melihat sejauh mana dia boleh bertahan .

"ee..erm.abang makan lah sayang nak ambil dayyan jap" senyuman itu senyuman yang selalu yang aku rindu .

"takyahlah kau teman jelah aku makan . Dayyan tadi dia tido aku dah bagi susu botol yang kau sediakan kat tepi katil dia tadi."

"oh.. Tq abang" cup ,tiba tiba aku merasakan sesuatu yang lembut menekan pipi . Haih Adriana kau betul betul menguji aku nih.

"erm."

"Adriana!!"

"ye abang?"

"ada aku bagi kebenaran main fon aku?!"

"maaf abang ,sayang ingat abang bagi je.sebab selalunya abang bagi sayang main fon tu je tanpa kebenaran abang."

"tu dulu! Time aku sayang kau ,time aku cintakan kau .tapi sekarang tak! Dahlah .pergilah!"

Hafiz kau kene teruskan.sikit je lagi!.

Adriana pov

"sampai hati abang!"

Seraya selepas aku ditengking aku terus berlari masuk ke bilik kami dan menghembuskan air mata aku yang tidak tertahan dengan Hafiz.

"kenapa ,kenapa abang buat sayang macamni..abang cakap lepas abang balik nak hidup bahagia dengan sayang . Apa semua tu abang!janji palsu abang ke. Sayang tak pernah ada orang lain . Tak pernah ada seseorang yang menggantikan abang dalam hati sayang." kataku sendirian dengan sisa sisa airmataku.

Disebalik pintu ,Hafiz sangatlah rasa bersalah dengan apa yang telah dia buat kepada isteri yang dia Cintainya.

"maafkan abang sayang"

Sorry for the late update gais
Tq for read my story and yes thanks for your gais yang vote jugak!!

Jumpa di next chap!!😉❤

MRS.Izhar Hafiz ✔️Where stories live. Discover now