1 year 10 month ago...
"Maa..Jihyo nak something boleh?"
Tangan Mama,Jihyo genggam kemas sambil menghayunkan ke belakang dan ke depan.
Cuaca panas pada petang itu membuatkan Jihyo mengidam aiskrim.
Lepas jalan-jalan kat taman dengan cuaca panas macam ni,elok sangat la pengena aiskrim.
Lagipun sudah lama dia tidak makan benda alah tu.
"Jijyo nak apa?Dari tadi lagi nak something.Bila mama tanya nak apa,tak nak bagitau."
Jihyo hanya ketawa mendengarkan bebelan mama dia.
Jihyo mendekatkan mulut dia pada telinga mama.
"Jihyo nakkkkkk aiskrimmmmmm!!",jerit Jihyo kuat.
Mamanya yang terkejut dengan suara Jihyo memukul perlahan lengan Jihyo.
"Hahahaha gurau je ma.Tapi bab aiskrim,tak bergurau eh."
"Macam budak-budak Jihyo ni nakkan aiskrim."
"Alah mama Jihyo bukan apa la.Tapi cuaca panas macam ni elok sangat la makan aiskrim tu.Lagipun dah lama tau tak Jihyo tak makan."
"Halah-halah ye la.Lepas ni pergi dengan Jungkook eh?"
"Okay mama Jihyoooooo.Ni sayang banyak ni kat mama."
"Hmm time ni je sayang banyak.Lepas ni dah tak sayang la kan?"
"Eh mama,kalau Jihyo tak sayang mama banyak,Jungkook selama-lamanya sayang mama banyak tau tak?"
Jungkook tiba-tiba mencelah daripada belakang.
Jihyo yang mendengar hanya mencebik.
"Eii dengan badan berpeluh-peluh.Busuk tau tak?"
"Saya berpeluh pun,boleh sihatkan badan saya.Awak tu?Nak bersenam pun malas ini kan pulak nak joging."
"Alah saya rajin ke,malas ke,isteri awak jugak kan?"
Mama yang melihat mereka hanya tersenyum.
Sebelum ni jadi adik beradik angkat,gaduh je memanjang.
Ingatkan lepas kahwinkan diorang,kurang sikit gaduh.Sama je dua-dua.Tapi melihatkan mereka berdua,walaupun pernah jadi adik beradik,tiada kekok mereka apabila bertukar status kepada suami isteri.
Dan itulah kebahagiaan mama.
"Dah-dah la tu.Jungkook,pergi teman Jihyo beli aiskrim."
"Hah jom teman saya."
"Awak pergi je la sorang-sorang,biar saya teman mama."
"Ouh...okay kalau macam tu."
Sakit hati?
Sikit la.Suami sendiri tolak untuk teman kita.Isteri mana tak terasa kan?
Tapi Jihyo tak kesah sangat sebab Jungkook menolak pelawaannya pun untuk meneman mama.
"Apa ni Jungkook?Pergi la teman isteri kamu tu.Mama takpe.Mama bukan budak kecik Jungkook nak kena jaga 24 jam.Lagipun Jihyo tu isteri kamu."
"Alah ma,bukan apa la.Jungkook takut apa-apa jadi kat mama macam mana?"
"Apa lah sangat yang akan jadi dekat mama?Tak adanya yang nak mengorat mama yang dah tua ni.Lain la kalau Jihyo tu.Berbaris yang nak mengorat dia."
"Jungkook percaya banyak mana pun yang nak mengorat Jihyo,Jihyo pandang Jungkook sorang je.Sekarang biar Jungkook teman mama."
"Eh eh budak ni.Okay-okay sekarang mama duduk kat bangku tu.Kamu pergi teman Jihyo.Cepat sikit nanti makin jauh isteri kamu tu."
YOU ARE READING
; her tears
Fanfiction; jihyo song "pain starts when suffers come" ; jungkook jeon "i'm happy for nothing" ; namjoon kim "embrace yourself to empower yourself" ' Tears are words that need to be written ' a malay fanfiction