Sedang aku melayan perasaan memandang luar tingkap dan berharap kejadian tadi itu hanyalah mimpi, orang sebelah aku menggosok perlahan pehaku. Aku menangkap tangannya, untuk mengatakan tidak. Namun tanganku diramas-ramas. Aku cuba merentap tanganku namun tak berhasil.
Dia terus mengosok-gosok tangan dan pehaku. Kemudian perlahan-lahan dia menarik tanganku ke bawah jaketnya yang diletakkan atas pehanya. Aku hanya menurut. Dan tiba-tiba tanganku terasa bersentuhan dengan kulit lain dan serasa otot yang keras.
Lantas aku memandang wajah orang sebelah, minta penjelasan. Dia tersenyum, sambil mengemudi tanganku untuk terus memegang alat sulitnya.
Akalku terpaksa berfikir lagi, menimbang kewarasan fikiran. Namun pertimbangan itu agak lama. Aku buntu membuat keputusan. Jadi, kubiarkan saja tanganku menggosok batang kote orang yang aku tak kenali.
Dia menelan liur, memejam mata, sambil asyik menikmati tanganku mengocok-ngocok batang kerasnya. Aku kira ini, sebagai bayaran semula kepadanya setelah memuaskan aku tadi.
Tanganku mulai lenguh, namun belum ada tanda-tanda dia akan pancutkan air maninya. Nampak dia memejamkan mata menahan kenikmatan lurutan tangan ku mengocok batang kerasnya.
Aku telan liur, rasa ghairah kembali. Ku mengepit kakiku menahan gelora nafsu yang makin mekar. Tanganku semakin melaju mengocok batang yang makin tegak mencanak.
Sedang sibuk aku mengocok bayang kote insan yang aku tidak kenali itu, tiba-tiba terasa jari jemarinya masuk ke dalam baju ku. Aku biarkan. Aku tengah keghairahan. Dia mula meraba-raba mencari tetek ku. Di selaknya coli ke atas. Dan mula mengentel puting ku.
'Ah' memancut air nikmatku kesedapan. Menggeletar badanku menahan keenakan klimaks kali kedua. Kocakan tangan makin melemah. Aku tewas lagi.
Tak lama kemudian, bas berhenti di RnR. Aku malas turun. Tapi orang sebelah aku bingkas turun. Driver memberikan masa 30minit untuk berada di RnR.
Aku hanya menghantar pandangan mengekori orang sebelah aku. Nampak dia masuk ke toilet tapi belum nampak kelibat dia keluar.
Agak lama dia di toilet, baru nampak dia keluar semula. Aku cuma mengekori dengan mata. Dia singgah membeli dua botol mineral dan naik semula bas.
Nampak sahaja kelibat dia rapat pada bas, aku pura-pura tidur. Dia merapati, dicuit pipiku. Aku berlakon seakan-akan baru jaga dari mimpi. Buat mata terpisat-pisat. Dia kenyitkan sebelah mata, sambil menghulurkan sebotol air. Aku terima dan mengucapkan terima kasih. Dia lantas melabuhkan punggungnya di tempat duduk sebelah. Dia nampak tenang. Membuka penutup botol dan meneguknya. Aku juga turut minum.
'Terima kasih' tidak semena-mena ucapan itu terpancul dari mulutnya. Aku hanya mengangguk. Dia terus betulkan tempat duduknya dan pejamkan mata. Manakala aku agak terpinga-pinga di sebelahnya.
Sepanjang perjalanan sampai ke Butterworth dari RnR, aku hanya tertidur beberapa kali dan orang sebelahku hanya terus tidur tanpa ada apa-apa interaksi lagi.