" lambat sampai . Mesti sempat date tadi kan ? ", Usik seungwoo . Lengannya aku tampar padu . Padan muka . Cari pasal !
" adoi . Sakitlah awak "
" siapa suruh . Dah jom ", Aku , seungwoo dan jiyu pergi ketempat pelajar pelajar selalu buat sesi pembelajaran waktu malam . Ekceli still dalam sekolah tu je .
" jiyu , kau tunjuk je siapa yang kau nak balas dendam . Okay ? ", Jiyu mengangguk teruja lalu matanya meliar disegenap ruang kelas . Oh , aku dan seungwoo dah jadi halimunan , so kitorang boleh masuk dalam kelas tu tanpa diketahui oleh sesiapa .
" ha , yang tu . Paling terutama . Paling berdendam dengan saya ", Jiyu menundingkan jarinya kearah seorang pelajar perempuan yang memakai reben dikepalanya . Like seriously ? Perempuan macam tu membuli ?
Eh , aku tengok macam perempuan terencat akal je . Dia ingat dia tu budak budak ke nak pakai reben . Geli sia , geli , tahu tak ?
" let me settle ", Seungwoo dan jiyu hanya memerhatikan aku berjalan kearah peremouan itu . Nama dia tzuyu ( just a fanfic okay ? Aku tak berniat nak burukkan idol korang . I just tak ada idea nak buat nama orang ) .
Aku menarik kerusi lalu duduk disebelahnya yang sedang sibuk membawang dengan kawannya . Sempat tzuyu memandang kesebelahnya .
" tadi aku tengok kerusi ni macam bergerak . Tapi , mustahil lah . Perasaan je kot ", Aku tersenyum sinis . Bukunya aku buka lalu pennya aku ambil . Laju tanganku menulis setiap perkataan diatas buku tersebut .
" hebat kau kan ? Dah buat orang bunuh diri , kau masih boleh gelak dekat sini ? ", Salah seorang daripada mereka berhenti ketawa lalu memandang kearah buku itu .
" w-weh , tzuyu . Kau ke yang tulis tu ? ", Soalnya . Nametagnya aku pandang , namanya sana .
" apa ? Mana ada aku menul- ", Kata katanya terus terhenti apabila melihat tulisan dibukunya . Terketar ketar tangannya membaca ayat yang aku tulis tadi .
" s-siapa yang tulis ni ? Baik korang mengaku . Tak lawak lah ", Tzuyu memandang semua kwannya dihadapan .
" kau gila ke ? Kitorang punya jauh dari kau , boleh kau kata kitorang yang tulis ? ", Pandanganku terarah ke seorang pelajar bernama jeongyeon . Pen itu aku ambil lalu aku menulis diatas buku itu .
" lee jiyu . Dia mati sebab kau kan ? Kau dah kenapa tak ada kerja lain nak dibuat selain buli orang ? Kau ingat kau tu hebat sangat ke ? ", Jeongyeon , sana , tzuyu dan seorang lagi pelajar bernama momo masing masing menjerit ketakutan . Masing masing menjauhi meja itu .
Pelajar yang lain memandang mereka penuh tanda tanya . " weh korang kenapa ? ", Soal seorang pelajar di situ . Eh , ni bukannya budak daegu tu ke ?
Tzuyu menunjuk kearah buku yang ditulis olehku tadi . Budak daegu aka beomgyu itu mengambil buku tersebut lalu dibaca .
" hah , memang padan lah dengan muka kau . Lee jiyu dah take revenge . Kau hadap lah sorang sorang . Aku nak cakap lah dekat sesiapa yang pernah buat salah dekat jiyu . Lebih baik korang minta maaf dekat dia . Itupun kalau dia nak maafkan "
Kata beomgyu lalu memandang kearahku yang sedang duduk dengan tenang diatas kerusi . Wait what ? Dia nampak aku ke ? Siap senyum pula tu .
" a-aku tak ada buat salah pun dekat dia ! Dia tu noob sangat ! ", Aku mengulingkan mata lalu beg pensel yang aku nampak diatas meja aku ambil dan humban kearah tzuyu . Tak jera pula .
" k-kau humban aku ke ? ", Beomgyu menggeleng kan kepala lalu bahunya dijengketkan . Dia bersandar diatas meja disebelahku . Biar betul budak daegu ni ?
" kau jera jela . Tak kan kau nak jiyu menghantui kau sampai bila bila !? ", Ha sudah , dia kalau dah marah , habis satoori keluar . Hiks , hots sungguh kalau dia dah keluarkan satoori dia . Dengan suara yang deep . Peehh .
" o-okay fine . Macam mana aku nak minta maaf ? ", Beomgyu memandang ku semula . Ha betullah , dia nampak aku . But how ? Aku hanya menayangkan muka blur .
" sujud dan minta maaf . Itu lebih baik "
" kau gila ke ? ", Aku menghumban buku kearahnya . Bodoh lah .
" okay aku minta maaf . Yaah Lee jiyu . Aku minta maaf dekat kau sebab selalu buli kau , malu kan kau ", Aku dan beomgyu memandang kearah tzuyu .
" itu je ? Takkan kau tak nak cakap dekat sekua orang apa yang kau dah buat dekat jiyu ? ", Tzuyu mengeluh lagi .
" aku lah dalang disemua kejadian disekolah ni . Aku benci jiyu sangat sangat . Dia selalu dapat perhatian dari guru guru . Jadi aku cuba buat guru guru bencikan dia ", Pft . Dik , tak klishe sangat ke alasan kau tu ? Tak matang betul .
Aku mengambil buku , sekeping kertas aku koyak dan tulis . " aku tak nak kau buli sesiapa lagi lepas ni . Jangan pernah nak berlagak dekat sini ", Lalu kertas itu aku gumpal dan humban kepadanya . Dia membuka gumpalan kertas tu lalu memandang beomgyu dan mengangguk .
Aku tersenyum puas dan berdiri . " kau ikut aku jap ", Kataku kepada beomgyu . Beomgyu pula menggaru kepalanya yang tidak gatal .
" kalau kau dah selesai dekat sini , jom keluar ", Kataku kepada jiyu . Keluar keluar je , aku terus pandang beomgyu dengan pelbagai persoalan .
" macam mana kau boleh nampak aku ? "
" nak kena bagitahu jugak ke ? ", Aku membuat muka . Nak je aku lempang . " okay , sebenarnya saya pun tak tahu macam mana saya boleh nampak noona dekat dalam tu tadi . Masa noona mula mula masuk tadi , saya dah terkejut . Tapi buat buat biasa je sebab pelajar lain semua buat tak kesah . Saya sendiri pun tak faham ", Jiyu dan seungwoo dibelakang aku pandang .
" diorang kau nampak ? ", Beomgyu menoleh kebelakang ku .
" siapa ? "
" aku boleh nampak , tapi diorang tak boleh pula . Aku tak faham betul lah kau ni ", Aku dan beomgyu terdiam seketika .
" Baik aku tanya goblin ", Beomgyu sekadar mengangguk nenyetujui .
" dah , kau pergi masuk sana ", Aku menolak tubuhnya masuk kedalam kelas . Sempat dia melambai kearahku sebelum menutup pintu . Aku menggelengkan kepala . ada ada je budak ni . Aku memusingkan badan menghadap kearah jiyu dan seungwoo .
" kau teruskan tanpa aku okay ? aku ada benda nak dibuat ", Jiyu mengangguk .
" awak terus balik ke lepas selesai nanti ? ", Soal seungwoo . Aku mengangguk .
" arasseo ", Dan aku terus teleport kerumah .
" yah choi soobin ~ "
" naee ~ ? ", Aku menahan tawa , comel !
" kenapa ? "
" jom pergi rumah dokkaebi ", Dia mengerutkan dahi .
" untuk apa ? Dokkaebi ada rumah sendiri ? ", Aku mengangguk .
" dia tinggal serubah dengan malaikat maut . Kadang kadang , deokhwa pun selalu pergi sana . Jom lah , aku ada benda nak tanya dia ni ", Soobin kelihata teragak agak dia tetap bersetuju . Aku tersenyum lebar .
" dah , cepat siap . Kita pergi rumah dia ", Aku menolak tubuh soobin masuk kedalam biliknya . Selesai sahaja dia bersiap , aku terus menariknya keluar daripada rumah dan bergegas kerumah dokkaebi .
Perjalanan hanya mengambil masa selama 20 minit . Setibanya dihadapan rumah kim shin , aku dan soobin keluar daripada kereta .
" eh , deokhwa oppa ? Yeogiseo mwohae ( buat apa dekat sini ) ? ", Deokhwa berpaling . Fuh , aura dia lain macam . Adakah sebab ...
Okay gaes , sambil membaca , boleh lah belajar sedikit korean kan . Hehe , ekceli akupun baru nak belajar ni .
And aku dah boleh baca korean but didn't understand what im reading . 🤦♀️ . Gwenchanha . Belajar ~
YOU ARE READING
[H] Beautiful Curse || C.S.B
FantasyTak ada sesiapa pun yang percaya tentang kewujudan kuasa . tetapi bagi Jung Soora , semua itu tak mustahil . Sumpahan yang dia dapat daripada perbuatannya hanya boleh dirungkaikan dengan Cinta sejati . Mungkin orang akan menganggap bahawa magic itu...