" noona . Saya rasa , noona patut buat persediaan dari sekarang . ' dia ' akan datang sebulan dari sekarang ", Beomgyu yang berada dihadapan ku memberikan nasihat kepada aku yang sedang selamba badak minum air cappuchino .
" nantilah aku fikir macam mana . Fikiran aku sekarang , just nak kuarantin si Soobin tu je , covid-19 lebih bahaya dari ' dia ' buat masa sekarang ", Balasku selamba sekali lagi . Hidup kena santai . Jangan kalut sangat . Jangan gelojoh . Jangan panik .
" Buat masa sekarang boleh lah santai . Nanti dah sampai masanya , habis kelam kabut segalanya ", Sindir Beomgyu . Namun aku menulikan telinga . Tak tahu apa apa , diam jer lah .
~•~•~
" pergi mana tadi ? ", Soal soobin .
" pergi jumpa scandal ", Balasku lalu duduk diatas sofa bersebelahan dengannya . Remote aku capai lalu menukar saluran . Ish , dia ni , suka sangat layan drama korea kenapa .
Baik aku tengok movie legend ' rush hour ' tu . Boleh tahan handsome jackie chan tu walaupun dah tua . HAHAHAHA .
" amboi , suka hati nya tukar channel lain ", Soobin suda memandangku bagai hendak bergaduh bertarik rambut dengan ku .
" bagi balik remote tu "
" tak nak ", Makin soobin mahu mencapai remote itu , makin aku jauhkan remote sambil mengunyah chewing gum dan mataku tertumpu dikaca tv .
" bagilah "
" shiroo !! ", Disebabkan tangan soobin ni panjang , maka susah aku hendak menjauhkan remote . Terpaksa badan pun terikut regang .
" bagi balik or i'll kiss you ", Maka , tanganku aku tarik dan tapuk remote dibawah badan . Laju tangan ku menarik bantal yang tersedia dikusyen lalu menutup wajah ku . HAHAHA PADAN MUKA TAK DAPAT KISS .
" jung Soora . Saya bagi awak peluang . Kalau awak tetap tak nak bagi remote . Siap ", Aku menggeleng gelengkan kepala tak nak mengaku kalah .
" cubalah ambil kalau nak "
" awak lupa ke awak tu lemah kalau dengan saya ? "
Gulp .
" okay okay . Fine ", Maka remote aku hulurkan kepada soobin .
" kalau ye pun , tengoklah cerita lain . Ni nak tengok drama ' Fight For My Way ' ni kenapa ? ", Kataku sambil berpeluk tubuh . Bosan .
" best apa drama ni "
" its wasn't "
" yes it is "
Aku menggeleng geleng menidakkan jawapan soobin sampai lah kepeningan . Tulah , yang pergi geleng juga kenapa .
YOU ARE READING
[H] Beautiful Curse || C.S.B
FantasyTak ada sesiapa pun yang percaya tentang kewujudan kuasa . tetapi bagi Jung Soora , semua itu tak mustahil . Sumpahan yang dia dapat daripada perbuatannya hanya boleh dirungkaikan dengan Cinta sejati . Mungkin orang akan menganggap bahawa magic itu...