[EP 04]

111 8 0
                                    

[Sungneul POV]

Dah seminggu aku sekolah kat sini.Aku dah terbiasa sikit dengan keadaan sekolah ni.Tulaa orang kat sini banyak pakai makeup..skirt pun bole tahan pendek..baju pun hmm...kadang tak serupa macam budak sekolah aku tengok.

TINGTING TANG TING TANG TING KETINGTING~

Aik?Pengumuman ke?

"PENGUMUMAN KEPADA SEMUA PELAJAR..ESOK MERUPAKAN HARI PERTAMA KAMU SEMUA YE TINGGAL DI SEKOLAH YANG MEGAH INDAH DAN PERMAI INI..SILA BAWA BARANG² KAMU MENGIKUT PERATURAN² YANG DITETAPKAN YE..HARAP MAKLUM KEPADA PARA PELAJAR YANG SAYA KASIHI.." kata pengetua kami,Leeteuk dengan suara mc nya.

"Wait wutt??Tinggal?"aku membuat muka berok aku sebentar.

"Ko tak tau ke sis?Esok kan kita tinggal dekat kawasan sekolah"kata Daehwi.

Somi mengangguk.

"Hah?Aku tak tau pon?Jap...muat ke sekolah ni?Sekolah ni sekolah asrama ke??"

"Setahu aku..sekolah ni bukan sekolah asrama tapi baru tahun ni ada perubahan sikit"balas Somi.

"Perubahan..?"

"A-ah laa ko kan budak baru so ko tak tau laa..ishh tu laa lain kali tengok betol² prosedur sekolah ni..apa guna sekolah beri kau surat haa?Buat jadi sampah ke?..Ayyy.." Daehwi mula membebel macam mak nenek sudah.

Mulutku mula memuncung.

Alaa...kiter lak dibebelnya.

"Tahun ni ialah permulaan sekolah asrama...sebab tempat tinggal untuk pelajar dah siap dah so sebab tu laa kita akan tinggal dekat sekolah sampai hujung tahun"jelas Daehwi panjang lebar.

"Kita dibahagikan kepada beberapa orang dalam 1 rumah kan?"tanya Somi sambil makan lolipop dia.

"A-ah tapi aku ada dapat surat yang aku duduk dekat tempat 1 villa ni..Spring
Villa katanye.."kata Daehwi.

"Wutt??Serious laa weii!"Mata Somi pun terbeliak.

"Pesal?Mata serupa hantu toyol aku tengok" Daehwi membuat muka annoyed dia.

"KITA SAMAA LAA WEII!!!AKU PON ADA GAK DAPAT SURAT MASOK RUMAH SPRING VILLA!!"jerit Somi yang terlalu excited bagai seekor kera keluar dari sangkar.

Tuhan masih sayang aku sebab telinga aku masih boleh dengar lagi duduk sebelah minah ni hm.Nasib tak pekak.

"Ko lak camna Neulie?"tanya Somi.

"Aku-"

"Neulie ofc laa sama dengan kiter skali~...Dia kan salah seorang daripada kita en?"kata Daehwi sambil peluk lengan aku.

Aku buat muka berok ku lagi.

BLUR.

"Weii ko jangan cakap kau tak tau eh..?"Daehwi tunjuk dekat aku macam nak makan aku.

"Spring Villa?Ape tu?"

Somi menepuk kepala dia walaupun takde nyamuk dekat dahi.Daehwi dah putus harapan.Cahaya matahari yang menyinari tempat kami pun mula hilang sinarnya.Hanyalah bunyi beberapa ekor burung yang berkicauan.

"Mehhh aku eksplenn dengan kau apa Spring Villa tu.Spring Villa tu khas untuk pelajar yang top dan pemes kat sekolah ni..macam aku dan Daehwi"kata Somi dengan riak.

Daehwi pun buat muka riak sebentar.

"Kau beb?Seyes laa..pehal pelajar TOP??"aku seakan-akan tak percaya kawan² aku pelajar TOP.

"Iyelaa TOP. Bukan TOP Bigbang tu eh..Aku dapat sekolah ni pun sebab pencapaian aku masa middle school..nasib laa result aku ok.Tak laa ok sangat but yea sebab keluarga aku gak dapat sekolah ni"kata Daehwi.

The Prince Story || Wanna One || (Malay)Where stories live. Discover now