Chapter 1

50 5 4
                                    

*Hari baru telah bermula bagi pelajar ii Hanlim High School. Semua pelajar sudah mula berasak asak masuk ke perkarangan sekolah begitu juga Elena yg dihantar oleh pemandunya. Langkah Elena menuju ke dalam sekolah amat lemah sehinggalah salah seorang daripada squadnya mendekatinya*

"Bahhhhh! Terkejut tak?" Rowoon, antara pelajar lelaki yang paling kacak di high school mereka dan pernah digossipkan sesuai berpacaran dengan Elena kerana wajah mereka yang sempurna. Namun, mereka hanyalah berakhir sebagai teman baik dan tidak lebih dari itu.

"Wehhh! Aq terkejut!!!! Thank you tauu" ejek Elena terhadap perbuatan annoying rakannya itu. Elena memperlajukan langkahnya ke dalam sekolah.

"Woi tunggulah! Ni apahal muka kau macam kene tumbuk semalam ni? Kau nangis sebab aq eh?! Kan aq dh ckp..Klo rindu aq tu call je. Aq ada! Degillah kau ni..." kata ii rowoon yang disangka sebagai gurauan itu hanyalah berakhir dgn sebuah tragedi.

*Pukkkk* melekat penumbuk Elena yang tidak berapa besar itu di belakang kepala Rowoon.

"Aduh!! Takpe El..Aq dah agak benda ni akan jadi...Aq okay" kata rowoon pasrah sambil mengelap air matanya.

[Di dalam kelas]

"Linaaaa!!" sergah Ienara dan Jungkook serentak.

Elena sempat mengeluh berat melihat tingkah laku sahabatnya itu.

"Tak, korang bertiga ni kalau tak buat benda ni kat aq dalam sehari tak sah kan?! Nak sangat ke aq mati sakit jantung?" omel Elena kesal.

Ienara dan jungkook memandang antara satu sama lain dan kembali memandang Elena.

"El...kitorang berdua je ni. Kalau ye pon dah gila bayang dengan rowoon janganlah sampai meroyan pulak. Mana ada kitorang bertiga" Jungkook ni as usual tak pernah tak menyakitkan hati.

"Kook..Rowoon dah makan penumbuk aq tau pagi ii tadi..Nak tau sbb ape? Sbb benda ni lah. Dia ckp mcm ni..Kau nak jugak ke breakfast penumbuk aq harini?!!"

"Okok hahaha chill lah! Aq gurau sajaaa.. Ha ni, mana rowoon? Jangan kata..." belum sempat jungkook menghabiskan kata katanya, Elena sudah memberi isyarat supaya mereka melihat ke luar tingkap.

"Haishh mamat ni! Masalah betullah.." bebel jungkook.

"Kenapa? Biarlah dia...Kau mcm tak tau yg dye suka main bola" setelah sekian lama menyepi,akhirnya Ienara bersuara.

"Entah kau ni...Dah la aq nak pegi kantin" bingkas Elena bangun dari tempat duduknya demi melarikan diri dari bebelan jungkook. Elena tahu jungkook jadi seperti itu kerana dia risau yg kawan baiknya si rowoon tu akan berakhir menyepak org drpd menyepak bola. Mana taknya, rowoon dan jimin selalu bertembung sebagai pasukan lawan dan mereka sudah menjadi musuh selama 3 tahun. Setiap kali tamat perlawanan,mereka berdua pasti akan bertumbuk. Entah apa puncanya sehingga hari ini rowoon tidak menceritakan.

[Elena situation]

*Sepanjang jalan ke kantin, Elena sibuk memperbetulkan jamnya yang salah waktu. Dia tidak menyangka yang kelalaiannya itu menyebabkan dia terlanggar seseorang. Sebelum dia terjatuh, gerangan yang melanggarnya itu sempat menyambut tangannya*

"Awak okay?" gerangan itu bersuara.

"Bu..." belum sempat Elena menyambung perkataannya dia mula tersedar yg semuanya berpunca dari salahnya sendiri. Dia risau mungkin akan dimaki sekiranya dia menuduh org buta sedangkan dia yang buta.

"Saya okay..." sebaik sahaja Elena bangun dan memperbetulkan pakaiannya, matanya bertembung dengan pemilik suara.

"Saya minta maaf ye.." sambung lelaki itu.

"It's okay sir..." w-what? Sir?! Omg!

"Sehun..." sir itu menghulurkan tgnnya utk bersalaman.

"Elena..Saya minta diri dulu sir" Elena berlalu tanpa menyambut salam daripada Sehun.

"Wow..Belum pernah perempuan layan aq mcm ni. Alright Elena. I bet we'll meet again..Soon." Sehun bersuara sambil melihat Elena pergi.

[Di kantin]

"Eh El! Bukan ke kau yang turun dulu tadi? Kenapa baru sekarang muncul?" soal Ienara pelik.

"Something happen just now" balas Elena pendek.

"Anda okay?" sampuk jungkook

"Saya okay mr.menyibuk! Aq beli makan jap" Elena menyambung langkahnya ke arah makanan. Tiba ii, keadaan di sekolah kecoh. Elena memasang telinga di antara perbualan beberapa orang pelajar.

"Rowoon dgn jimin tu tak pernah mengecewakan lah...Every game je gaduh..Gaduh je game. Aq pon dh naik bosan" salah seorang pelajar lelaki bersuara.

Elena tersentak dan terus mengajak Ienara dan Jungkook berlari ke padang.

[Di padang]

Jimin dan Rowoon masih bertumbuk dan tiada siapa di situ yang berani meleraikan pergaduhan mereka.

"Jungkook! Pergilahhh" paksa Ienara utk menyuruh Jungkook menghentikan mereka.

Walaupun jungkook teragak agak, namun dia tetap mencuba utk meleraikan pergaduhan mereka. Setelah berjaya, Rowoon dan Jimin saling berpandangan seperti masih ada segenggam dendam yang bakal dilepaskan bila ii masa. Tiba ii mata jimin tertumpu pada Elena yang sedang memandang Rowoon. Marah. Itu yang Elena rasakan saat itu. Rowoon yang tersedar akan tindakan jimin turut memandang Elena. Matanya mengatakan "aku minta maaf" namun Elena tidak dapat membacanya dan terus berlalu dari situ.


[TBC]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


[TBC]

Toxic Love [COMPLETE]Where stories live. Discover now