Chapter 2

27 4 4
                                    

"Menyakitkan hati betullah. Kalau dah lelaki tu mmg tak habis ii menyusahkan." bentak Elena sepanjang menuju ke kelasnya. Dari jauh, dia terlihat Sir Sehun yang sedang dikerumuni oleh pelajar ii perempuan di hadapan kelasnya. Wait! W-what?! Depan kelas aq? Wth dorang ni nak tengok pameran pon pergilah tempat lain. Ergh.

Semakin mendekati kerumunan, semakin Elena berang. Selagi dia tidak merempuh mereka,dia memang takkan dapat masuk ke kelasnya sendiri. Dah kenapa nak masuk kelas aq pon kena hadap halangan dulu sekarang ni?

"Helloo!! Boleh tak move ke tempat lain kalau nak terkinja kinja dekat sini?!" sergah Elena.

"Eh kau dah kenapa? Suka hati kitorang lah nak buat apa pon" sampuk seorang budak perempuan.

D-dah kenapa? Dia tanya aq dah kenapa?! Haram budak ni...

"Woi!! Korang tu yang dah kenapa nak menyalak depan kelas aq? Pergi tempat lainlah orang nak study lah!" ahh puas hati Elena menjerit sekuat hati di situ.

"Ok anak ii,move sikit. Princess nak masuk kelas dia. Tepi ii" selamba Sehun bersuara. Ops sir Sehun. Aq rasa dia tak layak pulak nak dipanggil sir kalau dah muka sebaya aq.

"Tq lah..Ingatkan buta" kata Elena selamba sambil melajukan langkahnya ke dalam kelas. Tidak sempat Elena melabuhkan punggungnya di kerusi, jimin datang ke arahnya sambil berlari.

Elena sempat terdengar pelajar ii perempuan di situ berkata "untung lah Elena tu, merata rata lelaki nak try dia, tapi sayangnya dia buta"

D-de heck sia! Aq buta?! Kalau aq buta dah lama cocok biji mata korang kasi korang buta jugak lah! Takdelah asyik nak usya jantan je mata tu.

"Lina...I'm sorry. Saya tak sengaja nak terlibat dalam pergaduhan dgn rowoon tadi. Dia yang mulakan. I'm sorry lina." jimin merayu sehingga dia hampir meraih kedua dua tangan Elena namun Elena menghentak meja sekuat hati.

"Kau tak payah nak tuduh orang lain bkn ii lah..Tak payah nak buat org lain nampak mcm sampah kalau kau tu sendiri yang sampah!" Elena panas dan segera ingin beredar dari situ namun dihalang oleh Jimin.

"Kenapa awk susah sgt nak terima saya Lina? Please..Saya buat semua ni untuk awk..Saya nak buktikan pada awak yang saya lebih layak memiliki awak lina!" lontaran kata ii jimin membuatkan Elena ketawa.

"Jimin..kau bknnya tak tau. Bukan kau sorang lah aq tolak. Kau lupa ke?"

Elena terus keluar dari kelasnya. Dia baru sahaja tersedar yang kejadiannya dengan jimin tadi disaksikan oleh semua pelajar terutama pelajar ii yang MASIH lagi mengerumuni Sir Sehun. Mata Elena sempat bertembung dgn Sehun sebelum dia pergi dari situ.

Dalam perjalanannya menuju ke kawasan yang dia sendiri tidak pasti hendak ke mana, Ienara mendekatinya.

"Beb..Are you okay?" soal Ienara cemas.

"okay je..Why?" balas Elena ringkas.

"Tak..Kecoh tadi dorang ckp kau gaduh dgn jimin."

"Sekolah ni hebat kan? Benda kecik je tapi kecoh smpai satu sekolah tahu mcm benda besar pulak" balas Elena.

"Kau bknnya tak kenal si jimin tu El..Aq risau je kau ni." tambah Ienara

"Nak risau apenya? Korang kan ada? Lagipon..Hero aq si rowoon tu ada kan? Bila ii masa dia boleh tumbukkan jimin tu utk aq. Kalau dia kena tumbuk sekali pon apa ada hal, kan?!" sengaja Elena meninggikan suaranya sebaik sahaja terlihat kelibat rowoon yg tidak jauh dari mereka.

"Aq pergi dulu" Elena melajukan langkah ke taman.

[Di taman]

Elena menghabiskan waktu lapangnya di situ bersama banana milk. Memang jarang Elena berada di luar kelas pada waktu sebegini walaupun tiada cikgu yang masuk ke kelas mereka. Tiba ii, Sehun yang dari jauh sudah perasan akan keberadaan Elena di situ mendekatinya.

"Boleh cikgu duduk?" soal Sehun

"Duduklah. Saya pon nak pergi dah" baru saja sehun melabuhkan punggungnya di kerusi, dia terus menarik tangan Elena yang sudah berdiri. Aksinya itu menyebabkan Elena terduduk kembali di sampingnya.

((Ahh serabutnya mamat ni)) omel Elena di dalam hatinya.

"Cikgu nak ckp apa ii ke?"

"Awak okay?"

"Nampak mcm saya tak okay ke?"

"Tak nampak, tapi saya tau yang awak tak okay"

Elena mengalihkan pandangannya kepada Sehun.

"Saya curious lah dgn cikgu ni..Cikgu ni..Cikgu ke,penggoda ke, tukang tilik nasib ke...((playboy))"

"Ke ape?"

"Takde ape"

Sehun tergelak kecil

"Awak ni Elena..Saya pon curious sebenarnya. Selama ni, awak pandang saya mcm belakang saya ni ada hantu..Kenapa eh? Awak carut saya dalam hati eh?"

"sikitlah" jawab Elena perlahan namun masih boleh didengari.

Sekali lagi Sehun tertawa.

"Cikgu, saya nak tanya sikit boleh?"

"Hah apa dia?"

"Best ke perasaan dikelilingi perempuan ii?" zzapp! Seakan satu kuasa yang amat kuat menggenggam hati Sehun.Sakitnya.

"Biasa je..Tak rasa ape pon. Kadang rimas pon ada."

"Jadi cikgu permainkan diorang lah?"

"Cikgu tak permainkan..Cikgu cuma nak jaga hati students cikgu. That's all."

"Macam mana kalau disebabkan niat cikgu yang baik tu..Nak jaga hati dorang, bleh end up mengecewakan diorang? Cikgu layan dorang mcm tu seolah olah cikgu bagi fake hope tau dkt dorang." terang Elena panjang lebar.

"Ish...Klo jadi macam tu, bkn salah cikgu. Dorang yang salah sbb mudah sangat percayakan cikgu"

"Tak..Cikgu yang salah. Kalau cikgu tak suka, cikgu kena cakap. Benda ni mmg lah tak digalakkan tapi untuk mengelakkan salah faham, that's even better tau cikgu"

"Kalau kita suka pon kita kena cakap lah kan?" soal Sehun dengan renungan yang dalam ke dalam mata Elina.

"H-ha..Betul"

"Kalau macam tu, cikgu suka Elena..Cikgu tak main ii. Tgk mata cikgu betul ii"

Defuck lah..Mudahnya kau confess kat aq! Mcm kau confess dekat anak patung pula sekarang ni kan? Omg

Tanpa mereka sedari, Rowoon sedang memerhatikan mereka dari jauh. Dia tidak sedar air matanya mula bergenang.

"Tak cukup ke jimin sorang...Skrg ni apa pulak? Susah betul kau nak pandang aq El...."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Toxic Love [COMPLETE]Where stories live. Discover now