Kap.3⃣

78 1 2
                                    

Nästa dag vaknade jag av att tidvattnet gjorde mig blöt. Min dröm var läskig, den handlade om kannibaler, mamma och pappa blev upp ätna. Det var så läskigt och verkligt. Så jag bestämde mig för att bygga en koja så jag skulle kunna skydda mig skälv mot dom. Dock viste jag inte om dom fans här, men vem bryr sig. Jag ville ha en vallgrav med brygga. Huset ska ha väggar och en plats för brasan i mitten. Jag vill sova på den mjuka sanden. Det var Jag gick in i skogen, jag hade min röda fickkniv i handen. Jag gick in jag såg ska den skulle vara av trä och lite löv och blad. Jag tog min fickkniv som jag alltid hade i väskan. Sedan gick jag in i skog för att leta efter bambu. Jag blev så fascinerad av alla färger. Sånt såg man aldrig hemma i Norrland. Jag såg bananer, Kakao bönor och ananas, då tänkte jag, jag kommer klara mig bra. Jag hittade en liten avdelning i skogen typ där det bara växte bambu. Jag letade efter några kortare jag hittade ca 20 med rätt längd för att jag skulle kunna bära dom och dom passade perfekt till mitt revir för jag skulle ju behöva leva där ett bra tag. Jag tog fram min såg på fickkniven och började såga. Det tog typ 20 minuter per träd. När jag hade sågat 10 styckena så släpade jag tillbaka till stranden. Det var tungt och jobbig, hela väggen så flåsade jag. Morgonen var jobbig och irriterande! Jag ville bara komma hem och leva ett normalt liv. Vilken tonårig skulle egentligen kunna orka att vara på en kokhett ställe egentligen. dom genom den vackra skogen till stranden. Vägen var tråkig och lång. Jag började plötsligt dagdrömma, om milkshakes, glassar och feta ost. Ja jag dagdrömde om feta ost, för det är det godaste som fins enligt mig. Det är därför jag vill hem och leva ett normalt liv. För vem skulle inte vilja det. När jag väll kom till baka var jag nästan nere vid vattnet. Eller snarare i. Efter det kom jag på att jag kanske skulle göra något som någon märkte mig om dom kom hitt. Denna gången så gick det snabbare. När jag var framme igen på stranden så var det typ lunch dags. Så jag hämtade 2 bananer och en kokos nöt. Dock så var kokosnöten jätte hård så jag fick ge upp den drömmen. Jag började gräva en grop i marken med mina förskräckliga fingrar som inte var vackra. Men det var det bästa verk tyget som någonsin skapats. Förutom fickkniven förstås. Jag började bli trött av allt arbete. Det dröjde knapp en sekund tills mitt huvud låg i gropen som en struts.

RobinsonWhere stories live. Discover now