Kami bergegas kembali ke meja belajar untuk menyambung semula pembelajaran. Walaupun aku merasa agak kecewa kerana hampir-hampir mencapai klimaks, namun aku terpaksa meneruskan mengajar Edry walaupun perasaanku amat keliru ketika itu. Akhirnya selesailah masa mengajar Edry buat hari itu. Apa yang aku perasan, Edry nampak lebih bersemangat untuk memahami penjelasan matapelajaran selepas kejadian itu. Hanya aku sahaja yang nampak tak tentu arah kerana banyak hal yang terjadi hari itu. Tapi walaubagaimanapun, aku juga masih bersyukur kerana selaput daraku tidak dirobek akibat sentuhan Edry tadi.
Sebelum aku pulang, Edry meminta handphoneku. Katanya, dia mahu mengirimkan lagu-lagu baru untukku, aku pun hanya mengiyakan saja permintaan Edry itu. Setelah Edry mengembalikan handphoneku, aku pun segera minta izin Datin Seri Diana untuk pulang dan kemudian terus pulang ke bilik sewaku. Aku berharap semua kejadian hari ini hanyalah mimpi buruk semata.
Keesokan harinya, aku bangun dalam keadaan keliru. Semalaman aku cuba tidur, namun di kepalaku selalu terbayang kejadian semalam di rumah Datin Seri Diana. Ekoran itu, aku betul-betul merasa amat letih dan lesu pada pagi ini. Aku teringatkan akan lagu-lagu yang Edry masukkan ke dalam telefonku, lalu aku memeriksa lagu yang dikatakan diberi Edry padaku untuk menceriakan suasana. Aku membuka handphoneku untuk mendengarkan lagu. Tapi aku tidak jumpa satupun file muzik baru di handphoneku, malah lagu-lagu koleksiku banyak yang dipadam. Rasa marah mula terbit.
Aku mula curiga, aku pun memeriksa storage handphoneku. Sekarang, di bahagian video, aku dapati ada satu video yang saiz sangat besar. Curiga dengan video di handphoneku, aku pun memainkan video itu.
Astaga! Aku betul-betul terkejut setengah mati apabila melihat diriku yang sedang mempamerkan seluar dalam di hadapan Edry terakam di video itu dan bagaimana Edry memainkan jari-jarinya di farajku juga terlihat dengan amat jelas dari arah tepi. Ketika itulah aku baru teringat bahawa bermula dari ketika aku mempamerkan celah kangkangku, sebuah handycam milik Edry terletak di atas katil yang ada di tepi meja belajarnya. Ini bererti, Edry secara diam-diam berjaya merakam adegan lucahku!
Tidak dapat dibayangkan bagaimana perasaanku ketika itu. Rasa letih dan lesu yang menyerangku dari pagi ditambah lagi dengan perasaan cemas dan takut kalau video itu tersebar, apatah lagi wajahku yang nampak jelas di dalam video itu. Aku kebingungan, apa yang harus aku lakukan? Bagaimana kalau video itu sudah disebarkan? Aku pasti dibuang dari universiti. Lebih parah lagi, aku pasti akan dianggap sebagai perempuan murahan oleh masyarakat.
Bagaimana caranya aku hendak menjelaskan pada keluarga aku tentang video itu? Bayangan-bayangan itu terus berkecamuk di dalam fikiranku selama seharian penuh. Walaupun begitu, pada petang harinya aku terus menuju ke rumah Datin Seri Diana untuk mengajar Edry. Ketika aku sampai, Datin Seri Diana masih belum pulang kerana sibuk menyelesaikan projek di butiknya.
Aku pun cepat-cepat menemui Edry untuk menyelesaikan masalah ini. Kebetulan, Edry yang membukakan pintu untukku. Kelihatan seperti dia sudah lama menunggu kedatanganku.
"Hai, Kak Erina. Ok tak video lagu tu? Best, kan??" tanyanya sinis.
"Edry, kenapa kamu jahat sangat pada akak?! Kenapa kamu rakam semalam?! Tak cukup ke kamu dah mainkan akak camtu?!!" jawabku dengan perasaan kesal bercampur cemas.
"Laaa, apsal akak kata Edry mainkan kakak? Bukan ke semalam akak sendiri yang stim masa Edry buat?"
Pandangan mata Edry nampak semakin merendahkanku.
"Sudahlah! Mana video asal dia? Cepat bagi pada akak!!" perintahku.
"Rileks la kak, video tu Edry simpan dengan baik. Jadi... akak rileks je!"
Aku mengepalkan tanganku, menahan pelbagai macam emosi yang bergejolak di dalam hatiku. Aku sekali lagi hampir hendak menangis kerana rasa cemas yang semakin kuat mencengkam diriku, namun aku berusaha menenangkan diriku. Aku sedar aku tidak boleh melakukan kekerasan untuk menghadapi Edry, kerana ia akan menambah lagi masalahku.
YOU ARE READING
Siti Airina
Short StoryMengisahkan seorang pelajar universiti yang bekerja secara sambilan sebagai tutor kepada seorang pelajar bermasalah. p/s : Koleksi lama yang asalnya untuk syok sendiri.